AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Hva er fordelene/ ulempene med å føde barn om sommeren? Vi prøver på å få barn nå. Dersom jeg nå blir gravid vil jeg ha termin i juni. Er det en fin tid å føde barn eller er det for varmt??? Anonymkode: fae52...8cc
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Kun ulemper. Anonymkode: 81594...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kun ulemper. Anonymkode: 81594...9c7 Kunne du utdype mer 😊 Ts Anonymkode: fae52...8cc
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Har julibarn, eneste ulempe er at ungen aldri får ha bursdag på en skoledag og feirer langt etter bursdagen sin fordi "alle" er på ferie når barnet fyller år. Rundt varme og gravid... Jeg har gått gravid to somre, en gang halvveis og en gang høygravid - og det var egentlig verst året etter (på sommeren) med klam amming og solbeskyttelse og... De gravide, varme ukene føles evige, men er egentlig så vanvittig korte at ikke la dem bestemme om du skal prøve eller ei. Anonymkode: cf035...892
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er fordelene/ ulempene med å føde barn om sommeren? Vi prøver på å få barn nå. Dersom jeg nå blir gravid vil jeg ha termin i juni. Er det en fin tid å føde barn eller er det for varmt??? Anonymkode: fae52...8cc Du kommer til å bli sliten om du allerede nå tror det skal klaffe og fantaserer om fordeler og ulemper med sommerbarn..... Anonymkode: 0022f...104 8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 Min andre er født i juni, jeg syntes det er topp mtp barnehagestart, også er det deilig å ha baby i en årstid man kan lett gå inn og ut uten å kle av og på og styr. Det har vært deilig. Også var det fint være høygravid på vår/sommer, og ikke trengt å kjøpe noe særlig gravidklær, bare gått i vide kjoler. Jeg synes ikke det var ubehagelig å gå gravid i varmen, deilig å bade (nyt bading så mye du kan før fødselen!). Det negative har vært mindre bading om sommeren etter fødselen, pga renselsen og at man liksom ikke får planlagt så mye den sommeren. Men vi dro på hytteferie med nyfødt vi. Det var fredelig på fødestua,selv om sommer skal være rush. Med første født på høsten var det stappfullt og travelt, det kan man jo uansett ikke forutse Bursdag rett etter skoleslutt,så det kan jo være vanskelig å feire bursdag akkurat når de går i barnehage/skole ja, men tenk så deilig når man er ungdom/voksen å alltid kunne satse på å ha bursdagsfeiring i hagen/parken man er jo voksen lengre enn barn. Anonymkode: 073a3...c4e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Det er jo ikke sikkert det klaffer… Men fordelen er været og ulempene er store vinterklær når du har stor mage, mange som føder (travelt på sykehuset). Anonymkode: 142d0...e32 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 Ulemper: mest polulær fødselsmåned er Juli. Da avvikler de ferie på føden, så er mange vikarer/underbemannet. Fordel: ungen får barnehageplass etter permisjon i August. Praktisk med å kunne gi ting barnet trenger i bursdagsgave på sommer i forhold til om man har bursdag tett opp mot jul. Da får man delt opp utgiftene litt. Anonymkode: 58e63...32d 1
Mille1992 Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 Fordel: klaffer med barnehagestart. Deilig å slippe masse klær på baby første tiden. Dersom du føder tidlig på sommer slipper du gå høygravid gjennom sommeren. Ulemper: det kan bli vel varmt for en baby, som gjør at du må sitte mye inne på fine dager. Om du føder seint på sommer må du gå høygravid gjennom sommeren. Det er varmt det! Tenker det er fordeler og ulemper uansett når du får baby 😊 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hva er fordelene/ ulempene med å føde barn om sommeren? Vi prøver på å få barn nå. Dersom jeg nå blir gravid vil jeg ha termin i juni. Er det en fin tid å føde barn eller er det for varmt??? Anonymkode: fae52...8cc Vi fikk barn i september. Den sommeren var det så utrolig varmt. Og jeg tenkte, aldri gravid igjen om sommeren. Fikk verdens fineste lille gutt Har fått tre barn til, og de e født før sommeren Anonymkode: 80009...3db
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 Dette kan du ikke styre, så lite vits i å gruble så mye over dette! Anonymkode: 4f948...80d 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #12 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi fikk barn i september. Den sommeren var det så utrolig varmt. Og jeg tenkte, aldri gravid igjen om sommeren. Fikk verdens fineste lille gutt Har fått tre barn til, og de e født før sommeren Anonymkode: 80009...3db Samme her med september (nå), men synes det var herlig med sommerplaggene og varmen plagde meg ikke Slapp store gravidklær om vinteren. Satt litt mer inne og tok pauser fra sola, men det pleier jeg når jeg ikke er gravid også. Synes også det er fint med september mtp. temperaturen. Anonymkode: 142d0...e32 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #13 Skrevet 21. september 2021 Hadde aldri med vilje timet det så jeg måtte føde om sommeren, pga. ferieavvikling på føde- og barselavdelingen. Anonymkode: 05507...db4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #14 Skrevet 21. september 2021 Jeg fødte tidlig september. Men tenker fordelen med juli mtp barnehagestart, høygravid om våren, så slipper masse gravid-vinterklær osv. Deilig første tid med baby når du ikke må kle på baby masse for å komme ut. Ulemper er jo at du kanskje blir stuck inne mye av den første tiden og det da føles litt kjipt at det er midt på sommeren. Anonymkode: ae479...076
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #15 Skrevet 21. september 2021 Stor fordel å kunne ha utebursdager😃 Anonymkode: e01f2...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #16 Skrevet 21. september 2021 Jeg ser ingen fordeler med sommerbaby 😅 Joda, å gå gravid om vinteren men først høygravid om våren må være greit, men der stopper det. Å føde i varmen, grøss!!! Å blø og ha vondter i underlivet og i puppene i varmen, grøssx987626! Å ha en skrikende baby i bæresjal i timesvis i varmen, natt som dag - skyt meg. Anonymkode: 99801...4fb 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 21. september 2021 #17 Skrevet 21. september 2021 Fødte i oktober, så tenker varmen er en ulempe når man er enda større enn det jeg var da. Denne sommeren startet mitt andre trimester i juni og allerede da brant jeg i helvete og var forbanna og alt var varmt og tungt
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #18 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ser ingen fordeler med sommerbaby 😅 Joda, å gå gravid om vinteren men først høygravid om våren må være greit, men der stopper det. Å føde i varmen, grøss!!! Å blø og ha vondter i underlivet og i puppene i varmen, grøssx987626! Å ha en skrikende baby i bæresjal i timesvis i varmen, natt som dag - skyt meg. Anonymkode: 99801...4fb Spørs jo helt hvor varm sommeren er og hvor varm du er. Da jeg fødte i februar kom jeg meg ikke ut av huset. Var ikke bare bare å amme utendørs på en benk i 15 minus. Anonymkode: e01f2...e7a 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #19 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spørs jo helt hvor varm sommeren er og hvor varm du er. Da jeg fødte i februar kom jeg meg ikke ut av huset. Var ikke bare bare å amme utendørs på en benk i 15 minus. Anonymkode: e01f2...e7a Jeg bor i Lofoten og her er vi ikke bortskjemt med varme, jeg ville likevel ikke fått baby om sommeren for de 4 dagene med over 20 grader 😅 Jeg fikk novemberbarn, Februarbarn hadde egentlig vært ypperlig for meg. Jeg kom meg ikke ut døra uansett pga vondter i underlivet i nesten 8 hele uker, ammeinnkjøring og å bli pittelitt kjent med babyen så innen den verste innkjøringsfasen var over hadde det vært vår! Januar-april satser jeg meg inn på neste gang. Anonymkode: 99801...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #20 Skrevet 21. september 2021 Tullete å gjøre så mye ut av at å gå gravid om sommeren er for varmt, det er jo virkelig ikke et problem i dette landet 🤦Er man varm er det bare å hoppe i havet, det blir aldri varmt nok Men ja, det er litt kjedelig å nettopp ha født midt på sommeren, fordi man ikke kan bade. Men det er deilig å kunne sitte ute i skyggen i løse kjoler med beina i barnebassenget og amme på varme dager Anonymkode: 073a3...c4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå