AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Jeg har aksjer i et selskap som har gått gjevne oppover i år. Da jeg begynte å kjøpe i januar var den på 165 og den har vært over 230. Så jeg var veldig fornøyd med det. Den siste måneden har den gått ned 7%. Er dette et dårlig tegn? Den har jo gått mye opp før. Jeg bare har ikke lyst til å selge lavt nå, hvis den stiger igjen. Det har jo gått fint oppover de siste årene. Anonymkode: af9e6...aed
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Hva var planen din da du kjøpte aksjen? Anonymkode: fb07d...d1d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva var planen din da du kjøpte aksjen? Anonymkode: fb07d...d1d Å ha den en god stund. Jeg har ikke planer om å bruke pengene med det første, men 7% minus er litt mye på en måned. Anonymkode: af9e6...aed
newman01 Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 Hvorfor har den gått ned da? Det er utrolig mange aksjer som er mulig å kjøpe for en nordmann, så vanskelig å si noe konkret. Om du tenker på Kongsberggruppen sier Sparebank1 Markets "hold" på aksjen, altså anbefaler de ikke kjøp av aksje. Kursmål på 260. Når det gjelder aksjer generelt bør du ha en filosofi over investeringen din. Er det kortvarig avkastning og utbytte du jakter, eller er det stabil og jevn vekst? En liten dupp bør du tåle,
Håkon 1970 Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har aksjer i et selskap som har gått gjevne oppover i år. Da jeg begynte å kjøpe i januar var den på 165 og den har vært over 230. Så jeg var veldig fornøyd med det. Den siste måneden har den gått ned 7%. Er dette et dårlig tegn? Den har jo gått mye opp før. Jeg bare har ikke lyst til å selge lavt nå, hvis den stiger igjen. Det har jo gått fint oppover de siste årene. Anonymkode: af9e6...aed Så du forventer at en gjeng med amatører på KG er mer kompetente til å vurdere en aksje du ikke engang oppgir navnet på en alle de profesjonelle analytikerne som i sum utgjør markedet? Tror kanskje du bør revurdere om aksjemarkedet er noe for deg..
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 Helt vanlig at de synker på denne tiden av året. Kjøp mer! Billigere nå Anonymkode: 7499d...7c3
dyptvann Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 Det enkle svaret er å selge på topp. Siden ingen er synske eller kan se i fremtiden, så er det umulig å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå