AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Vi er en familie som veldig ønsker oss hund. Vi har et barn på 5 år og et barn på 3 år. Jeg har vokst opp med hund og vet godt hva det kreves, noe jeg både er motivert for og har en glede av å gjøre. Mannen min har perioder reising i sin jobb, han kan være borte 1-3 dager i slengen. En sjelden gang mandag - fredag. Det varierer veldig hvor ofte dette er. Et par uker på rad kan det være hver uke, andre ganger flere uker mellom at han må reise i det heletatt. Jeg har fleksibel løsning på jobb med fleksitid og kan arbeide hjemme fra om det virkelig kniper. Det jeg lurer på er egentlig om det er realistisk å tenke at man kan klare dette helt fint i de periodene man er alene? Det er en tilpasningsdyktig rase vi ser på, som er med på alt, men kan også ha dager på sofaen. Vi har hage, denne er ikke stor. Men det er nok til at hund kan ut å tisse og løpe litt. (Inngjerdet) Hva tenker dere? Jeg ønsker bare litt konstruktive tilbakemeldinger, og at jeg selv ikke glorifiserer det. jeg antar jo at det er dager hvor alt bare kræsjer totalt, hvor man kanskje ikke får gått de(n) timen tur når man er alene. Og tenker jo da at vi har alternativer med hagen, hjernetrim og dressur trening når det skulle kræsje som værst. Tenker jeg urealistisk? Anonymkode: 0745e...924
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Nå er jo alle forskjellig, men for meg går det kjempe fint! Hunden får en morgentur enten ved at vi følger til skolen/barnehagen, eller at jeg går en tur etter levering før jeg drar på jobb. Etter jobb enten går jeg til barnehagen for å hente, eller så tar jeg med barna på tur. Når en av barna skal på trening tar jeg med hunden og går en time, halvannen i området der i stedet. Kveldsturen er være når man er alene. Når mannen er hjemme pleier jeg å kose meg med en lang kveldstur, men hvis barna er hjemme blir det bare en tissetur rundt i gata på 5 min når de sover. I tillegg til dette er hunden mye ute i hagen igjennom dagen. Anonymkode: a97b9...f86 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Jeg synes hund og barnehagebarn er helt håpløst. Vi kommer ikke til å få oss ny hun før barna er større, kanskje slutten av barneskolen. Anonymkode: 866fe...5fe 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Er det en valp dere ønsker? En valp tar vannvittig mye tid. Jeg og samboeren fikk valp i mars. Vi jobber veldig ulikt, og har ingen barn. Så det har gått greit. Men jeg vil nesten fraråde og skaffe seg valp om man er alene eller har en travel hverdag, med mindre man er ekstremt dedikert. Man blir veldig låst. Så om mannen din er borte store deler av uken, bare hver forbered på at det kommer til og bli mye jobb på deg! Også er det viktig og forberede barna og justere forventningene. Så de skjønner at det ikke er en søt bamse, men heller en uregjerlig t-rex som kommer i hus 😛 Anonymkode: 4b6c1...830 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Vi fikk vår hund da barna var 6 og 8 år, fungerte veldig bra det. hadde hund da jeg var gravid, og jeg anbefaler absolutt ikke hund med baby. Bare stress Anonymkode: fc29f...12a 1
Tanuki Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 ville ventet til det minste barnet var minst et år eldre, er så sykt slitsomt med små barn og valp. 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 Jeg ville ventet et par år, til minste er mer selvgående og du ikke trenger et øye på minste konstant. Det er en ting å ha voksen, hustrent og dressert hund samtidig som en har små barn. Noe helt annet å få en leken, energikrevende, ulydig valp i hus. Så små barn og valp/hund kan heller aldri være alene sammen. Anonymkode: 9deb6...3cd 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 Jeg er alene med en på 2,5 år og har hund. Det er et fullstendig mareritt for meg. Han må være med når jeg går til barnehagen, men han liker ikke tur når det regner, snør eller er kaldt ute. Da går han kjempesakte og jeg må dra ham etter meg. I tillegg er han en snusehund som bare vil snuse, ikke gå. Jeg er alltid irritert når jeg kommer fram. Så er det samme regla på vei hjem. De går heller ikke veldig godt overens, hunden synes barnet er utrolig uforutsigbart og vil helst bite (gammel hund uten tenner, så det er ikke farlig - men det kan en annen hund være). Det er et svare strev å hele tiden være hundre prosent tilstede med barn og hund, og samtidig lage middag f.eks. Under legging kan det hende hunden plutselig finner det for godt å bjeffe manisk fordi noen har gått forbi hagen vår, og da er jo den legginga gått rakt åt skogen, osv. Angrer på den dagen for 12 år siden at jeg tenkte "åh, hund er lurt!" selv om jeg virkelig har hatt mye fine stunder med ham. Før jeg fikk barn 😅 Anonymkode: 4dca1...c1e
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 Jeg har et barn på 3 år, og alle de pøbelstrekene hun utsetter våre (MEGET SNILLE) katter for, hadde jeg ikke tatt sjansen på med en ny og ukjent hund altså. Det kunne fort gått veldig galt. Så jeg ville ventet til yngstebarnet var allefall 5-6 år gammel. Anonymkode: f1182...922
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #10 Skrevet 21. september 2021 Jeg holder med de andre, ville ventet til minste har 5-6 år. En 3 åring kan fint være stygg mot et dyr uten å vite det, og man må være ekstra på. En 5-6 åring gjør ikke det. Og hvis du skal ha calp i tillegg, da ville jeg hvertfall ventet.. Vi har hund nå og en baby, og ønsker oss en hund til. Men vi venter til baby er 6 år til å få en valp. Anonymkode: 1a135...82a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #11 Skrevet 21. september 2021 Mannen har vurdert en slik jobb som din mann har. Jeg sa at han gjerne kunne takke ja til jobben, men da ryker hunden. Det er mannen sin hund, og jeg synes det er travelt nok med barn. Hater bjeffingen, spesielt. Eller at den vekker oss tidlig på morningen for å gå på do. I helgen hadde jeg manne og barnefri, men kunne ikke gjøre det jeg ville pga at jeg måtte ta en tur med hunden flere ganger iløpet av dagen ... Anonymkode: fe43d...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå