Nuppidu Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Ønsker kun at folk som faktisk tror på dette kommenterer. Ikke de som synes det er teit. Jeg tror på det og finner det spennende å høre andres historier rundt dette 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #2 Skrevet 21. september 2021 Hvorfor tror du? Anonymkode: d5b1c...db7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #3 Skrevet 21. september 2021 Når du spør i tittel om folk tror på spøkelser så spør du alle, ikke bare de som tror. Nei jeg tror ikke på spøkelset. Hvorfor? Fordi det er teit å tro på spøkelser. Anonymkode: 64cf1...6f1 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #4 Skrevet 21. september 2021 Ja, jeg tror på spøkelser fordi jeg har opplevd det selv (der selvsagt de andre i rommet opplevde akkurat det samme, slik at det garantert ikke var innbilning). Jeg har også flere familiemedlemmer som har opplevd ganske syke ting, men disse hendelsene er så spesifikke at jeg ikke kan dele dem her fordi jeg ikke vil bli gjenkjent. For meg så er det helt klart at ånder eksisterer på samme måte som jeg vet at andre dyr eksisterer rett og slett fordi jeg kan se dem, og det at det finnes ånder er for meg et bevis for at det må finnes en slags Gud. Anonymkode: a9f78...95b 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 Nei, fordi det ikke finnes noen gode beviser som peker i retning av at de finnes. Kun løse historier og anekdoter som kan forklares med naturlige fenomener eller nevrologi/psylologi. Anonymkode: 1c0de...ae5 12
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 Ja, fordi jeg har opplevd flere uforklarlige hendelser både med og uten andre vitner. Anonymkode: 8179c...cb9 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, fordi jeg har opplevd flere uforklarlige hendelser både med og uten andre vitner. Anonymkode: 8179c...cb9 At du ikke kan forklare noe er ikke det samme som at det er uforklarlig. Anonymkode: 1c0de...ae5 13
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: At du ikke kan forklare noe er ikke det samme som at det er uforklarlig. Anonymkode: 1c0de...ae5 Nei vel? Hvordan forklarer du lyden av fottrinn eller møbler som flytter seg i andre etasje av et hus hvor du med 100% sikkerhet vet at det ikke befinner seg noen i andre etasje? Vind som flytter på tunge kjøkkenstoler? Eller ekstremt arbeidsomme maur kanskje? Anonymkode: 8179c...cb9 9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #9 Skrevet 25. oktober 2021 Ja! Jeg har hatt et par opplevelser når jeg vokst opp. Og min far viste seg for meg to dager før begravelsen, han har vist seg for min datter to ganger 🙂 Han er ofte innom på besøk til oss. ❤️ Anonymkode: 6c5c9...508 4
Påkrevd Skrevet 25. oktober 2021 #10 Skrevet 25. oktober 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.9.2021 den 21.31): Nei vel? Hvordan forklarer du lyden av fottrinn eller møbler som flytter seg i andre etasje av et hus hvor du med 100% sikkerhet vet at det ikke befinner seg noen i andre etasje? Vind som flytter på tunge kjøkkenstoler? Eller ekstremt arbeidsomme maur kanskje? Anonymkode: 8179c...cb9 Noen er til og med I stand til å høre tydelige, men innbilte, stemmer i eget hode, så noen «skritt» og «stoler» skulle vel ikke være helt umulig det heller. Om det så skulle være noe reelt du hørte, så vis meg gjerne det huset som står hele sin levealder uten å gi fra seg en hel mengde lyder som med en liten klype fantasi er forvekslende likt noe som flytter på seg og fottrinn. Endret 27. oktober 2021 av Påkrevd 9
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #11 Skrevet 25. oktober 2021 Opplevde mye fra barneskolen og frem til jeg var rundt 15-16. Var veldig redd husker jeg. Ble vekt at prating på natten, sprang ofte inn til mamma. Full skyggetrafikk i gangen, venner på besøk reagerte også på dette. Var bare å sitte å følge med så så du de hyppig. Så folk i vinduene men kom hjem til tomt hus. Fikk på en eller annen måte stengt det av. Opplever ingenting i det huset idag. I voksen alder har jeg aldri heldigvis opplevelser der jeg bor idag. Har opplevelser på jobben sammen med kollegaer, men blir heldigvis ikke med meg hjem. Er ikke i tvil om at spøkelser finnes, men forstår mer og mer at grunnen til at flere hevder det ikke finnes er fordi de er lukket. Jeg er mer lukket idag men glemmer ikke det jeg har opplevd tidligere, samt hendelser som jevnlig skjer på jobb. Får fornemmelse noen ganger, at jeg vet ting, men om det er min egen fantasi eller faktisk kommunikasjon med ånder vet jeg ikke. Anonymkode: 09865...b6a 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #12 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja! Jeg har hatt et par opplevelser når jeg vokst opp. Og min far viste seg for meg to dager før begravelsen, han har vist seg for min datter to ganger 🙂 Han er ofte innom på besøk til oss. ❤️ Anonymkode: 6c5c9...508 Uff dette er jo bare trist. Skjønner at det er vanskelig å ta den siste farvel med noen man er så innmari glad i, som jo er det døden er. Sorgprosessen er forskjellig for alle men dette er ikke sunt eller normalt. Anonymkode: 76762...486 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #13 Skrevet 25. oktober 2021 Ja,både sett og hørt. Anonymkode: 1743d...e63 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #15 Skrevet 25. oktober 2021 On 9/21/2021 at 9:31 PM, AnonymBruker said: Nei vel? Hvordan forklarer du lyden av fottrinn eller møbler som flytter seg i andre etasje av et hus hvor du med 100% sikkerhet vet at det ikke befinner seg noen i andre etasje? Vind som flytter på tunge kjøkkenstoler? Eller ekstremt arbeidsomme maur kanskje? Anonymkode: 8179c...cb9 Psykose, innbilning eller rett og slett lureri. Listen kan være lenger. Årsaker kan være mye forskjellig, fra klassiske psykiatriske diagnoser til noe så enkelt som søvnmangel, søken/ønsket etter å se noe ol. Hjernen er helt rå, og hvis man tror man ikke kan bli lurt av den, vil man fort oppleve ting som man selv ikke kan forklare. Det betyr ikke at det ikke finnes en forklaring. Anonymkode: 4352e...cb5 6
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #16 Skrevet 25. oktober 2021 Nei! Så "godt medisinert" er jeg ikke! Anonymkode: 9bb32...041 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #17 Skrevet 25. oktober 2021 Jeg ikke om jeg tror på spøkelser, men tror absolutt at det er mer enn hva vi tror. Har selv opplevd flere ting som har fått meg til å tenke at vi ikke er alene i den forstand vi tror. Anonymkode: a45f5...c6a 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #18 Skrevet 25. oktober 2021 Ja 100%. Har opplevd mye selv og jeg «tror» ikke. Jeg vet. Anonymkode: e683e...158 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #19 Skrevet 25. oktober 2021 Ja, vi bodde en plass, og der skjedde det mye, rett for øynene på oss. Vi snakket med Åndenes makt faktisk, for det var noe som skjedde der hele tiden. Men jeg var ikke så lysten å komme på tv, så jeg nølte og vi fant noen som kunne rense huset i stedet. Produksjonen ringte oss flere ganger for de ville veldig gjerne komme. Vi har også en episode som ble filmet. Samt endel andre ting som skjedde. Vi var aldri redd faktisk, men vi følte det nesten daglig. Anonymkode: a91c9...6d5 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #20 Skrevet 27. oktober 2021 Såpass mange mennesker har sett (eller sier de har det i det minste) i løpet av nedskrevet historie, at jeg er tilbøyelig til å tro at det kanskje er noe i det. Hadde det vært en håndfull personer som ikke fremsto som spesielt troverdige hadde det vært noe annet, men det er nok av eksempler på folk som fremstår som helt kapable og mener de har sett noe. Men hvis jeg virkelig skal tro på det, må jeg se det med egne øyne, altså se et fenomen jeg ikke kan forklare på en rasjonell måte innenfor rammene til fysikkens kjente lover og regler. Anonymkode: 129eb...7aa 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå