Gå til innhold

Celleprøve med utvidet HPV test...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når den da er negativ betyr det at så lenge jeg ikke finner meg en ny partner så er jeg relativt trygg med tanke på livmorhalskreft?

For det kan vel ikke utvikle seg HPV av seg selv uten en ny partner?

Anonymkode: af0ba...877

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er slik jeg har forstått det ja, men du bør selvsagt spørre legen din som selvsagt kan gi deg et sikkert svar til forskjell fra svar her inne :)

Du bør selvsagt fortsette å ta celleprøve hvert 3. År som anbefalt.

Anonymkode: b6de8...85b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er slik jeg har forstått det ja, men du bør selvsagt spørre legen din som selvsagt kan gi deg et sikkert svar til forskjell fra svar her inne :)

Du bør selvsagt fortsette å ta celleprøve hvert 3. År som anbefalt.

Anonymkode: b6de8...85b

Flott, skal selvsagt dobbeltsjekke men nå blir det forhåpentligvis lenge til jeg må treffe henne igjen, bank i bordet. 😄 

Når jeg har negativ HPV test så trenger jeg kun å ta celleprøve hvert 5 år så lenge jeg ikke får noen rare symptomer. Er visst veldig lav risiko for at jeg kan utvikle livmorhalskreft når jeg ikke har HPV liggende i kroppen så det er jo flott.

Og siden jeg ikke har planer om en ny partner så vil jeg jo tro at jeg ikke kan få HPV heller av seg selv så det er jo og veldig greit. 

Anonymkode: af0ba...877

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta ny hpv test etter fem år, trengte ikke før det. Jeg har fast partner, så vet ikke hvordan det er om man ikke har sex etterpå.

Anonymkode: 7e8eb...8f2

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg lurer også litt på dette. 

jeg har også tatt hpv vaksinen, og lurer på om jeg i det hele tatt må ta hpv test hos legen. skulle egentlig gjort det ifjor 😅

Anonymkode: 09b24...aed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...