Gå til innhold

Er det forsvarlig at et par med totalt inntekt på 45 000 får barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tjener ikke så mye. Ser heller ingen løsning på hvordan vi kan tjene mer (ikke spør). Ståa er slik at jeg får inn 20 000 og han får inn 25 000. 

Hvor mye burde man ha om man skal ha barn? Husleie i området er på ca 14 000 kr, og det er da med 2 soverom

Anonymkode: 111ff...ee7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer til å gå helt fint! Blir nok ikke veldig romslig økonomi, ikke plass til store utskeielser eller dyre vaner, men det kommer til å gå HELT fint! 

Anonymkode: b9e65...fb6

• Liker 3
Skrevet

Haff! Ser ikke seriøst på et slik spørsmål. 

Anonymkode: 799d1...244

• Liker 9
Skrevet

Etter skatt? Ikke noe problem.

Barnet mitt koster meg i snitt 3 000 kr/mnd det første året. Etter det 6000 kr i mnd. 

Anonymkode: 36dd6...855

• Liker 2
Skrevet

Jeg er eneforsørger og har 10 000 mindre i måneden og alle utgiftene alene. 

Hvorfor mener du det blir vanskelig? 

Anonymkode: 44865...796

• Liker 7
Skrevet
PetterKanin skrev (3 minutter siden):

Selvsagt. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer til å gå helt fint! Blir nok ikke veldig romslig økonomi, ikke plass til store utskeielser eller dyre vaner, men det kommer til å gå HELT fint! 

Anonymkode: b9e65...fb6

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet mitt koster meg i snitt 3 000 kr/mnd det første året. Etter det 6000 kr i mnd. 

Takk! 😊

ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg er eneforsørger og har 10 000 mindre i måneden og alle utgiftene alene. 

Hvorfor mener du det blir vanskelig? 

Anonymkode: 44865...796

Har bare et inntrykk av at barn er veldig dyrt 😅 Bleier, smukker, klær, utstyr, ja alt… 

ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja er etter skatt 😊

ts

• Liker 1
Skrevet

Vi har 55000 i mnd. To barn. 

Anonymkode: 234ae...a7d

Skrevet

Det kan være greit å ta med i beregningen at en skal ha noenlunde ok økonomi dersom forholdet blir slutt også.

Anonymkode: 0be10...45a

• Liker 14
Skrevet

Hvis dere tenker at et barn koster dere 5000 pr mnd i snitt, fra fødsel til 18 år så har dere en god margin. Har dere denne summen til overs hver mnd i tillegg til litt ekstra når det er ferie, bursdag, jul 17 mai etc så har dere fint råd. I tillegg så får dere jo barnetrygd.

Anonymkode: c8970...86e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vi tjener ikke så mye. Ser heller ingen løsning på hvordan vi kan tjene mer (ikke spør). Ståa er slik at jeg får inn 20 000 og han får inn 25 000. 

Hvor mye burde man ha om man skal ha barn? Husleie i området er på ca 14 000 kr, og det er da med 2 soverom

Du er ufør og han er lavtlønnet - i tillegg er dere ikke samboere fra før av. Bo sammen en stund før dere vurderer barn. Ja, jeg leste den andre tråden din.

Anonymkode: c18b6...85a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan være greit å ta med i beregningen at en skal ha noenlunde ok økonomi dersom forholdet blir slutt også.

Anonymkode: 0be10...45a

Ja det er veldig sant! Jeg som får 20 000, får jeg noe hjelp gjennom noe stønad, eller får jeg utbetalt for mye?

Hvis dere tenker at et barn koster dere 5000 pr mnd i snitt, fra fødsel til 18 år så har dere en god margin. Har dere denne summen til overs hver mnd i tillegg til litt ekstra når det er ferie, bursdag, jul 17 mai etc så har dere fint råd. I tillegg så får dere jo barnetrygd.

Anonymkode: c8970...86e

5000 hadde gått veldig fint 😊 

Hvordan fungerer barnetrygd? Vi tenker ikke barn enda, vi er bare 21 år, men temaet har vært på bordet at det er noe vi ønsker oss i femtiden. Men jeg kan ikke så mye enda 😅 særlig ikke om barnetrygd

ts

Skrevet

Der er da ingenting i veien med inntekten deres med tanke på å få barn. Det burde være deres minste bekymring.

Anonymkode: cb6ab...d89

• Liker 3
Skrevet

Vær sammen i et par år til er mitt råd. Flytt sammen først også. Kan dere kjøpe noe sammen?

Barnetrygd er noe alle foreldre i Norge får hver mnd på 1054 kr. 300 kr ekstra for barn mellom 0-6 år, altså 1354kr.

Anonymkode: f586f...2b7

• Liker 3
Skrevet

Her har vi 55000. Vi har to barn. Har hus, to biler og fulltid bhg/sfo...vi sulter ikke. Men romslig økonomi har vi ikke, men ikke direkte trang heller. Vi tar gode valg, og klarer derfor å spare 4000-6000 per måned. 

Anonymkode: 87f59...fbb

• Liker 1
Skrevet

Et barn koster da mye mer enn 5000/mnd. 

Anonymkode: 301e9...fcf

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Et barn koster da mye mer enn 5000/mnd. 

Anonymkode: 301e9...fcf

Ikke de første 6 årene nei. Absolutt ikke. 

Anonymkode: c4347...141

• Liker 5
Skrevet

Ja? Det er vel en helt normal lønn? Vi har 50 000 ca, og har da aldri følt at det er for lite. 

Anonymkode: cffdb...22f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...