AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Vi har nylig hatt en konfirmasjon hos en kjent hotellkjede. Det ble en stresset stemning, da noen gjester reagerte sterkt på at koronarestruksjonene ikke var fulgt. Det var hotellet som stod for bordoppsett og pynt, da det var et arrangement der kvelden før konfirmasjonen. Istedenfor en meter mellom gjestene, var det kun en halvmeter. Vi var 37 mennesker. Konfirmanten selv hadde laget en kake selv til denne kvelden. Brukt lang tid på forberedelser og gjennomføring, og gledet seg til å servere den på dagen. Hotellet hadde satt kaken, som var en iskake, i kjøleskapet. Vi ga klar beskjed om at dette var en iskake, og at den måtte settes i en fryser, da vi leverte denne på hotellet dagen i forveien. Kaken var ødelagt, og måtte kastes. Prisen på laget ble 24.590 kr. Ba om refusjon, da vi opplevde at dette la en demper på dagen. Vi fikk 2000 kr. i refusjon. Tenker dere at refusjonen er grei, eller bør vi forvente noe mer? Anonymkode: 40aec...927
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Istedenfor en meter mellom gjestene, var det kun en halvmeter. Dette bør dere klage på, eller ta videre. Anonymkode: f90f9...3b9 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette bør dere klage på, eller ta videre. Anonymkode: f90f9...3b9 Vi har klagd, fikk 2000 kr. i refusjon… Anonymkode: 40aec...927
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har klagd, fikk 2000 kr. i refusjon… Anonymkode: 40aec...927 Åja, jeg trodde det var for iskaken som de ødela. Anonymkode: f90f9...3b9 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Åja, jeg trodde det var for iskaken som de ødela. Anonymkode: f90f9...3b9 Nei, det var altså for begge feilene. Føler det var lite, og fikk kun en beklagelse på melding, og at det var dekket på helt annerledes enn hva han (sjefen) hadde gitt beskjed om. Har lite greie på slike ting, mulig et avslag på 2000 kr. er bra? Anonymkode: 40aec...927
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, det var altså for begge feilene. Føler det var lite, og fikk kun en beklagelse på melding, og at det var dekket på helt annerledes enn hva han (sjefen) hadde gitt beskjed om. Har lite greie på slike ting, mulig et avslag på 2000 kr. er bra? Anonymkode: 40aec...927 Jeg synes det var lite. Som sagt trodde jeg de 2000 var kun for iskaken. Og det er i hvert fall lite hvis oppdekkingen, bordpynten og sånt var helt annerledes enn avtalt. Tenk hvis dere f.eks. hadde en avtale om at det skulle dekkes på to bord for å sørge for at fam. Hansen og fam. Berg ikke måtte sitte ved samme bord fordi de bare krangler, så er det jo dumt hvis hotellet bare hadde dekket på ett bord sånn at Hansen og Berg endt opp med å krangle og ødelegge alt. Eller hvis dere hadde bestilt blå pynt til sønnens konfirmasjon, men fikk rosa pynt. Når dere har avtalt noe må jo hotellet holde det. Prøv å klage på nytt, og se hva de kommer med da. Anonymkode: f90f9...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg synes det var lite. Som sagt trodde jeg de 2000 var kun for iskaken. Og det er i hvert fall lite hvis oppdekkingen, bordpynten og sånt var helt annerledes enn avtalt. Tenk hvis dere f.eks. hadde en avtale om at det skulle dekkes på to bord for å sørge for at fam. Hansen og fam. Berg ikke måtte sitte ved samme bord fordi de bare krangler, så er det jo dumt hvis hotellet bare hadde dekket på ett bord sånn at Hansen og Berg endt opp med å krangle og ødelegge alt. Eller hvis dere hadde bestilt blå pynt til sønnens konfirmasjon, men fikk rosa pynt. Når dere har avtalt noe må jo hotellet holde det. Prøv å klage på nytt, og se hva de kommer med da. Anonymkode: f90f9...3b9 Takk for svar! Jeg formidlet at vi ønsket langbord. De sa at dette skulle ordnes, og at det ville bli en meter mellom hver gjest, som koronarestruksjonene sier. Vi fikk langbord, men det var visstnok ikke plass til mer enn en halvmeter mellom gjestene…. Om de hadde brukt lokalet annerledes, begynt og sluttet langbordet fra det ene hjørne til det andre, hadde dette gitt mye bedre plass mellom gjestene. De hadde dekket på midt på, fra den ene veggen til den andre. Hadde heller ikke valgt langbord om jeg hadde fått beskjed om at avstanden som er pålagt mellom gjestene ikke kunne ivaretas… Anonymkode: 40aec...927 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 Det er da ikke KRAV på 1 meter nå Anonymkode: 30fae...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er da ikke KRAV på 1 meter nå Anonymkode: 30fae...9f3 Er du sikker? Hotellet var tydelig på at det var nettopp det i forkant av konfirmasjonen 🤔 Det var også svært strengt i kirken, kun annen hver benkerad kunne benyttes. Hver konfirmant fikk dermed kun ha tre benkerader, så det begrenset seg sterkt hvem det dermed ble plass til av gjestene. De fleste fikk beskjed om å komme direkte til middag. Måtte også være 1 meter mellom ulike husstander på benkene… Anonymkode: 40aec...927
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå