Gå til innhold

Kjøpe gave eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt. 
min bror er gift med ei dame som har 2 barn fra tidligere forhold. 
denne damen hater meg og har blokkert meg på alle arenaer. Jeg har alltid kjøpt bursdagsgave og julegave til de to barna. 
Har ikke sett de på ett år, og har ingen kontakt med de. 
Bør jeg kjøpe julegave til barna hennes? Har kjemt de i 4 år, men når situasjon er slik at hun ikke vil vite av meg synes jeg det er kleint å gi gave, samtidig er det ikke barnas feil at mor har tatt det valget. Trenger noen innspill 

Anonymkode: 68173...215

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er bakgrunnen for hennes oppførsel? 

Og hvorfor setter ikke din bror krav til hennes oppførsel dersom du faktisk oppriktig ikke har noen skyld i dette selv? 

Anonymkode: f70f6...4c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kort fortalt. 
min bror er gift med ei dame som har 2 barn fra tidligere forhold. 
denne damen hater meg og har blokkert meg på alle arenaer. Jeg har alltid kjøpt bursdagsgave og julegave til de to barna. 
Har ikke sett de på ett år, og har ingen kontakt med de. 
Bør jeg kjøpe julegave til barna hennes? Har kjemt de i 4 år, men når situasjon er slik at hun ikke vil vite av meg synes jeg det er kleint å gi gave, samtidig er det ikke barnas feil at mor har tatt det valget. Trenger noen innspill 

Hadde glatt latt være å gi gaver. Er ikke din brors barn, og når kvinnemennesket ikke vil ha noe med deg å gjøre, så ser jeg ikke noe grunn til å gi ungene hennes gaver heller.

Anonymkode: 67a77...cfa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er bakgrunnen for hennes oppførsel? 

Og hvorfor setter ikke din bror krav til hennes oppførsel dersom du faktisk oppriktig ikke har noen skyld i dette selv? 

Anonymkode: f70f6...4c6

Lang historie, vi er vel litt skyldig begge to.
Jeg var i en sårbar situasjon der jeg reagerte på noe hun gjorde og sa ifra om det. Hun ble veldig fornærmet og lei seg. Jeg ba om unnskyldning for at jeg var så direkte, og forklarte hvorfor. Hun  har bare blokkert meg helt. 

Skrevet

Jeg synes ikke du behøver å gi julegave til noen du ikke har en relasjon til. De har nok ikke forventninger til det heller når kontakten er kuttet. Hvis du gir gave så tror jeg du hadde provosert henne. Og de barna får sannsynligvis  mer enn nok fra både morsiden, farsiden og andre som har en sosial relasjon fra bonuspappa-siden (din familie). Nei, det er ikke barna sin skyld, men de kommer ikke til å sitte og fundere på hvorfor du ikke ga gave og bli lei seg, de kjenner deg ikke lenger. 

Anonymkode: 16b6d...275

Skrevet

Ikke la konflikten deres gå ut over barna, og IKKE gi henne ekstra ammunisjon ved å la være å gi noe til barna. Det blir bare brukt mot deg i neste omgang. 

• Liker 2
Skrevet

Vis at du er den voksne i relasjonen. Inkluder hennes barn slik som du alltid har gjort, ikke synk til et nytt lavmål i forholdet. 
På sikt kan det komme seg.

Anonymkode: d0d1e...9fc

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Ikke lett dette. Selv sitter jeg med kullsvart samvittighet for at jeg ikke har gitt gaver til noen i år.  Jeg har tenkt at de forhåpentligvis vil gjenoppta en liten kontakt igjen med tiden, men årene går.

Jeg ga og ga til jul og bursdag og alle diverse anledninger. Penger som jeg overførte til bankkonto/vipps.  Ingen takk og ingen respons på tlf og meldinger.  Men så får jeg heller være et dårlig menneske og heller gi noe der det er velkomment. Man har ingen pengebinge å ta av.

Endret av Hvemsomhelst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...