Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på hva slag rutiner dere har for legging av deres barn? Og hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: 63f83...98f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lurte på hva slag rutiner dere har for legging av deres barn? Og hvor gammelt er barnet? 

Gjerne med klokkeslett -ts-

Skrevet

Nå er min 11mnd. Han er oppe mellom kl 04 og 07 hver eneste dag. 
Han får kveldsmat mellom kl 1830 og 1930, så er det en liten runde i dusjen for å vaske vekk sikkel, evt urin og avføringsrester (siden han er miniatyr sumobryter så alle bleieskift er "on the way"), vaske hender og egt bare "vaske vekk dagen". 
Så sover han mellom kl 1945 og 20. 

Den eneste rutinen vi har hatt fra ny i verden til nå er bading på kvelden og pysj. 

• Liker 1
Skrevet

Vesla er snart 5 måneder. Innførte faste rutiner fra 3 måneder:

Grøt kl 18 (dette begynte vi med fra 4 mnd)

Bading 18:30, med påfølgende babymassasje. På med pysj.

Sengen kl 19. Synger 3 korte nattasanger og ammer henne liggende. Hun sovner vanligvis i løpet av 5 til 20 min. 

• Liker 1
Skrevet

Tja, vi hadde egentlig begynt med en fin rutine men så kom det plutselig tenner så nå er det bare tull igjen (3,5 mnd). Hadde en periode der hun la seg kl 20 ca, men hadde ikke noen annen rutine enn at da var det skifting til pysj og så legge seg (amme i søvn). Så kom en kort periode der hun la seg kl 19, og nå er det som sagt bare tull igjen. Nytt i rutinen er tannpuss da 😊

Anonymkode: 1271f...676

• Liker 2
Skrevet

Baby 6 mnd - vi prøvde å få innført rutiner rundt 3 mnd.
- Nettopp oppstart med graut ca 1700-tida
- Nattstell kl 1700-1730 (prøvar å utsetje, men resultera i ein stuptrøytt baby)
- Lesing/synging i stua -> opp på soverommet for lesing/synging og deretter amming, byssing og kos.
Sjølve opplegget på soverommet tek vanlegvis 30-60min 🙈

• Liker 1
Skrevet

For oss var det for tidlig med noe som helst rutiner på kvelden ved 3 mnd. Da var vi fortsatt midt inni den verste kveldsuroen, og det var bare om å gjøre å komme seg gjennom kveldene. Baby begynte å roe seg og sovne tidligere om kveldene etter 4 mnd. 

Anonymkode: 06644...45b

• Liker 1
Skrevet
Juss-jenta skrev (13 timer siden):

Vesla er snart 5 måneder. Innførte faste rutiner fra 3 måneder:

Grøt kl 18 (dette begynte vi med fra 4 mnd)

Bading 18:30, med påfølgende babymassasje. På med pysj.

Sengen kl 19. Synger 3 korte nattasanger og ammer henne liggende. Hun sovner vanligvis i løpet av 5 til 20 min. 

Litt avsporing men hvordan og hvor foregår babymassasje? Hva får dere ut av det, blir hun roligere og sovner fortere av det?

Anonymkode: 43bd2...cc8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt avsporing men hvordan og hvor foregår babymassasje? Hva får dere ut av det, blir hun roligere og sovner fortere av det?

Jeg gjør det på stellebordet. Bruker en sånn bed time babyolje. Gnir lett opp og ned armene og beina hennes 5-6 ganger med «C» form fra tommel til de andre fingrene. Lager sirkler med klokken i hender og under føttene, og ruller tærne litt mellom fingrene. Lager så lette sirkler med klokken på det «myke» på magen hennes ☺️ Hun elsker det, og blir veldig døsig når vi holder på. Jeg tror absolutt hun sovner fortere pga det. Jeg sover i alle fall alltid godt etter jeg har fått massasje 🙈

• Liker 1
Skrevet

Har ei på 3 mnd. Begynte sånn smått med rutiner for noen uker siden.. 

- stell for kvelden kl 19.00

- legging med amming kl 19 30. Dette tar rundt en time. Er på rommet , og ammer henne. Legger henne over i senga når hun sovner. 

Det går det bra noen dager,  også tenker jeg "yes".. Så plutselig går alt skeivs , og hun nekter å sove. Prøver i 1 og en halv time. Hvid ikke det går har jeg gått ut av soverommet med henne. Blir gal av å være der hele kvelden OG natta med en våken baby. Da går jeg heller rundt i stua med svak belysning og TVen på lav lyd.  Så det går VELDIG opp og ned om det fungerer.... 

Skrevet

Vår er 11 mnd. Han får siste måltidet rundt 19.30. Etter siste måltid så vasker vi Han, pusser tenner, og tar på pysj. Han legger seg rundt kl 20, og sovner stort før 20.30. 

Han sover til 07.30- 08.00 dagen etter, med et par oppvåkninger i løpet av natten. Oftest så sovner han igjen innen kort tid når vi legger hånda på han. 

Han bader hver 2 eller 3 dag, men da blir badet tatt før kvelds. 

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Han la seg 23 med oss, så samsov vi hele natta med amming innimellom, og ingen trengte å stå opp til nattevåk :)

Skrevet
Juss-jenta skrev (2 timer siden):

Jeg gjør det på stellebordet. Bruker en sånn bed time babyolje. Gnir lett opp og ned armene og beina hennes 5-6 ganger med «C» form fra tommel til de andre fingrene. Lager sirkler med klokken i hender og under føttene, og ruller tærne litt mellom fingrene. Lager så lette sirkler med klokken på det «myke» på magen hennes ☺️ Hun elsker det, og blir veldig døsig når vi holder på. Jeg tror absolutt hun sovner fortere pga det. Jeg sover i alle fall alltid godt etter jeg har fått massasje 🙈

Så koselig 😊 Det må prøves. Takk for beskrivelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...