Gå til innhold

Hvem var urimelig her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kone kommer fra forskjellige kulturer. I hennes kultur er det vanlig å ta hunn i ørene på små babyer, i mens jeg er norsk og syntes ikke noe om det. Barn bør vente til de kan bestemme selv. Vi har diskutert litt frem og tilbake, men i dag kom kona mi hjem med en datter med hull i ørene😡 vi var ikke enig om dette, og jeg ble mildt sagt forbanna! Jeg tok de ut med en gang, og nå er hun fly forbanna. 

hvem var urimelig? 

Anonymkode: 1b8e8...0a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun burde ikke gjort det uten din tillatelse. Men når hun nå likevel hadde gjort det kunne du vel latt de være? 

Anonymkode: 0dc14...cef

• Liker 3
Skrevet

Syns hun gikk over streken. Man tar ikke hull i ører på babyer....

Anonymkode: 2d791...50e

• Liker 13
Skrevet

Hun kunne godt ha ventet. Jeg synes det er en uting å gjøre noe så unødvendig på en baby. Jeg tok hull i ørene da jeg var 6 år, som var vanlig på 80-tallet.  Da ønsket jeg det selv. 

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Stakkars barn😳

Først hull i ørene og så tar du de ut før de har grodd, de sitter jo ekstra godt de første dobbene. Tenk å påføre ett uskyldig barn så mye vondt bare fordi dere er trassige drittunger. 

Dere fortjener en smikk i bakhue begge to🤦‍♀️

Skrevet

Eh hun burde jo ikke gjort det men du burde la de være der når det først er gjort!! Stakkars unge. 

Skrevet

Tja, begge … Du mener hun er urimelig og hun mener du er det. Og dere har begge like mye rett til å mene at den andre er urimelig. Jeg tror dere bare må bli enige om at dere er uenige på dette punktet.

Jeg synes ikke noe om at foreldre påfører babyene unødvendig smerte og lager hull i kroppene deres for skjønnehetens skyld. Og det burde ikke være lovlig å gjøre det når ene forelder er imot. Allikevel synes jeg det var unødvendig av deg å ta de ut igjen. Vet du at din kone ikke vil prøve å sette de inn igjen eller gjøre det på nytt en gang til? Det vil i såfall medføre mer smerte for babyen.

Anonymkode: d5ca9...875

• Liker 3
Skrevet

Nå tar de fleste jenter hull i ørene uansett, så å gjøre det på en baby ser jeg egentlig ikke problemet med. Jeg var lenge barnevakt for noen fra en annen kultur der dette ble gjort, syns egentlig det var greit jeg. At du tok de ut betyr jo bare at hullene gror igjen og hun må gjennomgå den smerten en gang til, så her syns jeg du var den største tullingen. 

Anonymkode: 73cc1...3ab

• Liker 1
Skrevet

Skaden skjer i det man lager hullet. Det er da man risikerer å skade vedkommende. 

Anonymkode: 4cfcb...a2f

Skrevet

Det burde være ulovlig å stikke hull i ørene på barn uten at det finnes medisinsk grunnlag for det. 

Anonymkode: 76db3...281

• Liker 5
Skrevet

sjokkert over svarene i denne tråden! Mener dere seriøst at det er like ille å ta ut fremmedlegemene moren har fått stukket gjennom kjøttet til barnet, som å påføre barnet dette i første omgang? 

Jeg hadde definitivt gjort som deg ts, og hadde dessuten vurdert å flytte fra kvinnfolket og ta med babyen. Du burde nesten holde henne fast og stikke nåler gjennom noen av kroppsdelene hennes og se hva hun synes om det (men ikke gjør det på ordentlig, da er du jo like ille som henne).

Jeg vet ikke om jeg hadde stolt på henne å være alene med ungen igjen. Hva annet kan hun finne på? Skjære i kjønnsorganene til jenta?

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skaden skjer i det man lager hullet. Det er da man risikerer å skade vedkommende. 

Anonymkode: 4cfcb...a2f

Tull. Det er infeksjonsfare så lenge hun har hullene. Best å få tatt dem ut så de kan gro så fort som mulig.

Det er ganske sykt å tenke på at man kan miste omsorgen om man klapser til en unge på rumpa eller hånden, men å stikke nåler gjennom dem er liksom helt greit? Syk syk verden.

Anonymkode: 5fe02...b67

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...