AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Er i parterapi og jeg har beskrevet psykisk vold til terapauten, mot meg og sønnen min. Mannen har skjerpet seg siden jeg sa vi måtte i terapi og sier ikke imot i terapi. Jeg vet ikke hva jeg skal tro nå - hadde egentlig bestemt meg for å gå men nå er jeg litt i tvil - kan det være så lett at han bare sier nei jeg skal slutte med det? Noen som har opplevd at slikt bare gir seg? Anonymkode: 7593b...ef7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Trodde det stod; Typisk vold lover bot og bedring i Terapi ...og det kunne det like gjerne ha gjort! Nei, man bedrer seg ikke om man ikke tar alvorlig tak i dette. Det er omtrent som at en alkoholiker skal slutte å drikke. Det skjer ikke før de har mistet kone og unger og hus og heim. Tenk på ungene. Dra bort fra mannen. Anonymkode: bf0b5...b78 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Parterapi er faktisk ikke det som skal til her. HAN trenger hjelp. Atv-stiftelsen.no Anonymkode: c868d...577 3
Blod Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Overgripere lover alltid bot og bedring, men klarer sjelden holde det. Hvis de skal klare å forbedre seg trenger de å innrømme at de er problemet både for seg selv og andre og få profesjonell hjelp. 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #5 Skrevet 21. september 2021 Hvis denne psykiske volden har pågått en uke, så er det sikkert realistisk å klare å slutte med det bare med "å si det" og uten noe form for terapi. Men hvis dette har pågått i flere år, så går det ikke an å bare snu det uten videre. Da er det bare tomme løfter. Og det vil du etterhvert merke. Denne psykiske volden. Hvor lenge har det pågått? Og har det vært så lenge du har kjent han? Kan du beskrive hva han gjør? Anonymkode: e918f...284 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis denne psykiske volden har pågått en uke, så er det sikkert realistisk å klare å slutte med det bare med "å si det" og uten noe form for terapi. Men hvis dette har pågått i flere år, så går det ikke an å bare snu det uten videre. Da er det bare tomme løfter. Og det vil du etterhvert merke. Denne psykiske volden. Hvor lenge har det pågått? Og har det vært så lenge du har kjent han? Kan du beskrive hva han gjør? Anonymkode: e918f...284 Det har pågått (mer eller mindre) i ti år, verre de siste fem. Han blir veldig satt ut hvis han ikke har kontroll (hvis han ikke presterer på jobb eller får kritikk for noe) og reagerer med sinne. Så vi går litt på eggeskall (har i det siste innsett hvor mye jeg føyer meg for å sikre at han er ok og ikke blir satt ut). Han skylder på depresjon som nå er over og har bestemt seg for å være annerledes. Har forsåvidt oppført seg bra i noen mnd nå, men som sagt går vi i terapi og han har trusselen om skilsmisse over seg ts Anonymkode: 7593b...ef7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 Parterapeuter flest er dessverre lite kjent med hvordan psykisk vold fungerer, og ser på det som en seier dersom voldsutøveren lover bot og bedring. Nei, jeg har ikke opplevd at det gir seg, kun at han blir mer utspekulert når han skjuler sitt sanne jeg. Jeg vil råde deg til å gå. Anonymkode: 6fe34...af9 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det har pågått (mer eller mindre) i ti år, verre de siste fem. Han blir veldig satt ut hvis han ikke har kontroll (hvis han ikke presterer på jobb eller får kritikk for noe) og reagerer med sinne. Så vi går litt på eggeskall (har i det siste innsett hvor mye jeg føyer meg for å sikre at han er ok og ikke blir satt ut). Han skylder på depresjon som nå er over og har bestemt seg for å være annerledes. Har forsåvidt oppført seg bra i noen mnd nå, men som sagt går vi i terapi og han har trusselen om skilsmisse over seg ts Anonymkode: 7593b...ef7 Ja, da er det bare tomme løfter for at du ikke skal gjennomføre skilsmissen. Det er bra at han er bedre. Men du går fortsatt på nåler. Med god grunn. For denne forbedringen er ikke permanent. Du bør gjennomføre bruddet for din og barnets skyld. Og han bør for sin og barnets skyld oppsøke hjelp. De tomme løftene sine kan han stappe en viss plass... Anonymkode: e918f...284
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå