Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, som overskriften sier sparer jeg ut mine grå hår. Litt usikker på om jeg blir helgrå riktig enda, men foran er jeg i alle fall helt lys grå. Sist farge var i mars i år så det har blitt noen cm gråfarge. 

Hårfargen jeg brukte i mars har blitt ganske stygg over sommeren, typ rødbrun.

Jeg har vurdert å gå til frisør og stripe eller farge sånn at det blir en jevnere overgang til grått. Men, jeg føler det blir dumt å "ødelegge" fremgangen min nå, jeg kunne egentlig bare tenke meg å farge det i noenlunde samme gråfarge som det som kommer. Er det mulig? Eller blir det bare seende fake ut? 

Har farget håret mitt sjelden og steller pent med det så det er ikke spesielt slitt. 

Anonymkode: e77f6...aca

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Spør frisøren, jeg synes det er fint med striper, det blender ganske godt, men er ikke sikkert det er ideelt å stripe håret med tanke på fargen som er der fra før. 

Skrevet

Nå er jeg blond og striper håret, så jeg kommer nok til å bare fortsette med striping, men justere fargen slik at det matcher bedre med det grå.

Jeg har en del grått, men det blender fint inn siden jeg er lys. 

Hadde jeg helfarget håret hadde jeg personlig ikke vært komfortabel med bare å gro ut det grå med en markert ettervekst. Jeg hadde følt meg veldig lite fin. Nå har jeg langt hår da så det hadde tatt flere år å få det grodd ut naturlig om jeg skulle beholdt lengden.

Kan balayage eller  (s)ombre kanskje være noe for deg? 

Anonymkode: ef97c...83f

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde jeg helfarget håret hadde jeg personlig ikke vært komfortabel med bare å gro ut det grå med en markert ettervekst. Jeg hadde følt meg veldig lite fin. Nå har jeg langt hår da så det hadde tatt flere år å få det grodd ut naturlig om jeg skulle beholdt lengden.

Enig. Det ser forferdelig uflidd og stygt ut

Jevn ut ved å stripe. Hvis ikke du har lyst til å se ut som en dass de neste 3 årene når dem grå etterveksten omsider har grodd ut

Anonymkode: 07c29...0c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ok, som overskriften sier sparer jeg ut mine grå hår. Litt usikker på om jeg blir helgrå riktig enda, men foran er jeg i alle fall helt lys grå. Sist farge var i mars i år så det har blitt noen cm gråfarge. 

Hårfargen jeg brukte i mars har blitt ganske stygg over sommeren, typ rødbrun.

Jeg har vurdert å gå til frisør og stripe eller farge sånn at det blir en jevnere overgang til grått. Men, jeg føler det blir dumt å "ødelegge" fremgangen min nå, jeg kunne egentlig bare tenke meg å farge det i noenlunde samme gråfarge som det som kommer. Er det mulig? Eller blir det bare seende fake ut? 

Har farget håret mitt sjelden og steller pent med det så det er ikke spesielt slitt. 

Anonymkode: e77f6...aca

Heia, jeg ser problemstillingen din😉

Først må jeg dessverre informere deg om å farge lengder lik som bunnen er en omfattende prosess og vil nok ikke bli helt likt uansett🙃 Dette fordi lengdene er mørkere og må lysnes for å bli mer lik😉 Her forteller jeg litt om hva som skjer i håret når vi lysner:  Alternativer du har er å ta over en toner/glansvask, dette vil dempe det rødlige men samtidig dempe det grå også litt, du vil få en jevnere farge og denne vil gradvis forsvinne ut av håret slik at du ikke får en ny ettervekst😉 Andre alternativ jeg vil gi deg er å bruke en kraftig kald fargebalsam der det er varmt, finnes flere typer på markedet med blå pigmenter, dette kan du pensle på i tørt hår for å oppnå bedre effekt mot nøytralisering👍 Masse lykke til🥰

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke bleke endene opp til etterveksten og deretter ta i en kald skyll/grå toner? Da blir overgangen mindre og du slipper gjøre noe med det grå som vokser ut.

Anonymkode: 7355a...e5b

Skrevet

Jeg klippet av meg hele det fargete håret mitt. Nå har jeg kjempefint grått hår med striper, som er naturlige. Jeg har ikke gått til frisøren for å farge håret på årevis.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville tatt noen runder hos frisør.

Først avfarging av det rødbrune så godt det lar seg gjøre, og så gradvis stripe/tone.

Man må nok vente ganske tålmodig i 2 år før alt er naturlig. 

Men nå er jo en bra tid å starte, høst&vinter = mulighet for brede pannebånd og luer. 

Så kan man jo ha håret endel i strikk, og neste sommer vil hjelpe mye på naturlig lysning av det som nok da allerede er ganske lysnet og kaldere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...