Gå til innhold

Brystvorter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er sikkert ekkelt for noen å lese, ikke vet jeg....men problemet er at jeg piller og klemmer (talgkjertler) på brystvortene. :sjenert: Har alltid vært besatt av å pille på alt mulig.

Dette er noe jeg har gjort siden jeg var 16 år, og nå er jeg snart 23 :overrasket:

Har hatt infeksjoner og sår opp igjennom, noe som har gjort at brystvortene har arr ol. Helt jævlig! Ville ikke vist brystene mine om jeg så fikk en tusing!

Det jeg lurer på:

1. Er det andre der ute som er like "unormal" som meg?

2. Finnes det noen form for "behandling" for å klare å slutte pillinga (har hatt plaster på før, men tok det fort av...)

3. Går det an å fikse på brystvortene gjennom plastikk kirurgi?

Jaja...da fikk jeg ut den frustrasjonen. Håper jeg ikke er alene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min har det også med å pille på seg selv. Han piller vekk huden så det tilslutt blir hudløse sår som er større enn 20-kroninger. Det blir jo egentlig noe av det samme som du gjør, han begynner gjerne på en liten nupp e.l. Mener å ha hørt at det er en slags tvangslidelse som innbefatter slike ting, men husker ikke hva den kalles.

Håper noen har tips til behandling e.l. Samboeren min bare blåser av meg når jeg sier det er en lidelse og at han må slutte med det.

Til trådstarter: tror ikke du kan operere vekk arrene, men de blir sikkert mindre synlige etterhvert.

Skrevet

Tusen takk for svar. hmmm...ja, det skulle ikke forundre meg at det er en diagnose på det også :danse:

Har søkt på halve internett for å finne noen side hvor det kan stå noe info, men finner ikke noe.

jeg får vel ta meg en tur til legen kanskje....

Skrevet

Ja det er sikkert lurt å ta en tur til legen. Han/hun bør ha greie på om det finnes effektiv behandling for dette. Samboeren min har blitt bedre, men har masse stygge arr. Er det ingen andre her som kjenner noe til dette?

Skrevet

Talgkjertler der? Det hørtes ikke normalt ut nei.

Å pille på ting er vel vanlig, og det er vanskelig å slutte, men det gjelder vel mest steder en kan pille på hele tiden. Der du piller er det jo bare av og til du kan pille på så det burde ikke være noe problem å slutte?

Arr blir vel mindre synlig med tiden.

Skrevet
Talgkjertler der? Det hørtes ikke normalt ut nei.

Eh ALLE har talgkjertler der, og over resten av kroppen...

Jeg innrømmer at jeg også liker å klemme på talgkjertler, både der, i ansiktet og på skuldrene. Men jeg gjør det ikke så mye at jeg får sår på brystvortene, så ille er det ikke:p

Skrevet

God å høre at det er flere pickers her inne, til tross for at jeg tydeligvis er den værste. Til rtr: jeg har mer enn nok tid til å vrenge av meg på overkroppen så jeg kan pille og kose meg. Bor alene, så det er ingen som kan ta meg på fersken :)

Skrevet

Jo, men liksom det å bevisst kle av deg på overkroppen bare for å pille på puppene høres jo litt sprøtt ut da. En ting er å pille på noe i ansiktet, hårbunnen, fingrene, noe som alltid er der og som man ubevisst bare piller på uten å tenke over det. Det du gjør er jo tydeligvis en bevisst handling, og da sikkert mer en tvangstanke.

Det jeg synes høres rarest ut er at folk går rundt og har masse talgkjertler som er så store/fremtredene at de kan pilles på... Det høres litt ekkelt ut.

Skrevet

rtr: hvor mange brystvorter har du sett i ditt liv egentlug? ingen? hehe... rundt "brystknoppen" er det masse talgkjertler som kan pilles på. de her blir nok mest synlige når man får stive brystvorter.

Og om du er jente: ta en titt på deg selv før du antyder at folk er "ekle" fordi de har synlige talgkjertler ;)

Skrevet

Missluna...

Bare fordi DU og et par andre har store fremtredende talgkjertler over hele kroppen så betyr da ikke dette at det er vanlig!!?!

Jeg har selv sett mine, mine venninners, masse gutters og mange på bilder, men sånt har jeg til gode å se, heldigvis. Har lest at noen gutter også har problemer med talgkjertler som synes på penis, og det har jeg gudskjelov heller aldri opplevd.

Kanskje du bør skjønne at ikke alle er som deg? At jeg synes det er ekkelt, må du faktisk bare takle, for det er min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...