Gå til innhold

Stram livmor og problemer med å sitte måneden før termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

En måned igjen til termin. Har hatt vanskeligheter med å sitte en stund. Det presser på oppover, kjennes ut som jeg får for lite oksygen og er ubehagelig. Så ender ofte opp med at jeg bare må gå og legge meg på siden. En smule upraktisk. 
Jordmor sa at livmoren kjentes stram ut på kontroll. Men det løsner når jeg legger meg ned. 
Hun merket at babyen lå ganske langt oppe, og mente det kanskje kom av at jeg hadde litt kort rygg. Så hun mente dette var årsaken til sitteproblemene. 

Noen andre som har hatt det sånn? Kan det være andre årsaker? Ellers virker ungen fornøyd og livlig, og alt annet ser bra ut. 

Anonymkode: f6ddf...c20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som jordmor vet hva hun snakker om :) Kropper er ulike og svangerskap er ulike. Ofte er det ubehagelig på slutten uansett kroppsbygning, det begynner jo å bli ganske trangt inni der.

Anonymkode: b2343...3ea

Skrevet

Hadde det likt i slutten av mitt svangerskap. Kjentes ut som babyen var stor og tok opp absolutt all plass under og bak ribbeina, var ikke behagelig å sitte over tid etc. Helt normalt, de er jo nesten fødeklar, 3,5kg baby osv 😊

Anonymkode: 7a7e1...cf9

Skrevet

Okey, takk for svar dere☺️ Ja da er det vel sikkert det da. Selv om jeg føler meg passe merkelig som har måttet legge meg ned på besøk hos folk osv😅 Har hatt besøk selv som har dratt fordi de har sett at jeg ser veldig ukomfortabel ut og😝Men det stemte jo for så vidt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Okey, takk for svar dere☺️ Ja da er det vel sikkert det da. Selv om jeg føler meg passe merkelig som har måttet legge meg ned på besøk hos folk osv😅 Har hatt besøk selv som har dratt fordi de har sett at jeg ser veldig ukomfortabel ut og😝Men det stemte jo for så vidt. 

Slik må det nesten bare bli i den siste tiden før fødsel🤷‍♀️ Da vi var på eller hadde middagsbesøk i den tiden så måtte jeg rett bort i sofa/lenestol så snart middagen var ferdig fordi jeg fikk så hovne og vonde bein av å sitte med føttene ned😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Slik må det nesten bare bli i den siste tiden før fødsel🤷‍♀️ Da vi var på eller hadde middagsbesøk i den tiden så måtte jeg rett bort i sofa/lenestol så snart middagen var ferdig fordi jeg fikk så hovne og vonde bein av å sitte med føttene ned😅

Ahhh, ja!  Husker den siste tiden hver gang vi var hos svigers, eneste tiden jeg satt rett opp og ned var mens vi spiste. Ellers fant jeg meg helt til rette i en godstol med de hovne beina opp, og ryggen bak for å gi plass i magen. Er 22 uker på vei nå, hadde glemt dette 😂 Kjenner jeg gruer meg til jul som høygravid!! 

Anonymkode: 7a7e1...cf9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En måned igjen til termin. Har hatt vanskeligheter med å sitte en stund. Det presser på oppover, kjennes ut som jeg får for lite oksygen og er ubehagelig. Så ender ofte opp med at jeg bare må gå og legge meg på siden. En smule upraktisk. 
Jordmor sa at livmoren kjentes stram ut på kontroll. Men det løsner når jeg legger meg ned. 
Hun merket at babyen lå ganske langt oppe, og mente det kanskje kom av at jeg hadde litt kort rygg. Så hun mente dette var årsaken til sitteproblemene. 

Noen andre som har hatt det sånn? Kan det være andre årsaker? Ellers virker ungen fornøyd og livlig, og alt annet ser bra ut. 

Helt jævlig å sitte. Ikke på grunn av noe som er stramt, men dårlig med plass så det føles som jeg har en bulldozer i ryggen. Eneste som hjelper er å ligge.

Anonymkode: 6f2f4...28d

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg må legge meg ned fordi det er ikke plass til full magesekk OG babyen 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg må legge meg ned fordi det er ikke plass til full magesekk OG babyen 🤣

For ikke å snakke om desserten etterpå, som gir baby slik et sukkerkick at hen bestemmer seg for å drive kickboksing mot den fulle magesekken😝

Det blir bedre når baby er utenfor magen. Da er det endelig plass til egne organer. Om man føler seg lei av å være trampoline er det bare å løfte vekk krabaten.

Anonymkode: 72181...514

• Liker 1
Skrevet

Har også en måned igjen. Viss jeg sitter må jeg spre bena og bøye meg fram slik at magen ''henger'' i luften. Føler ungen kveler lungene mine, får ikke trukket pusten ordentlig.. Veldig slitsomt men vanlig. 

Anonymkode: 216bd...22d

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har også en måned igjen. Viss jeg sitter må jeg spre bena og bøye meg fram slik at magen ''henger'' i luften. Føler ungen kveler lungene mine, får ikke trukket pusten ordentlig.. Veldig slitsomt men vanlig. 

Herregud, det hadde jeg glemt. Jeg tror faktisk jeg slapp det ganske fort denne gangen. Hadde to uker der jeg pustet som en elefant, men heldigvis har magen sunket, er 5 uker igjen her. FØLER MED DEG! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud, det hadde jeg glemt. Jeg tror faktisk jeg slapp det ganske fort denne gangen. Hadde to uker der jeg pustet som en elefant, men heldigvis har magen sunket, er 5 uker igjen her. FØLER MED DEG! 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Å nei... innså at jeg om en uke kanskje får det slik jeg og? 😭

Skrevet

Aah, ja da virker dette ganske normalt tydeligvis😅 Sto ikke i appen min😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...