Gå til innhold

Vil ikke ha flere barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med noen tanker for tiden som jeg bare må få luftet.

Saken er den at jeg har to nydelige barn. Ei jente på 13 fra et tidligere forhold og en gutt på snart 2 sammen med min mann.

Min mann ønsker seg nå flere barn og ønsker at vi skal begynne snart, før den lille blir for stor. (Ønsker ikke for stor aldersforskjell mellom disse)

Jeg ønsker meg forsåvidt også barn. Ønsker at Junior skal få en liten bror eller søster å leke med. Storesøster har alltid vært "enebarn" da det er så stor aldersforskjell og jeg har merket savnet hennes etter søsken.

Har selv en lillebror som er 3 år yngre enn meg og når jeg tenker tilbake på barndommen så var han med i alle situasjoner jeg husker som koselige og artige.

Jeg er også veldig glad i barn, vi har plass, økonomi og alle ressurser på plass for å få et barn til. Så langt ingenting som taler imot å skulle skaffe Junior et søsken.

MEN: Jeg vil ikke være gravid igjen!!!

Mitt forige svangerskap var et 9 mnd. langt mareritt der jeg stort sett var syk hele tiden. Jeg fungerte hverken i jobb eller fritid. Følte meg helt ubrukelig og mislykket.

Fødselen var også hard, men den har jeg kommet over. Det er de 9 mnd. i forkant som står for meg som uoverkommelige.

Jeg vet at 2 svangerskap sjelden er like (mitt første var en drøm der jeg ikke merket at jeg var gravid før etter at jenta var født..... ;) ), men frykten for å få ett av samme typen som sist gjør at jeg ikke ønsker flere barn.

Mannen min forstår meg og presser meg ikke på noe vis, men jeg vet han gjerne vil ha flere barn. Vi har pratet masse om dette og hver gang føler jeg meg litt verre.....

Det er jo forsåvidt ganske patetisk å la 9 mnd av livet ødelegge for mange fine år, men denne redselen sitter sterkt i meg.

Er det bare jeg som har det slik? Har noen vært borte i lignende situasjoner og kan gi meg noen råd?

Føler tiden begynner å jobbe imot meg her også og det gjør IKKE saken noe lettere.......... :cry:

Tenk om barna fortsatt kunne blitt levert med storken........ ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva med og adoptere? Da kommer de jo så og si med storken. ;)

Endret av @lfa
Skrevet

He he... sant nok.. ;)

Vi har faktisk luftet den tanken, men føler det blir litt feil for oss.

Skrevet

Jeg føler det akkurat likedan som deg.

Selv om ikke flere barn er aktuelt nå, så kommer de tankene du har til å komme til meg den dagen det er aktuelt.

De ni mnd er som et mareritt for meg! vil ikke gjennom det flere gang. Jeg skjønner deg godt.

Siden adopsjon ikke er aktuelt for dere, så kan du kanskje få profesjonell hjelp til å snakke om dine tanker omkring graviditeten?

det er jo synd at det skal stoppe deg siden dere vil og har mulighet til å ta i mot flere barn.

Skrevet

Godt å høre at flere hadde det mindre bra under graviditeten. Det er liksom opplest og vedtatt at man skal kose seg så mye mens man er gravid og at alle plager er underordnet det faktum at det kommer noe godt ut av det til slutt.

Føler ofte at alle andre hadde det så bra og at jeg er "sutrete" som ikke syns det var stas å være gravid....... :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...