AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Hei, min søster er 25 år og har fått en fin kjæreste (27) etter å ha vært ufrivillig singel i en lengere periode. Han er leder for et mindre team i en stor bedrift, høytutdannet, høytspesialisert yrke og tjener millioner (tror jeg, han snakker helst ikke om den slags). Jeg har også kjæreste, han er utdannet innenfor et fag der jobbmulighetene er små og mange kjemper om de stillingene som utlyses, gjerne ikke i byen akkurat heller, men han kjemper hardt og står på. Vi møtte kjæresten til søsteren min i forrige måned, han var ganske rolig og tok lite plass. Mine foreldre visste han mye mere respekt enn de viser kjæresten min, og snakker veldig opp til ham, uten at gjorde noe for å få dem til det. Lillebrødrene mine bedømmer også folk etter hvor mye penger de tjener og ser veldig opp til ham, og sier at kjæresten min og jeg ikke burde få barn.... Jeg blir veldig lei meg når jeg hører sånt, ikke alle er like heldige med jobb og penger her i verden, og man er ikke et dårligere menneske bare fordi man har noen utfordringer her i livet.... Mine foreldre elsker også å trekke frem kjæresten til søsteren som en svigermors drøm, han skryter aldri av seg selv, han lar det ligge, alle vet at han har klart seg godt, og sikkert blir bankdirektør en dag... det er ikke ham jeg er sur på for å si det sånn.... hvorfor bedømmer vi kun folk etter ytre verdier som penger og dyre biler? Anonymkode: 51417...c69
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Vi dømmer ikke folk etter ytre verdier, men noen gjør det. Som familien din. Du får begynne å trekke frem egenskaper hos folk som ikke handler om penger, hus og biler, når du snakker med familien din. Påpeke at penger ikke er alt, det aller viktigste er vel at partnerne deres er snille, omtenksomme og kjærlig mot dere. Vil du ha endring, må du selv prøve å skape den. Ikke sikkert det går, men du får da uansett stå på ditt. Anonymkode: 9c4f0...f88 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Tror jeg hadde distansert meg mer og mer til familien i ditt tilfelle. Hva sier dine foreldre til din brors kommentar? Er det faktisk godkjent å få høre hos dine foreldre? Syns det høres grusomt ut. I min familie så dømmer vi ikke etter ytre ting som jobb og materialisme. Her er han som er ufør pga skade like mye verd som hun som jobbet seg opp og nå har nedbetalt hus som 35-åring. Vi heier på de begge, heier på helsa til han som er ufør og håper han føler seg ok, og heier på jobben til hun som har en god jobb. Men vi ville ALDRI ha kommet med slike kommentarer eller lekt favoritter. Det er helt uhørt i familien min, og i svigerfamilien. Vi bryr oss om hvordan vi behandler hverandre. Anonymkode: ab0e5...a39 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi dømmer ikke folk etter ytre verdier, men noen gjør det. Som familien din. Du får begynne å trekke frem egenskaper hos folk som ikke handler om penger, hus og biler, når du snakker med familien din. Påpeke at penger ikke er alt, det aller viktigste er vel at partnerne deres er snille, omtenksomme og kjærlig mot dere. Vil du ha endring, må du selv prøve å skape den. Ikke sikkert det går, men du får da uansett stå på ditt. Anonymkode: 9c4f0...f88 Kvinner flest gjør det. Har forskning på min side. Er så drittlei status trådene og status horene her Det gjenspeiler også i singel trådene til kvinner hvor dere typisk skriver "Jeg er scørt attraktiv blandt menn, jeg er pen, høy utdannet, jobber i en høystatus og prestisjejobb og tjener 1.2 i året" Altså dere er så opptatt av status og lønn og enda mer status dere tror vi menn bryr oss om kvinners lønn og jobb, vi gjlr ikke det. Kun dere. Det er patetisk Anonymkode: bb4b0...f2b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror jeg hadde distansert meg mer og mer til familien i ditt tilfelle. Hva sier dine foreldre til din brors kommentar? Er det faktisk godkjent å få høre hos dine foreldre? Syns det høres grusomt ut. I min familie så dømmer vi ikke etter ytre ting som jobb og materialisme. Her er han som er ufør pga skade like mye verd som hun som jobbet seg opp og nå har nedbetalt hus som 35-åring. Vi heier på de begge, heier på helsa til han som er ufør og håper han føler seg ok, og heier på jobben til hun som har en god jobb. Men vi ville ALDRI ha kommet med slike kommentarer eller lekt favoritter. Det er helt uhørt i familien min, og i svigerfamilien. Vi bryr oss om hvordan vi behandler hverandre. Anonymkode: ab0e5...a39 Nedbetalt hus er ikke noe å skryte av når du eier et lite kott på 20 kvm Man har heller ikke nedbetalt hus om man ikke har arvet, vunnet i lotto eller vært ekstremt heldig med salg i boligmarkede. Uansett hva lønn du har så får du ikke betalt det ned på så kort tid En annen ting er at nedbetaling av hus er det dummeste du kan gjøre. Bruk heller pengene til å kjøpe ny bolig og lei uy eller legg pengene i investeringskonto med 10 prosent rente Anonymkode: bb4b0...f2b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 Fikk samme beskjed av svigerfar, hans andre sønn og frua kunne få barn. De har jobb og hus, så vi burde ikke siden vi leide. Jeg var lærling og gjorde dette ferdig da jeg gikk gravid. Samboer har hatt stabil jobb hele veien. Innen barnet var 3 mnd hadde vi hus og begge hadde fast inntekt. Så jeg syns det var veldig dømmende av svigerfar. Han sleit faktisk med å gratulere oss i graviditeten. Anonymkode: 75df6...592 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Skal sies at svigerinne har ingen utdannelse og 50% jobb men likevel var svigerfar mer for at se to ble bedre som foreldre. Anonymkode: 75df6...592
Becky Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, min søster er 25 år og har fått en fin kjæreste (27) etter å ha vært ufrivillig singel i en lengere periode. Han er leder for et mindre team i en stor bedrift, høytutdannet, høytspesialisert yrke og tjener millioner (tror jeg, han snakker helst ikke om den slags). Jeg har også kjæreste, han er utdannet innenfor et fag der jobbmulighetene er små og mange kjemper om de stillingene som utlyses, gjerne ikke i byen akkurat heller, men han kjemper hardt og står på. Vi møtte kjæresten til søsteren min i forrige måned, han var ganske rolig og tok lite plass. Mine foreldre visste han mye mere respekt enn de viser kjæresten min, og snakker veldig opp til ham, uten at gjorde noe for å få dem til det. Lillebrødrene mine bedømmer også folk etter hvor mye penger de tjener og ser veldig opp til ham, og sier at kjæresten min og jeg ikke burde få barn.... Jeg blir veldig lei meg når jeg hører sånt, ikke alle er like heldige med jobb og penger her i verden, og man er ikke et dårligere menneske bare fordi man har noen utfordringer her i livet.... Mine foreldre elsker også å trekke frem kjæresten til søsteren som en svigermors drøm, han skryter aldri av seg selv, han lar det ligge, alle vet at han har klart seg godt, og sikkert blir bankdirektør en dag... det er ikke ham jeg er sur på for å si det sånn.... hvorfor bedømmer vi kun folk etter ytre verdier som penger og dyre biler? Anonymkode: 51417...c69 Kjære ts! Det må være tøft for deg å være i en slik posisjon. Er ikke noe hyggelig for deg når de kun skryter av din søsters kjæreste. Men kan det tenkes at det også er litt fordi hun har vært så lenge singel og at foreldrene dine er glade for at hun endelig har funnet noen å dele livet med? Jeg ville i alle fall forklart dette litt til dine foreldre, at det ikke er noe hyggelig når du blir kritisert for dine valg, og at dine brødre ber deg om å ikke få barn med han er jo helt uhørt. Det ville jeg i alle fall slått hardt ned på. Men uansett? Who cares. jaja, så liker de den nye typen godt, men med tid så handler alt mer om samholdet deg og din kjære har. Tenker også at barn i bildet endrer mye for dem, hvis de vil ha kontakt med datteren sin, trossalt Jeg ville prøvd å ikke brydd meg så mye, mulig det er bare en fase. Det er noen mennesker, slik som din søsters mann, som har en spesiell effekt på mennesker uten å si noe. Det må man bare leve med Bortsett fra det, er jeg veldig enig i dette med status og "dyre biler", det er til å bli kvalm av, som at vi skal dømme alle mennesker for deres materielle goder. Det høres for meg ut som at du kommer fra en veldig konservativ familie og det er ikke alltid så lett! Kjæresten min kommer også fra en veldig konservativ familie hvor du helst skal være advokat eller lege for å være noen. Jeg driver business ved siden av master studier, businessen gjør det veldig bra, men mine svigeforeldre spør sjeldent om det, kun hvordan masteren går.. en master jeg egentlig ikke trenger å ta. Får jeg spm med en hånlige knekk i ekkelt tonefall som ja "hvordan går det med den lille businessen din da?" De er mer fokusert på det akademiske.. det samme er de med min samboer. Jeg har valgt å si så lite som mulig til dem, gidder ikke å prøve å forklare dem min fremtidsplaner etc. Hev deg over det er mitt råd, be din kjæreste å gjøre det samme. Dere vet hva dere har og det er det viktigste! Endret 20. september 2021 av Becky 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Kvinner flest gjør det. Har forskning på min side. Er så drittlei status trådene og status horene her Det gjenspeiler også i singel trådene til kvinner hvor dere typisk skriver "Jeg er scørt attraktiv blandt menn, jeg er pen, høy utdannet, jobber i en høystatus og prestisjejobb og tjener 1.2 i året" Altså dere er så opptatt av status og lønn og enda mer status dere tror vi menn bryr oss om kvinners lønn og jobb, vi gjlr ikke det. Kun dere. Det er patetisk Anonymkode: bb4b0...f2b Den skjønte jeg ærlig talt ikke helt…. Nei, jeg bryr meg ikke om penger og makt, bare man gjør sitt beste, så er det ingen som kan forvente noe mere enn det. Anonymkode: 51417...c69 1
Gjest Smeltemann Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 Jeg vet hvordan det er. Man blir sett på som en slags Gud om man har klart å oppnå litt mere eller normalt i livet. Personlig synes jeg det er hyggelig å snakke med familie medlemmene om de dagligdagse tingene,som hva vi gjør på fritiden o.s.v
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Han er leder for et mindre team i en stor bedrift, høytutdannet, høytspesialisert yrke og tjener millioner Riktig, han tjener flere millioner i året som ansatt... Høres veldig sannsynlig ut. Anonymkode: d9398...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå