Gå til innhold

Brystsmerter etter 2.dose moderna vaksine. Noen som har hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg fikk brystsmerter og palpitasjoner etter andre dose med moderna vaksine. Dro til legevakt hvor det ble tatt EKG som var normalt.

De sendte meg da hjem.

Mener å ha lest at sensitivitet til EKG for myokarditt er rundt 47 % iflg denne kilden:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5951175/

Isåfall er det like vanlig med normalt EKG som unormalt. Jeg har ikke sett grundig på studien, men mener at pubmed skal være en troverdig kilde. Legevakthåndboken skriver ingenting spesifikt om sensitivitet på EKG for tilstanden.

Fikk beskjed om å komme tilbake ved forverring av symptomer. Jeg fikk egentlig inntrykk av at de tolket det dit hen at jeg bare hadde brystsmerter av og til og tolket det som ikke alvorlig på grunn av det. Jeg pleier å undrive symptomene mine litt og utdyper lite muntlig.  Det er nok mer det at de går i tak, men jeg har også litt press i brystet ellers. Sannsynligvis så hadde det at EKG var normalt og at jeg er kvinne også medvirkning.

De tok D-dimer som var på 0.4 (normalverdi 0-0.5). De sjekket ikke CRP eller andre prøver. De tok kun ett EKG og en D-dimer.

Reagerer litt på at brystsmertene ikke ligner på muskelsmerter i det hele tatt og at de kom dagen etter vaksinen. Jeg fikk ikke noe annen forklaring på brystsmertene. De blir ikke verre ved bevegelser og er ikke øm i brystkassen.

Symptomene mine ligner ellers litt på det denne personen; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Povk80/alexander-20-fikk-hjertebetennelse-etter-coronavaksinen-mener-det-var-verdt-risikoen opplevde. Han skriver ingenting om eventuelle prøvesvar, så man vet ikke noe om det.

Noen ganger så har de blitt verre ved dyp innpust, men de kommer i tak ellers også helt spontant.

Er det noen andre som har fått brystsmerter etter koronavaksinen og har fått en forklaring på årsaken?

Anonymkode: 6187a...c7f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor tror du at det er myokarditt du har og ikke en veldig mild perikarditt isåfall? 

Anonymkode: 456bf...eaa

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor tror du at det er myokarditt du har og ikke en veldig mild perikarditt isåfall? 

Anonymkode: 456bf...eaa

Hei.

Jeg har fått inntrykk av at myokarditt er en mer alvorlig tilstand og tenker derfor at det er viktigere å være sikker på at jeg ikke har det. Fra symptomene så vet jeg ikke om det ligner mer på perikarditt eller myokarditt.

Jeg har visst litt CRP økning, men bare til 6. Den er normalt under 1 hos meg da, som hos de fleste friske mennesker og jeg har ingen symptomer på nyoppstått forkjølelse, omgangssyke eller annen viral sykdom.

• Opprett ny...