Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner ei som er det...kommer ikke inn i noe miljø. Lett å si at hun skal melde seg inn i ditt og datt,men ikke så enkelt.De i klassa hennes tar ikke initiativ til å bli kjent,og hun føler hun ikke passer inn....noen med noen gode råd? Syns det er så synd at noen skal føle det sånn...

Anonymkode: 4be9d...12b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun mulighet til å skaffe seg jobb? 

Skrevet

Jeg ville forsøkt å melde meg inn i en studentforening eller to selv om det ikke er så enkelt. Er nærmest kling umulig å bli kjent med folk du går i klasse med på høyere utdanning (spesielt dersom klassene er store og folk allerede har funnet sin egen gjeng). 

Studentforeninger er ikke enkelt nei, spesielt ikke dersom de har et maks antall plasser med intervjurunder og ingen garanti på at du får lov til å bli med. Det finnes heldigvis også studentforeninger som tar inn alle studenter som søker. Disse ville jeg prøvd ut! 

Anonymkode: f30ad...de5

Skrevet

Studentorganisasjoner er som regel svært interesserte i å verve nye medlemmer, og folk der pleier å være veldig imøtekommende. Man må ta bittelitt initiativ selv også, men møter man først opp på noe og klarer å sette seg med noen så er man kommet veldig langt. Snakk med noen på stand, det har de mye av nå i starten. Det reddet hele studietiden min, den gikk fra å være langt nedi kjelleren til rett til topps på bare et par uker. Og jeg er ikke en sånn som har lett for å bli kjent med folk.

Skrevet
Tamsi skrev (1 time siden):

Studentorganisasjoner er som regel svært interesserte i å verve nye medlemmer, og folk der pleier å være veldig imøtekommende. Man må ta bittelitt initiativ selv også, men møter man først opp på noe og klarer å sette seg med noen så er man kommet veldig langt. Snakk med noen på stand, det har de mye av nå i starten. Det reddet hele studietiden min, den gikk fra å være langt nedi kjelleren til rett til topps på bare et par uker. Og jeg er ikke en sånn som har lett for å bli kjent med folk.

tusen takk for gode råd. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville forsøkt å melde meg inn i en studentforening eller to selv om det ikke er så enkelt. Er nærmest kling umulig å bli kjent med folk du går i klasse med på høyere utdanning (spesielt dersom klassene er store og folk allerede har funnet sin egen gjeng). 

Studentforeninger er ikke enkelt nei, spesielt ikke dersom de har et maks antall plasser med intervjurunder og ingen garanti på at du får lov til å bli med. Det finnes heldigvis også studentforeninger som tar inn alle studenter som søker. Disse ville jeg prøvd ut! 

Tusen takk. ts

Skrevet

Man kan gjøre noe utenom skolen i stedet. Jeg gikk feks på salsa og ble kjent med likesinnende, jeg fikk høyere trivsel fordi jeg gjorde dette på fritiden selv om jeg ikke var med folk på studiet (eventuelt andre ting som kor, sport, trening ++). Så selv å ha folk på fritiden hjelper om en ikke er med folk på skolen. 

Anonymkode: e1832...68a

Skrevet

Selvfølgelig er det "så enkelt", men hun må faktisk oppsøke folk på stand og melde seg inn selv. De færreste har ørten intervjurunder, de vil bare få med folk. Og man kan ikke alltid vente på at andre tar initiativ, hun må ta initiativ selv!

Anonymkode: 912d7...280

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 14.47):

Det kommer nok an på studieby. I mindre byer er det ofte flest lokale folk som studerer der, og da er det naturligvis mange som kjenner hverandre fra før. Men jeg har inntrykk av at spesielt Trondheim er annerledes, da det er kjent for å være største studiebyen, og det er mange tilflyttere som strømmer dit for å gå på NTNU. 

Er 3. klasse elev på vgs og etter planen starter jeg neste år å studere. :) 

Anonymkode: dce9c...e20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...