Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sykluser på 25 dager og de to siste syklusene har jeg hatt EL på dag 15 (gangen før der på dag 14). Egget har da kun 10 dager på å feste seg, er det for lite? Kan dette gjøre at jeg kan ha problemer med å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk. Da ser det jo ut som om jeg er i grenseland da...

Skrevet

Ja, det gjør nesten det...

Har du korte sykluser hver eneste måned?

Hvor lenge har dere prøvd?

Skrevet

Jeg har hatt 25 dagers sykluser nesten hele tiden, noen med 27 og en med 28. Ble gravid i april, men hadde en MA i juni. I april har jeg skrevet ned pos el fra dag 11 - 15. Husker jeg syntes det var rart å få pos el flere dager. Men det var tester fra billige teste, så kan være at jeg har lest de av feil. Har vel prøvd ca et år.

Hvis jeg har for kort lutealfase, er det noe som kan gjøres så det er større sjangs for egget å feste seg?

Skrevet

Det var meg over...hadde ramlet ut.

Skrevet

Hvis jeg har for kort lutealfase, er det noe som kan gjøres så det er større sjangs for egget å feste seg?

Det er jeg nokså sikker på! Dette kan du sikkert få hjelp til hos fastlegen --> gynekolog. Hvis dere har prøvd så lenge som ett år, så ville i hvert fall jeg søkt om hjelp.

Lykke til!

Skrevet

Om du har kort lutealfase og har prøvd i et år uten å lykkes, da ville jeg kontaktet legen og forklart ptoblemet ja, det finnes somregel hjelp å få (progestreon tror jeg har noe med saken å gjøre?)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter... da får jeg vel ringe legen...

Skrevet

Ved kort lutealfase kan det hjelpe å få lokal behandling med progesterongel. Fastleger vet nok ikke så mye om dette, så du bør kanskje ta deg en tur til en gynekolog...

Skrevet

Men må vel til fastlege for å få henvisning? Hvordan foregår en slik behandling? Noen som vet?

Skrevet

Det er sikkert lurt å få henvisning fra fastlegen vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...