Gå til innhold

Matpakke til 1-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er veldig vanskelig å lage matpakke til min 1-åring som nylig har begynt i barnehagen. Har drevet med BLW lenge, og hun spiser i teorien det meste, men av en eller annen grunn er hun ikke så opptatt av brødskiver i barnehagen, og spiser for det meste bare tilbehøret som er litt frukt og grønt. Har dere tips til noe jeg kan lage (og fryse ned) som har like mye mat i seg som brødskiva har, men som er noe litt nytt og spennende? Ingen allergier eller lignende, men det er ikke lov å ha ting med nøtter.

Anonymkode: 27019...4e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matmuffins lagde jeg en del, eller bananpannekaker.

Anonymkode: e6013...123

• Liker 1
Skrevet

Bananlapper og pannekaker med linser i, er det eneste min ettåring nesten alltid har spist mye av fra matpakken. 

Utenom frukt og grønt kommer egentlig nesten alt annet i retur. Men jeg sender ofte med brødskiver med pålegg jeg vet hun liker og egg/eggerøre. Jeg fokuserer på å sende med ting jeg vet hun liker, og tenker at da spiser hun hvis hun er skikkelig sulten. Hun spiser godt til frokost og kvelds da.

Anonymkode: 7fb51...255

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er veldig vanskelig å lage matpakke til min 1-åring som nylig har begynt i barnehagen. Har drevet med BLW lenge, og hun spiser i teorien det meste, men av en eller annen grunn er hun ikke så opptatt av brødskiver i barnehagen, og spiser for det meste bare tilbehøret som er litt frukt og grønt. Har dere tips til noe jeg kan lage (og fryse ned) som har like mye mat i seg som brødskiva har, men som er noe litt nytt og spennende? Ingen allergier eller lignende, men det er ikke lov å ha ting med nøtter.

Anonymkode: 27019...4e9

Jeg lagde masse linsegryter til barnet. Da kan man fortsette med konsistens også. 

Anonymkode: b8402...eae

Skrevet

Lapper, pizzasnurrer (grove), grove vafler med gulrot i røra, matmuffins, wrap i ferdigskjærte "sushi"biter.... Omelett, grove pannekaker, kokt egg i biter, fylte horn, pasta/pølse/kylling/skinkebiter.... 

Skrevet

Jeg sender ikke med frukt og grønt i matboksen, det blir fort magefyll uten særlig energi for en lang og aktiv dag. Frukt får de uansett på ettermiddagen, og grønnsaker spiser de nok av hjemme. Så i barnehagen gir jeg ikke så mye alternativer i hver matpakke; banan- og havre lapper, kokt egg, skiver med masse pålegg, ostesticks, grove vafler, eggemuffins, polarbrød osv. Prøver å passe på at det er nok fiber, proteiner og sunt fett. 

Anonymkode: d3cc7...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...