AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Hei dere, jeg skal føde i et annet nordisk land om noen måneder. Her opererer man visst ekstremt sjeldent med dobbeltrom etter fødsel (slik man feks gjør på barsel på Ullevål). Alle rommene har to senger, en til far og en til mor. Også under corona. De mente at under corona er det uansett helt uforsvarlig å dele rom, og at det er kun hvis det blir ekstrem plassmangel, ellers er det ikke vanlig her. Så da begynte jeg å lure: opererer man med dobbeltrom på barsel under corona? Gjelder dette også dere som er igangsatt, dvs før man kommer inn på fødestua, måtte dere dele rom mens mannen ikke fikk være med? Anonymkode: f2bb0...6a1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Norske barselavdelinger har absolutt ikke kapasitet til å benytte flermannsrom til bare én person, nei. Anonymkode: d3f72...1a1 8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 I Norge er det til tider så trykk på fødeavdelingen at det er ikke til å unngå å dele rom. Var på Ahus i mai for igangsettelse og der ble det så fullt at de tok i bruk sengeplasser på både barsel og gynekologisk sengepost. Ikke rart man må dele rom på barsel etter fødsel når rommene også brukes av de som ikke har født ennå. Anonymkode: 58b52...fb3 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 På føden tror jeg ganske sikkert du er alene ja. På barsel kan man fortsatt måtte dele rom. Anonymkode: 9faaa...187 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I Norge er det til tider så trykk på fødeavdelingen at det er ikke til å unngå å dele rom. Var på Ahus i mai for igangsettelse og der ble det så fullt at de tok i bruk sengeplasser på både barsel og gynekologisk sengepost. Ikke rart man må dele rom på barsel etter fødsel når rommene også brukes av de som ikke har født ennå. Anonymkode: 58b52...fb3 Har hørt om folk som måtte være gangpasienter også. Anonymkode: d3f72...1a1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 Norske sykehus kunne ikke behandlet pasienter dersom man ikke skulle fylle flersengsrommene. Anonymkode: 0c0d0...375 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 På sykehuset jeg fødte på sa de at de ikke hadde flere på ett rom på barsel under korona. Her er det sjeldent behov for å dele rom i normale tider også, så det har nok vært lettere enn sykehus med større trykk. Anonymkode: 70150...cf2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 Her i Oslo er man i hvert fall to på rommene på barsel. Jeg var også på tomannsrom når jeg var innlagt på observasjonsposten for gravide. Anonymkode: 6cc86...a84
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 På Haukeland har du skutt gullfuglen dersom du er heldig nok til å få enkeltrom uten å være dausjuk. de prioriterer dem med keisersnitt, de med komplikasjoner og de med ekstrem angst, men det er langt fra sikkert at de får enkeltrom heller. Takk og pris nye kvinneklinikken er klar om noen år🙄 Anonymkode: 9ef66...5b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå