AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Jeg tok på filmer på youtube av søte dyr og fant filmer av dyr som fikk hjelp når dyremoren ikke kunne hjelpe. Det var fantastisk å se på og samboeren så på dette med meg. Det kom automatisk nye filmer etter den første var ferdig MEN plutselig kom en sykt gale film. Noen hadde torturert en hund og stripset armer og ben og den var inni ett lite bur med en valp. Det var helt forferdelig, jeg ville ikke se det. Etterpå ble jeg utrolig trist og gråt. Det var så vondt å se den videoen og etterpå ble jeg så lei meg. Men samboeren min ble ikke så lei seg, er ikke det rart at han ikke ble lei seg av det? Han trøstet og sa det går fint med de nå, de ble reddet. Hvorfor ble bare jeg lei meg? Anonymkode: 714ba...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor ble bare jeg lei meg? Du er nok av den ekstra empatiske og følsomme typen. Han er nok ikke ufølsom, men han har utviklet en måte å håndtere verdens elendigheter på, som de fleste av oss finner hensiktsmessig. Hvis vi skal begynne å tenke på hvert eneste dyr, barn, voksen, som mishandles dag ut og dag inn, så er ikke livet verdt å leve. Det er bra at du reagerer på sånt, men du kan kanskje herde deg litt, eller velge å unngå slike inntrykk. Anonymkode: 6290b...0c0 22
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du er nok av den ekstra empatiske og følsomme typen. Han er nok ikke ufølsom, men han har utviklet en måte å håndtere verdens elendigheter på, som de fleste av oss finner hensiktsmessig. Hvis vi skal begynne å tenke på hvert eneste dyr, barn, voksen, som mishandles dag ut og dag inn, så er ikke livet verdt å leve. Det er bra at du reagerer på sånt, men du kan kanskje herde deg litt, eller velge å unngå slike inntrykk. Anonymkode: 6290b...0c0 Tenker jeg noe på det da? Jeg tenker aldri på det, jeg vet at det er mye sykt i verden og at jeg ikke kan gjøre noe med det. Jeg skrev ikke at jeg går rundt å tenker på det. Rart at du sier det, når det ikke er fakta. Bruker veldig lite energi på det jævlige i verden, får ikke noe ut av det. Det jeg sier var at jeg så en video av noe forferdelig og det var utrolig trist å se. Jeg takler ikke se dyr bli misshandlet, og skulle ønske jeg ikke så det, at videoen ikke kom. Men han klarte å se videoen og reagerte ikke. Derfor lurer jeg på hvorfor. Det handler ikke om å takle verden, men å se en video som er ekte der dyr har det vondt. Ts Anonymkode: 714ba...3e4 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Jeg er også ofte rolig når jeg ser fæle ting. Folk er ulike. Anonymkode: ee8c7...5bb 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du er nok av den ekstra empatiske og følsomme typen. Han er nok ikke ufølsom, men han har utviklet en måte å håndtere verdens elendigheter på, som de fleste av oss finner hensiktsmessig. Hvis vi skal begynne å tenke på hvert eneste dyr, barn, voksen, som mishandles dag ut og dag inn, så er ikke livet verdt å leve. Det er bra at du reagerer på sånt, men du kan kanskje herde deg litt, eller velge å unngå slike inntrykk. Anonymkode: 6290b...0c0 mennesker som ts er svak, hadde hun havnet på en øde øy hadde hun overlevd i kanskje 1 døgn og fått anfall etter 1 time Anonymkode: f3ced...b19 9
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Jeg er slik selv, jeg klarer ikke å se dyr lider og bli påført smerte og død. Da gråter jeg og får så vondt inni meg. Tenker stakkars så vondt de må ha det. Uff hater verdens lidelser og smerter. Anonymkode: c4063...412 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): mennesker som ts er svak, hadde hun havnet på en øde øy hadde hun overlevd i kanskje 1 døgn og fått anfall etter 1 time Anonymkode: f3ced...b19 Ja begynn å døm, det er det eneste du kan tydeligvis. Dere som ikke har medlidenhet for dyr forstår jeg ikke. Anonymkode: c4063...412 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): mennesker som ts er svak, hadde hun havnet på en øde øy hadde hun overlevd i kanskje 1 døgn og fått anfall etter 1 time Anonymkode: f3ced...b19 Vi har alle våre styrker og svakheter. Anonymkode: ee8c7...5bb
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): mennesker som ts er svak, hadde hun havnet på en øde øy hadde hun overlevd i kanskje 1 døgn og fått anfall etter 1 time Anonymkode: f3ced...b19 Du sliter tydelig mye med deg selv. Stakkars deg og de som må forholde seg til deg. Svak er du som bruker tid på å skriver slik møkk. Anonymkode: 714ba...3e4 1
robot91 Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 Litt offtopic. Men mange av disse som ''redder'' dyr er iscenesatt. Altså fake. https://youtu.be/1WXZU6CTVts 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #12 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er slik selv, jeg klarer ikke å se dyr lider og bli påført smerte og død. Da gråter jeg og får så vondt inni meg. Tenker stakkars så vondt de må ha det. Uff hater verdens lidelser og smerter. Anonymkode: c4063...412 Ja, når jeg ser på det er det vondt. Når jeg vet at det ikke er skuespill men ekte. Går helt fint om jeg ikke ser på det. Men når jeg så videoen var jeg ikke forbredt en gang. Hundene var livredd og svake. De gjorde ikke motstand. De var helt ødelagt psykisk. Det var så synd på dem. Vil aldri se video av noe sånt, jeg kan ikke hjelpe dem. Men jeg har dyr selv som jeg tar veldig godt vare på, de er lykkelige. De får kjærlighet,mat og varme. Ts Anonymkode: 714ba...3e4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #13 Skrevet 20. september 2021 Ikke meningen å virke ufølsom. Men åssen mener ts at kjæresten skulle reagert. Få sammenbrudd og gå rundt i dyp sorg? Jeg hadde nå vært glad for at samboer ikke gikk rett i kjelleren og inni en depressiv dal fordi hen hadde sett en trist videosnurt på youtube. Hadde min bedre halvdel gjort det, hadde jeg virkelig begynt å lure. Anonymkode: dd964...f1f 12
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #14 Skrevet 20. september 2021 robot91 skrev (2 minutter siden): Litt offtopic. Men mange av disse som ''redder'' dyr er iscenesatt. Altså fake. https://youtu.be/1WXZU6CTVts Ja, mye fake filmer på nett. Som regel når noen redder dyr, bruker de ikke tid på å dokumentere lidelsen først Anonymkode: ee8c7...5bb 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #15 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): mennesker som ts er svak, hadde hun havnet på en øde øy hadde hun overlevd i kanskje 1 døgn og fått anfall etter 1 time Anonymkode: f3ced...b19 Jeg har overlevd mer enn 1 døgn i en verre situasjon enn øde øy. Jeg har vært med i en mental konkuranse og var en av de få som klarte å holde ut når de andre ga opp. Jeg har levd i en ødelagt hytte der vannet frøs til is inne. Jeg overlevde av å hente vann ute og peisen. Alle som vet dette er overasket over at jeg holdt ut å bo sånn. Du vet veldig lite du. TS Anonymkode: 714ba...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #16 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tok på filmer på youtube av søte dyr og fant filmer av dyr som fikk hjelp når dyremoren ikke kunne hjelpe. Det var fantastisk å se på og samboeren så på dette med meg. Det kom automatisk nye filmer etter den første var ferdig MEN plutselig kom en sykt gale film. Noen hadde torturert en hund og stripset armer og ben og den var inni ett lite bur med en valp. Det var helt forferdelig, jeg ville ikke se det. Etterpå ble jeg utrolig trist og gråt. Det var så vondt å se den videoen og etterpå ble jeg så lei meg. Men samboeren min ble ikke så lei seg, er ikke det rart at han ikke ble lei seg av det? Han trøstet og sa det går fint med de nå, de ble reddet. Hvorfor ble bare jeg lei meg? Anonymkode: 714ba...3e4 Menn er ikke like følsesbaserte som kvinner, så det kan være noe av grunnen. Men mennesker reagerer uansett forskjellig. Anonymkode: 49e1c...de8
ryzorwarlock Skrevet 20. september 2021 #17 Skrevet 20. september 2021 Fordi alle reagerer forskjellig på ting. 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #18 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn er ikke like følsesbaserte som kvinner, så det kan være noe av grunnen. Men mennesker reagerer uansett forskjellig. Anonymkode: 49e1c...de8 Oki. Da er det normalt da. Han pleier å skjule tristhet og dekke over med andre følelser til vanlig. Tørr ikke vise sårbarhet. Men typisk menn det kansje. Takk for svar. Ts Anonymkode: 714ba...3e4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #19 Skrevet 20. september 2021 Hvorfor tenker du så mye på dette? Anonymkode: c4b20...df0 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #20 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du er nok av den ekstra empatiske og følsomme typen. Han er nok ikke ufølsom, men han har utviklet en måte å håndtere verdens elendigheter på, som de fleste av oss finner hensiktsmessig. Hvis vi skal begynne å tenke på hvert eneste dyr, barn, voksen, som mishandles dag ut og dag inn, så er ikke livet verdt å leve. Det er bra at du reagerer på sånt, men du kan kanskje herde deg litt, eller velge å unngå slike inntrykk. Anonymkode: 6290b...0c0 Er ganske enig med meg, bortsett fra det at man bør herde seg. Jeg er selv følsom og det lar seg ikke alltid gjøre. Det man kan er å lære seg å akseptere følelsene, ikke være redd for dem eller tenke at det er negativt. Det er ikke farlig å gråte en skvett, spesielt ikke når man er klar over at det er en reaksjon kroppen får fordi vi bryr oss. Anonymkode: 975c3...d8e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå