AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Jeg tenker da på utgifter som direkte relateres til jobb. Dette kan være jobbklær, (som du ikke ville brukt privat) evn bil og drivstoffutgifter, pendlerutgifter, osv. Hvor mye utgjør dette pr mnd som dere ville sluppet ellers? Anonymkode: 88176...317 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 0. Måtte i tilfelle være slitasje av sko på vei til og fra jobb. Anonymkode: 930e5...32a 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Ca. 600,- til bensin. Anonymkode: c073d...02d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 Jeg bruker private klær på jobb(helt vanlige klær), og vi får en godtgjørelse men den dekker ikke halvparten en gang. Og nå i pandemien har vi måttet vaske klærne etter en gangs bruk, så det har jo slitt enda mer enn vanlig. Ellers bensin, kjører på 10 minutter en vei, ingen bom eller ingen parkeringsavgift heldigvis! Klarer ikke regne på hvor mye det blir men er nok klær det går mest i. Ellers har jeg brukt min private bil med startkabler for å få liv i jobb-bilene et par ganger(helt krise å stå uten bil, og privat bil bør ikke brukes!), donert malingsrester, koster, en TV, litt spylevæske eller motorolje her og der, og gjort mindre ting som å male, luke blomsterbed, reparere ting osv. på min fritid. Blir også en litt våtservietter og håndsprit som ikke er til meg selv:P Klarer noen å gjette hva jeg jobber med? Anonymkode: 7807e...49d 1
Gliffy Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Kanskje 1500 ved at jeg spiser dyrere lunsj på jobben og må ha finere jobbklær enn det jeg bruker privat. Sykler så det koster ikke noe ekstra. Men hvis jeg tar med indirekte kostnader er det mer. Dersom jeg ikke hadde jobbet hadde jeg hatt bedre tid og ville spart på en del tidsbesparende tiltak som jeg bruker penger på nå. Feks dagligvarer levert hjem, dyrere frisør og tannlege fordi de hat praktisk beliggenhet, dekkhotell, flytoget i stedet for Vy, dyrere billetter fordi jeg må reise utenom arbeidstid hvis jeg skal en helgetur ++. Det er mye å spare på å ha god tid. 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ca. 600,- til bensin. Anonymkode: c073d...02d Samme her. Anonymkode: be160...754
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 0 kr for mannen. Han går i pluss da jobben betaler Internett hver måned, og en god del andre goder. Når jeg jobbet var det vel 10 kr pr dag i parkering. Anonymkode: da668...41b 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ca. 600,- til bensin. Anonymkode: c073d...02d AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme her. Anonymkode: be160...754 Ingenting på dekkslitasje, servicer på bil, verdifall pga økt km-lengde? Anonymkode: 88176...317 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 Veldig lite. Jeg bruker min private telefon maks 1-2 gang i mnd til korte samtaler. All kommunikasjon går egentlig på e-post. Har ikke utgifter til reise, får dekket lunsj og kaffe og bruker vanlige klær. Eneste er at jeg brukte mindre penger på klær når alt var stengt ned, trenger liksom oftere nye klær når man skal på kontoret hver dag. Anonymkode: 09aeb...1fb
Zooey Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 Ingenting. Har hjemmekontor, bruker mine vanlige klær. Internett betalte vi jo fra før, ellers stiller jobb med pc. Sparer penger på å lage lunsj hjemme.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #12 Skrevet 20. september 2021 Nja, hvis vi ser veldig stort på det: vi ville ikke hatt 2 biler om jeg ikke måtte brukt en til og fra jobb. Bare der flyr jo tusenlappene fort hver måned. Om jeg ikke måtte jobbe hadde vi heller ikke betalt barnehage for 2 barn. Og så kommer småting som bensin, strøm ved hjemmekontor, mat i kantina, har egne jobb-briller og jobb-sko, hadde sikkert brukt en brøkdel av pengene på sminke også dersom jeg ikke dro på jobb (men har ingen egen jobb-garderobe). Anonymkode: ebc77...9f5 2
Hmmmmmm Skrevet 20. september 2021 #13 Skrevet 20. september 2021 Kanskje 1500 på bilutgifter. Får pc og jobbtlf
Loff77 Skrevet 20. september 2021 #14 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg tenker da på utgifter som direkte relateres til jobb. Dette kan være jobbklær, (som du ikke ville brukt privat) evn bil og drivstoffutgifter, pendlerutgifter, osv. Hvor mye utgjør dette pr mnd som dere ville sluppet ellers? Anonymkode: 88176...317 Stort sett er jobb inntektsøkende, ellers så hadee det vel vært bortkastet?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #15 Skrevet 20. september 2021 Loff77 skrev (Akkurat nå): Stort sett er jobb inntektsøkende, ellers så hadee det vel vært bortkastet? Som du ser, er det ikke det som etterspørres. Anonymkode: 88176...317 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #16 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingenting på dekkslitasje, servicer på bil, verdifall pga økt km-lengde? Anonymkode: 88176...317 Jeg hadde hatt service på bil uansett om jeg hadde brukt bil til jobb eller ikke. Jeg kjører så lite at verdifallet uansett ikke ville blitt mye mindre. Det regnes som regel utifra kjørelengde på 15 000 km. Bytter dekk like mye utifra hvor gamle de er som hvor mye de har kjørt. Anonymkode: c073d...02d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #17 Skrevet 20. september 2021 Litt diesel og slitasje bil. Og fordelsbeskatning for aviser (men disse kan jeg jo droppe). Internett og telefon går jeg jo i pluss på, da jeg måtte betalt mye mer privat enn det koster i fordelsbeskatning. Lunsj er subsidiert, overtidsmat er gratis, kaffe og frukt er gratis... så her sparer jeg jo mye. Treningsavgift er gratis, så her sparer jeg jo også. Anonymkode: bf1d0...c79
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #18 Skrevet 20. september 2021 Kanskje litt til strøm med hjemmekontor, ellers ingenting. Anonymkode: f7b90...9be 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #19 Skrevet 20. september 2021 Jeg jobbet kontorjobb og gikk gradert sykemeldt før jeg innså jeg måtte skifte yrke. Det gikk da rundt 700 i transport vil jeg tro(tok mye kollektivt men av og til kjøring måtte betale parkering selv da i by), 900 gjennomsnittlig i behandlingsutgifter (hver 3. uke), medisin 1000 i mnd (cbd olje 4000 kort holdbarhet på 4 mnd åå resept), gikk en stund på varmtvannstrening kr 3000 for 5 mnd=600. Klær kanskje 400 i mnd, lege en gang i måneden for å oppdatere sykemld 300 =3900. Ble utrolig skuffet over hvor lite behandlingstilbud det var å få offentlig, over 1 år ventetid på fysio og tilbud bassengtrening=ikke eksisterende. Glad jeg skiftet yrke, gikk betydelig ned i lønn men verdt det. Anonymkode: ac992...7ce
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #20 Skrevet 20. september 2021 Kjøper nok noe dyrere klær for å bruke på jobb, enn det jeg ville brukt hvis jeg bare var hjemme. Men har vel også en lønn på et nivå som gjør at jobben kan forvente at jeg kler meg ganske pent. Og jeg kunne sikkert kjøpt billigere klær enn jeg gjør og gått på jobb i. Under pandemien har det vel også gått noen kroner i munnbind for å komme meg til og fra jobb. Men dette er også minimale utgifter. (Og antagelig midlertidige.) Ville nok egentlig svart omtrent 0 kr, om jeg MÅTTE sette et beløp. Anonymkode: 265d5...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå