AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #1 Skrevet 20. september 2021 Vi ser oss litt rundt for å flytte med partner. Vi skal snart få barn, og I den sammenhengen har vi lurt litt på hvor vi bør bo, da mest med tanke på mobbing, aksept, inkludering og toleranse. Man kan sikkert få det til hvor som helst, men noen som har noen tanker om egnet sted? Vi har ikke så lyst å bo i Oslo, men vet så lite om f.eks Stavanger, Skien, Larvik, Drammen, Kristiansand, Bergen, Fredrikstad. Anonymkode: 70395...a2e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Altså, her jeg bor på sørlandet så har jeg flere i min krets som er skeive. Samtidig vet jeg at mange snakker om bibelbeltet og "bankedubyen" som negativiteter. Så det kommer an på hvordan du er som person tenker jeg. De rare finner hverandre og de skeive finner hverandre. I min krets er de iallefall veldig inkluderende. Men mulig jeg ikke snakker for hele sørlandet altså. Grimstad/Arendal/Tvedestrand. Skeive sørlandsfager ble nylig avholdt i Arendal der ordfører gikk i tyll-skjørt så 🙌 Anonymkode: ecbed...31b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Takk for svar. Fint å høre at det kan være sånn i sørlandsbyene Anonymkode: 70395...a2e
Kjetil E Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Altså, her jeg bor på sørlandet så har jeg flere i min krets som er skeive. Samtidig vet jeg at mange snakker om bibelbeltet og "bankedubyen" som negativiteter. Så det kommer an på hvordan du er som person tenker jeg. De rare finner hverandre og de skeive finner hverandre. I min krets er de iallefall veldig inkluderende. Men mulig jeg ikke snakker for hele sørlandet altså. Grimstad/Arendal/Tvedestrand. Skeive sørlandsfager ble nylig avholdt i Arendal der ordfører gikk i tyll-skjørt så 🙌 Anonymkode: ecbed...31b Har det ikke vært en del sånn visuelle aksjoner mot skeive på Sørlandet. Har vel vært tilfeller av at de har revet ned prideflagg. Og har vært hengt opp bannere mot skeive hvis jeg husker rett.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Kjetil E skrev (28 minutter siden): Har det ikke vært en del sånn visuelle aksjoner mot skeive på Sørlandet. Har vel vært tilfeller av at de har revet ned prideflagg. Og har vært hengt opp bannere mot skeive hvis jeg husker rett. Var vel derfor jeg skrev at de er inkluderende i min krets (de jeg kjenner og har nær) . Sa ikke at alle sørlendinger var sånn, og skrev også de andre tingene som kan gjøre folk usikre igjen. Jeg tenker at de fleste oppegående mennesker er inkluderende, folk som ikke er fullt så oppegående finnes det vel overalt. Kommer an på hvem man kjenner og hvor man bor uansett hvor i landet/verden man befinner seg. Det fins alltid noen her og noen der. Det viktigste er vel at man fortsetter å vise verden at man kan fint ha sin egen mening og likevel være inkluderende for alle som er gode i seg selv. Anonymkode: ecbed...31b 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #6 Skrevet 21. september 2021 Sunnmøre. Volda og Ørsta. Anonymkode: 25ca3...8a1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #7 Skrevet 21. september 2021 Lillehammer. Anonymkode: 5a785...7f2 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #8 Skrevet 21. september 2021 Sier Lillehammer jeg og. Anonymkode: 58b50...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #9 Skrevet 21. september 2021 Vi trenger flere synlige skeive over hele landet. Flytt dit dere vil. Folk er mer åpne (og nysgjerrige) enn du tror. Vi flyttet på bygda og er "favorittmammaene" når vi henter barna i barnehagen 😄 Mye kommer an på hvordan dere er som personer. Er dere omgjengelige og "normale" blir dere tatt for å være helt "vanlige" folk. Det er bare i starten den største nysgjerrigheten gjør dere til "de skeive" i gata. Senere blir dere "mora til Poden" eller "naboen" på lik linje med alle andre. Så lenge dere er som mannen i gata, blir dere også mannen i gata. Lager dere et stort styr av at dere er skeive blir dere også de skeive. Anonymkode: 1eec4...49f 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #10 Skrevet 21. september 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Sunnmøre. Volda og Ørsta. Anonymkode: 25ca3...8a1 Nja. Er mye homofobi på bygdene på Møre, selv om bygdepride er vell og bra. Anonymkode: bb1bb...69c
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #11 Skrevet 21. september 2021 Bor i Drammen. Og her har eldste barnet mitt homofile venner, som alltid har blitt akseptert. Sønnen min har og en kompis, som liker å kle seg i dameklær, og han får bare positive tilbakemeldinger. Sønnen min har og 2 diagnoser, den ene synbar, og han har aldri blitt ertet, men akseptert av alle, og alle i klassen er hyggelige mot han. Hadde nok bare holdt meg unna Fjell i Drammen, siden det bør det stort sett muslimer. Ikke noe galt med det, men de aksepterer kanskje ikke homofile like mye. Vi bor på Konnerud og trives veldig godt her, bor mange barnefamilier her. Anonymkode: 12a9c...a1d 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #12 Skrevet 21. september 2021 - Fosenhalvøya. - Grønland og Tøyen i Oslo. - Arendal, Risør, Mandal og Farsund. - Askim og Mysen. - Ytre Enebakk. Anonymkode: 28754...343
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #13 Skrevet 21. september 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Nja. Er mye homofobi på bygdene på Møre, selv om bygdepride er vell og bra. Anonymkode: bb1bb...69c Enig. Volda og Ørsta er ikke gjestfrie plasser. Anonymkode: 28754...343
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå