Gå til innhold

Gode løpesko

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg bor på et avsidesliggende sted som ikke har så mye utvalg av sko. 

For 3- 4 mnd tid siden oppdaget jeg gleden med å jogge/ løpe i terreng, men fant fort ut at sko har mye å si. Nå begynner føttene å si ifra at de vil ha nye, men jeg trenger litt hjelp til å finne breie og gode løpesko. 

Jeg løper ute på skogsstier nå mens været tillater det, men tenker jeg tar det med inn når vinteren slår til. Er ca 95kg, så trenger en sko med god demping. 

Har dere noen gode anbefalinger til passende terrengsko, og noen til møllebruk? 

-nybegynneren

Anonymkode: ae5b2...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! 

Jeg bor på et avsidesliggende sted som ikke har så mye utvalg av sko. 

For 3- 4 mnd tid siden oppdaget jeg gleden med å jogge/ løpe i terreng, men fant fort ut at sko har mye å si. Nå begynner føttene å si ifra at de vil ha nye, men jeg trenger litt hjelp til å finne breie og gode løpesko. 

Jeg løper ute på skogsstier nå mens været tillater det, men tenker jeg tar det med inn når vinteren slår til. Er ca 95kg, så trenger en sko med god demping. 

Har dere noen gode anbefalinger til passende terrengsko, og noen til møllebruk? 

-nybegynneren

Hei, veier det samme som deg og har løpt i mange år nå. 
Jeg er veldig fornøyd med VJ Sport Maxx i terreng. 
Skal du ha sko med mye demping så er vel et eller annet av Hoka å anbefale. 
Men alle føtter er forskjellige og det som passer meg passer nødvendigvis ikke deg. 

Anonymkode: c5129...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bred fot og ganske lik vekt som deg, jeg er kjempefornøyd med Altra Paradigm 5! Dro på Löplabbet og fikk testet løpemønsteret mitt, har et ganske nøytalt løpemønster og jeg har ikke hatt vondt et sekund med de skoene.

Anonymkode: 4cffd...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skofoeslag! Ser jeg må ta en liten runde i storbyen for å se på noen modeller nå🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for skofoeslag! Ser jeg må ta en liten runde i storbyen for å se på noen modeller nå🙈

Høres fornuftig ut. Jeg handlet på løplabbet og tok da en løpetest som viste at jeg har mye vekt på helen og dermed trenger god demping. Fikk da tre alternativer jeg prøvde og de satt veldig ulikt på foten og det var forskjellige størrelser som passet i de ulike modellene. Endte med noen helt supre sko fra Brooks som har sittet godt på foten fra første tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adidas terrex er de jeg syns er best på skogsløping. Veldig godt grep og stabilitet. Har slitt ut en haug med par. Nå har jeg smal fot og er plattfot da, så utgangspunktet vårt er jo litt forskjellig. Men ift grep og vanntetthet syns jeg de over overlegne, iallefall ift modeller fra feks salemon. 

Jeg har to modeller fra hooka som jeg bruker på asfalt/vei, bondi 7 og en modell jeg ikke husker navnet på. De er helt ubrukelige i terreng. Hooka har jo egne modeller for turer i terreng, men de har jeg ikke prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...