AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Jeg har bekymret meg mest over klemfaren da magen begynner å bli stor, men da jeg leser om det nå ser jeg at det er mye mer å ta hensyn til. Støy, traktorkjøring og kalvinger blant annet. Er det noen med erfaringer? Hvordan har det blitt håndtert. Anonymkode: 98ba3...50b
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Hei! Er du ansatt hos avløserring? Ville forhørt meg om de er tilknyttet bedriftshelsetjeneste. BHT kan bidra med veiledning. Hvor langt er du på vei? Anonymkode: ddabf...dbd
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Dette er farlig arbeid for en gravid. Anonymkode: bb535...c91
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Dette er farlig arbeid for en gravid. Anonymkode: bb535...c91 Det kommer jo litt an på det enkelte arbeidssted og oppgavene. F.eks båsfjøs vs. løsdrift med melkerobot. Men ville bedt om veiledning mtp. arbeidsoppgavene og hva som er mulig av tilrettelegging, og hatt lav terskel for å be om å gå over på svangerskapspenger. Anonymkode: ddabf...dbd
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Jeg har ikke personlig erfaring, men vet om ei som jobbet som avløser som veldig tidlig gikk ut i svangerskapspenger. Som anonym over meg sier så kommer det sikkert an på hvor du jobber, men jeg tenker også at jordmor kan veilede deg veldig godt ift hva du e gjøre/tenke på. Veiledning ift tilrettelegging og evt søknad om svangerskapspenger er en stor del av jobben som jordmor i oppfølgingen gjennom svangerskapet 🙂 Anonymkode: 15669...28e
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 Hvis du har en jobb som er farlig for fosteret og arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge nok så kan du få svangerskapspenger istedet for å jobbe og få lønn Jeg har ikke selv vært avløser men ville vært veldig skeptisk til å gjøre en sånn jobb som gravid.. Anonymkode: 0dacf...668
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 Hadde nok vært forsiktig med den jobben. Jeg har vært borti mye rare situasjoner som avløser, har blitt klemt, dyttet til av kuer, tråkket på, sparket til ved melking slik at jeg havnet under kua ved siden av (takk og lov for at den sto stille). Å her om dagen var det ei som regelrett ble løpt ned av en ku og måtte på legevakta, kua hadde brått funnet ut at hu ikke skulle inn allikevel. Anonymkode: 10b4e...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå