Baremeg123 Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Hei, Vi skal i mekling ang fordeling av bosted, samvær og foreldreansvar for vår 9 måneder gamle datter. Det viser seg at far har levd et dobbeltliv i vårt 5 år lange forhold med andre kvinner. Han har i tillegg kjørt meg og vår datter rundt uten en gang å ha lappen. Når sannheten kommer frem kjenner jeg ikke personen jeg har fått barn med. Etter møte med advokat ang. Forholdene hjemme fikk jeg beskjed om å ta med datteren vår og flytte ut. Jeg har i etterkant prøvd å samarbeide ang. Samvær og til å med tilrettelagt med å kjøre vår datter til han. Han slår da av telefonen og ved 2 anledninger har han holdt vår datter borte fra meg over natten. Det har kun gått 10 dager fra jeg flyttet ut. Hun har aldri sovet uten meg og jeg har hatt omsorgen for hun 95% av tiden. Jeg har skjønt det slik at personlig forhold ikke er så interessant for en mekler. Kun barnets beste. Dette er også kun min interesse. Jeg mener med 100 % sikkerhet at far ikke er egnet til å ha foreldreansvar da han er virkelighetsfjern. (Mye mer ligger bak ) og mtp min datters alder trenger hun trygge rammer og et stabile forhold. Han truer med 50/50 osv. Noen med erfaringer rundt mekling av så små barn? Evt tips til møte med mekler? Jeg tar mer en gjerne imot råd. Hilsen bekymret mor som kun ønsker det beste for barnet sitt! Jeg hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg at livet mitt skulle bli som dette 😞
Baremeg123 Skrevet 19. september 2021 Forfatter #2 Skrevet 19. september 2021 Hun blir altså 9 måneder om 1 uke. (Jeg har skrevet 8 mnd i emnet)
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Ikke skriv under på en samværsavtale du ikke er enig i! Ta det til retten i så tilfelle. Det går også an å be om separat mekling hvis du er bekymret for hans reaksjoner ovenfor deg. Holder han ikke avtaler, skriv det ned. Ta vare på bevis. Er han god for datteren din? Å holde en 8 mnd gammel datter borte fra hovedomsorgspersonen er ikke ok. Bevis, bevis, bevis. Hvis du har tatt deg av barnet deres mesteparten av tiden går det an å kalle inn evt vitner (til en evt rettssak) på dette. Sånn at han ikke kan påstå det motsatte. Ved stor bekymring rundt fars omsorgsevner kan du be dommer om sakkyndig vurdering. Et 8 mnd gammelt barn er ikke anbefalt 50/50 samværsdeling for. Foreldreansvar skrev han nok under på da dere leverte inn farskapspapirer (går evt automatisk når man er samboer/gift). Ansvar og samvær er 2 forskjellige ting. Kan han/dere ikke samarbeide anbefales sjelden 50/50 (som regel ikke aktuelt for barn under 3 år uansett). Overnatting anbefales som regel ikke før 12 mnd. Men som sagt, er du veldig bekymret, ta saken til retten og be om at samværet skal foregå under beskyttet tilsyn og at du selv ikke ønsker å være tilsyn pga deres forhistorie. Anonymkode: 0a2c1...57f 11
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Mekler har ingen myndighet til å bestemme, de er kun der for å hjelpe dere å selv komme frem til en løsning. Neste skritt vil være rettsforhandlinger. Mekleren vil likevel ikke anbefale 50/50 for så små barn, og han vil heller ikke få gjennom dette i retten. Når du har hatt hovedomsorgen før bruddet vil du mest sannsynlig beholde denne også etter bruddet, for barnets beste Ang farens utilregnelige væremåte bør du gjøre det du kan for å samle bevis for dette. I en eventuell rettssak er det kun beviser og overveiende sannsynlighet som teller Anonymkode: 4fc5e...ede 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Holder han forresten datteren din borte over natten går det an å ta en tlf til meklekontoret og forhøre deg om hva du skal gjøre hvis det skjer igjen. Mulig du blir anbefalt å ikke gjennomføre samvær før en evt mekling. Anonymkode: 0a2c1...57f 5
Baremeg123 Skrevet 19. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Holder han forresten datteren din borte over natten går det an å ta en tlf til meklekontoret og forhøre deg om hva du skal gjøre hvis det skjer igjen. Mulig du blir anbefalt å ikke gjennomføre samvær før en evt mekling. Anonymkode: 0a2c1...57f Jeg har vært i kontakt med politiet og barnevernsvakta. De kunne ikke gripe inn da vi ikke har avtale om samvær enda og det ikke stod på liv og død. Følte meg helt hjelpesløs. Etter hendelsen siste gang ba advokaten min om å ikke ha kontakt med barnefar frem til meklingen. 2
Baremeg123 Skrevet 19. september 2021 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Mekler har ingen myndighet til å bestemme, de er kun der for å hjelpe dere å selv komme frem til en løsning. Neste skritt vil være rettsforhandlinger. Mekleren vil likevel ikke anbefale 50/50 for så små barn, og han vil heller ikke få gjennom dette i retten. Når du har hatt hovedomsorgen før bruddet vil du mest sannsynlig beholde denne også etter bruddet, for barnets beste Ang farens utilregnelige væremåte bør du gjøre det du kan for å samle bevis for dette. I en eventuell rettssak er det kun beviser og overveiende sannsynlighet som teller Anonymkode: 4fc5e...ede Takk for svar! Flere av hans jenter på si har tatt kontakt med meg da han også har løyet til dem men at de ved en tilfeldighet har funnet ut at han har fått barn med meg. De er villig til å vitne for meg. Jeg har også noen opptak hvor han selv forklarer at han ikke eier samvittighet. Han utdyper dette og sier selv han er bekymret for at han ikke føler på anger eller samvittighet etter å gjøre ting han vet er feil. Flere opptak av hvordan han snakker til meg og til å med truer meg. Jeg er på ingen måte hevngjerrig. Jeg ønsker kun det beste for barnet mitt og ingen barn bør ha overdreven kontakt med et så virkeligfjernt og slemt menneske. 4
Baremeg123 Skrevet 19. september 2021 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ikke skriv under på en samværsavtale du ikke er enig i! Ta det til retten i så tilfelle. Det går også an å be om separat mekling hvis du er bekymret for hans reaksjoner ovenfor deg. Holder han ikke avtaler, skriv det ned. Ta vare på bevis. Er han god for datteren din? Å holde en 8 mnd gammel datter borte fra hovedomsorgspersonen er ikke ok. Bevis, bevis, bevis. Hvis du har tatt deg av barnet deres mesteparten av tiden går det an å kalle inn evt vitner (til en evt rettssak) på dette. Sånn at han ikke kan påstå det motsatte. Ved stor bekymring rundt fars omsorgsevner kan du be dommer om sakkyndig vurdering. Et 8 mnd gammelt barn er ikke anbefalt 50/50 samværsdeling for. Foreldreansvar skrev han nok under på da dere leverte inn farskapspapirer (går evt automatisk når man er samboer/gift). Ansvar og samvær er 2 forskjellige ting. Kan han/dere ikke samarbeide anbefales sjelden 50/50 (som regel ikke aktuelt for barn under 3 år uansett). Overnatting anbefales som regel ikke før 12 mnd. Men som sagt, er du veldig bekymret, ta saken til retten og be om at samværet skal foregå under beskyttet tilsyn og at du selv ikke ønsker å være tilsyn pga deres forhistorie. Anonymkode: 0a2c1...57f Takk for svar! Jeg har heldigvis alt bevist på meldinger og opptak. Også at han dytter meg ut døren når jeg prøver å hente barnet mitt. Heldigvis er hans oppførsel i mitt favør. Bare så synd at det skal gå utover datteren min på denne måten. Jeg har fått klare retningslinjer av advokaten min om hva jeg skal kreve i meklingen og skriver ikke under på noe utenom dette! Problemet mitt er at jeg blir utrolig dårlig til å snakke for meg i nærheten av min eks. Redd for å bli overkjørt! Kanskje jeg skal høre om en møte alene først. 3
Kenelz Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 Kan true så mye han vil med 50/50, men det får han ikke i dette tilfelle. Kan du holde igjen datteren fra barnefar til samværet er ordnet? 3
Festlig Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 Hvorfor i all verden lar du barnet på 8 mndr overnatte hos far ? Han kan komme på dagsbesøk, og når barnet blir større så kan dere gjøre ny samværsavtale som er tilpasset barnet i forhold til alder, trygghet og omsorgsevnen. Seinest i kveld på nyhetene var det en sak om foreldre som invaderer Familievernkontoret og vil ha 50/50 ordning for barn under 3 år. Halllo ! Er det noen voksne hjemme ?? Barna trenger trygghet og stabilitet, og det vil si at de minste barne må bo mest hos den som har hatt mesteparten av omsorgen fra fødselen av. Våkn opp ! 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 2 hours ago, Festlig said: Hvorfor i all verden lar du barnet på 8 mndr overnatte hos far ? Han kan komme på dagsbesøk, og når barnet blir større så kan dere gjøre ny samværsavtale som er tilpasset barnet i forhold til alder, trygghet og omsorgsevnen. Seinest i kveld på nyhetene var det en sak om foreldre som invaderer Familievernkontoret og vil ha 50/50 ordning for barn under 3 år. Halllo ! Er det noen voksne hjemme ?? Barna trenger trygghet og stabilitet, og det vil si at de minste barne må bo mest hos den som har hatt mesteparten av omsorgen fra fødselen av. Våkn opp ! Hun har jo ikje det, det var jo mer ellee mindre kidnapping.. Han holdt barnet borte fra TS en hel natt og gjorde seg utilgjengelig, barnevernet kunne heller ikke hjrlpe da det ikke stod om livet.. Les Anonymkode: 6b9d8...a60 6
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #12 Skrevet 20. september 2021 Hva han har gjort mot deg er ikke relevant , han kan likevel være en god pappa, er en grunn til st selv voldelige eksmann får samvær. Han får selvsagt ikke 50/50, det er barnet for lite til Anonymkode: 65ecc...824 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #13 Skrevet 20. september 2021 Det er sjeldent far får samværsrett 50-50 før barnet er 2 år, helst 3 år. Men det kommer an på. Du kan ihvertfall slappe av foreløpig. Godt du har skaffet advokat. Du kan også dele saken din hos JURK, de har har mye erfaring på alle områder som har med kvinner og juss å gjøre. Har veldig god erfaring med dem❤️ Lykke til! Anonymkode: 09aee...d9e 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #14 Skrevet 20. september 2021 Hør på advokaten din. Det er derfra du får de riktige rådene. Og ikke skriv under på noe du ikke er enig i. Anonymkode: 39787...d22 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #15 Skrevet 20. september 2021 Baremeg123 skrev (10 timer siden): Jeg har vært i kontakt med politiet og barnevernsvakta. De kunne ikke gripe inn da vi ikke har avtale om samvær enda og det ikke stod på liv og død. Følte meg helt hjelpesløs. Etter hendelsen siste gang ba advokaten min om å ikke ha kontakt med barnefar frem til meklingen. Fint, 0 kontakt med far frem til mekling. Men ring kontoret og be om separat mekling pga du er redd for han (trusler og det å holde deg borte fra din egen datter er grunn nok). Du kan også be om kontaktforbud fra politiet, selv uten anmeldelse. Men jeg ville anmeldt han for trusler siden du har bevis. Baremeg123 skrev (10 timer siden): Takk for svar! Flere av hans jenter på si har tatt kontakt med meg da han også har løyet til dem men at de ved en tilfeldighet har funnet ut at han har fått barn med meg. De er villig til å vitne for meg. Jeg har også noen opptak hvor han selv forklarer at han ikke eier samvittighet. Han utdyper dette og sier selv han er bekymret for at han ikke føler på anger eller samvittighet etter å gjøre ting han vet er feil. Flere opptak av hvordan han snakker til meg og til å med truer meg. Jeg er på ingen måte hevngjerrig. Jeg ønsker kun det beste for barnet mitt og ingen barn bør ha overdreven kontakt med et så virkeligfjernt og slemt menneske. Fint. Jeg støtter uansett opp om at dere ikke blir enige om samvær i en avtale hos mekler pga hans oppførsel mot deg. Både trusler og det at han holder deg borte fra barnet ditt er ikke ok. Ved en rettssak så blir alt gjort mye grundigere enn ved en mekling. Ikke få en samværsavtale med han, du kan ikke føle deg trygg på at din datter er der uten at det er tilsyn. Og måten han behandler deg på er ikke greit og gjør deg jo redd. Og tilsyn får man evt ved en rettssak. Det er ikke mulig å få til uten å betale for det selv utenom. Og siden han truer og du har bevis osv så hold deg til det advokaten sier. Og be advokat om råd for å få kontaktforbud mot han. Baremeg123 skrev (10 timer siden): Takk for svar! Jeg har heldigvis alt bevist på meldinger og opptak. Også at han dytter meg ut døren når jeg prøver å hente barnet mitt. Heldigvis er hans oppførsel i mitt favør. Bare så synd at det skal gå utover datteren min på denne måten. Jeg har fått klare retningslinjer av advokaten min om hva jeg skal kreve i meklingen og skriver ikke under på noe utenom dette! Problemet mitt er at jeg blir utrolig dårlig til å snakke for meg i nærheten av min eks. Redd for å bli overkjørt! Kanskje jeg skal høre om en møte alene først. Hvis du er redd for å bli overkjørt så er det bedre grunn for å ikke skrive under på noe samvær, og heller ta det til retten. Ring meklekontoret og be om separat mekling. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva han har gjort mot deg er ikke relevant , han kan likevel være en god pappa, er en grunn til st selv voldelige eksmann får samvær. Han får selvsagt ikke 50/50, det er barnet for lite til Anonymkode: 65ecc...824 Ved å true og utestenge den andre forelderen ved henting etter samvær og nekte å hente datter så er det ikke et tegn på en god pappa. Så jo, akkurat den delen er relevant for denne saken. Og selv om politiet og bvv ikke kunne gjøre noe ved akkurat forrige gang så følg rådene til din advokat, nekt kontakt, evt via advokaten din. Be om kontaktforbud. Er du redd han skal oppsøke dere eller slikt så dra på eller ring til krisesenteret for mer råd og veiledning. De støtter personer som ikke føler seg trygge. Spesielt under samlivsbrudd med trusler og slikt. Tryggheten til deg og barnet ditt kommer først. Anonymkode: 0a2c1...57f 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #16 Skrevet 20. september 2021 Baremeg123 skrev (13 timer siden): Hei, Vi skal i mekling ang fordeling av bosted, samvær og foreldreansvar for vår 9 måneder gamle datter. Det viser seg at far har levd et dobbeltliv i vårt 5 år lange forhold med andre kvinner. Han har i tillegg kjørt meg og vår datter rundt uten en gang å ha lappen. Når sannheten kommer frem kjenner jeg ikke personen jeg har fått barn med. Etter møte med advokat ang. Forholdene hjemme fikk jeg beskjed om å ta med datteren vår og flytte ut. Jeg har i etterkant prøvd å samarbeide ang. Samvær og til å med tilrettelagt med å kjøre vår datter til han. Han slår da av telefonen og ved 2 anledninger har han holdt vår datter borte fra meg over natten. Det har kun gått 10 dager fra jeg flyttet ut. Hun har aldri sovet uten meg og jeg har hatt omsorgen for hun 95% av tiden. Jeg har skjønt det slik at personlig forhold ikke er så interessant for en mekler. Kun barnets beste. Dette er også kun min interesse. Jeg mener med 100 % sikkerhet at far ikke er egnet til å ha foreldreansvar da han er virkelighetsfjern. (Mye mer ligger bak ) og mtp min datters alder trenger hun trygge rammer og et stabile forhold. Han truer med 50/50 osv. Noen med erfaringer rundt mekling av så små barn? Evt tips til møte med mekler? Jeg tar mer en gjerne imot råd. Hilsen bekymret mor som kun ønsker det beste for barnet sitt! Jeg hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg at livet mitt skulle bli som dette 😞 Holder han datteren over natten ringer du politiet. Anonymkode: e2fa1...7e5
Baremeg123 Skrevet 20. september 2021 Forfatter #17 Skrevet 20. september 2021 Festlig skrev (19 timer siden): Hvorfor i all verden lar du barnet på 8 mndr overnatte hos far ? Han kan komme på dagsbesøk, og når barnet blir større så kan dere gjøre ny samværsavtale som er tilpasset barnet i forhold til alder, trygghet og omsorgsevnen. Seinest i kveld på nyhetene var det en sak om foreldre som invaderer Familievernkontoret og vil ha 50/50 ordning for barn under 3 år. Halllo ! Er det noen voksne hjemme ?? Barna trenger trygghet og stabilitet, og det vil si at de minste barne må bo mest hos den som har hatt mesteparten av omsorgen fra fødselen av. Våkn opp ! Du må lese det jeg har skrevet en gang til! 1
Festlig Skrevet 20. september 2021 #18 Skrevet 20. september 2021 Baremeg123 skrev (5 minutter siden): Du må lese det jeg har skrevet en gang til! Beklager at jeg ikke fikk med meg det midterste avsnittet. Men… barnefar er ikke kompetent som far, og hold barnet ditt langt unna han til dere har vært gjennom det rettslige og megling. Du må bare holde skansen uansett for ditt barns sikkerhets skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå