AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Del Skrevet 19. september 2021 Hei, jeg har nettopp startet å gjøre denne øvelsen. Har bare gjort den 3 gagner. I dag forsøkte jeg må på 60kg og 70kg. Det gikk forsåvidt greit, føltes ikke så tungt, men begge gangene jeg har gjort denne øvelsene så har jeg vært utrolig sliten i korsryggen etterpå. Er dette normalt,eller gjør jeg øvelsen feil? Forrige gang gikk stølheten over etter ca ett døgn. I skrivende stund jeg fremdeles støl etter å ha gjort øvelsen i dag. Anonymkode: 117b9...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 20. september 2021 #2 Del Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei, jeg har nettopp startet å gjøre denne øvelsen. Har bare gjort den 3 gagner. I dag forsøkte jeg må på 60kg og 70kg. Det gikk forsåvidt greit, føltes ikke så tungt, men begge gangene jeg har gjort denne øvelsene så har jeg vært utrolig sliten i korsryggen etterpå. Er dette normalt,eller gjør jeg øvelsen feil? Forrige gang gikk stølheten over etter ca ett døgn. I skrivende stund jeg fremdeles støl etter å ha gjort øvelsen i dag. Anonymkode: 117b9...00a Det er ikke så rart det, siden du bruker mye korsrygg i øvelsen 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Del Skrevet 20. september 2021 Jeg ville tenkt det var overbelastning. Og feil teknikk. For eksempel for høy «bue», at du muligens har dratt vektene opp med hofteleddsbøyer/rygg i for stor grad og dyttet for høyt. Kutt ned på vektene - 60 og 70 kg er for mye. Øv heller på å gjøre den riktig med en dumbell på få kg - pass på at du strammer bekkenmuskulaturen og. Altså kegel. Og så øker du gradvis kiloene etterhvert. Veldig sliten i korsrygg er ikke et godt tegn, særlig ikke når man er nybegynner på en øvelse. Og vondt en plass kan også være at man ikke trener riktig generelt - men for eksempel fokuserer for mye/lite på ulike muskelgrupper. Anonymkode: e7e83...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Del Skrevet 20. september 2021 Ts her. Ttakk for svar. Jeg kan legge til at jeg er en mann og har trent over et års tid. Jeg har trent mest de vanligste baseøvelsene før, men har nylig fått en PT til å sette opp et mer omfattende 4-dagers program, med to hovedøvelser hver gang, samt sekundære øvelser. Hip thrust er hovedøvelse på dag 3, sammen med stående roing. Jeg hadde aldri gjort hip thrusts før, men PT instruerte meg i forkant. Vi brukte dag først bare stangen, deretter slang vi på 5kg på hver side, og deretter 10kg på hver side. Fokuset var på teknikk og muskelkontakt. Han sa at man kommer ganske raskt opp i vekt på denne øvelsen. Men mulig jeg likevel ble for ivrig og økte for raskt når jeg tok 60kg neste gang, og deretter 70kg gangen etter der igjen. Det føltes ikke spesielt tungt, men jeg må nok ha gjort noe feil. Jeg skal i hvert fall ta opp dette med min PT når jeg har ny time med han på torsdag. Det er nok «ryggstrekkener» som ikke er helt med på laget, eller hva man kaller det. Anonymkode: d1670...cc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 20. september 2021 #5 Del Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Ttakk for svar. Jeg kan legge til at jeg er en mann og har trent over et års tid. Jeg har trent mest de vanligste baseøvelsene før, men har nylig fått en PT til å sette opp et mer omfattende 4-dagers program, med to hovedøvelser hver gang, samt sekundære øvelser. Hip thrust er hovedøvelse på dag 3, sammen med stående roing. Jeg hadde aldri gjort hip thrusts før, men PT instruerte meg i forkant. Vi brukte dag først bare stangen, deretter slang vi på 5kg på hver side, og deretter 10kg på hver side. Fokuset var på teknikk og muskelkontakt. Han sa at man kommer ganske raskt opp i vekt på denne øvelsen. Men mulig jeg likevel ble for ivrig og økte for raskt når jeg tok 60kg neste gang, og deretter 70kg gangen etter der igjen. Det føltes ikke spesielt tungt, men jeg må nok ha gjort noe feil. Jeg skal i hvert fall ta opp dette med min PT når jeg har ny time med han på torsdag. Det er nok «ryggstrekkener» som ikke er helt med på laget, eller hva man kaller det. Anonymkode: d1670...cc6 Må si meg litt enig i at 60-70 kg høres litt mye ut, litt for raskt. kan godt hende 60-70 kg vil være et passende arbeidssett for deg, men kanskje lurt å kjøre en periode med litt lavere vekt til teknikken sitter. Jeg også klarer å kjøre thrusts med tyngre en det jeg gjør, men da kjenner jeg det mest i ryggen. Ved å gå litt ned så sliter jeg ut rumpe/glutes uten å kjenne det såpass i korsrygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 20. september 2021 #6 Del Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ville tenkt det var overbelastning. Og feil teknikk. For eksempel for høy «bue», at du muligens har dratt vektene opp med hofteleddsbøyer/rygg i for stor grad og dyttet for høyt. Kutt ned på vektene - 60 og 70 kg er for mye. Øv heller på å gjøre den riktig med en dumbell på få kg - pass på at du strammer bekkenmuskulaturen og. Altså kegel. Og så øker du gradvis kiloene etterhvert. Veldig sliten i korsrygg er ikke et godt tegn, særlig ikke når man er nybegynner på en øvelse. Og vondt en plass kan også være at man ikke trener riktig generelt - men for eksempel fokuserer for mye/lite på ulike muskelgrupper. Anonymkode: e7e83...869 Jeg vil tro at dette blir bedre i korsryggen når TS blir vant til belastningen. Det brukes mye korsrygg i øvelsen helt naturlig. Hofteleddsbøyer brukes ikke. Den brukes til å bøye hofta, ikke strekke den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå