Gå til innhold

Hvordan ville du pusset opp et lite billig bad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal lage en utleiedel i huset, og da trenger vi et bad. Det må være lite og rimelig, samtidig vil jeg at det skal være fresht og klassisk (ikke et trendbad som er «ut» om 3 år). Forslag? Jeg tenkte 60x60 klassisk vanlig hvit flis, men er det for kjedelig? Andre forslag? 

Anonymkode: 0f7d3...ddb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye billigere med våtromsplater. Finnes masse fresht :) kjøp en ny badeomsinnredning til servant og speil med bra lys. Da blir det superfint :)

Anonymkode: 6ddb3...caa

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mye billigere med våtromsplater. Finnes masse fresht :) kjøp en ny badeomsinnredning til servant og speil med bra lys. Da blir det superfint :)

Anonymkode: 6ddb3...caa

Ja, kanskje det er bedre med en fresh baderomspkare enn litt kjipe fliser?  Men igjen det må ikke bli for «hipt» da, for da blir det fort umoderne. 

ts

Skrevet

Baderomsplater kan du få nokså nøytrale/klassiske. Ville også satt inn dusjkabinett og ikke bare hatt opplegg med dusjdører og dusjing rett på gulv/vegger. Kabinett er tryggere mtp vannskader og leietakere følger nok ikke like godt med som eiere.

Anonymkode: d67fe...2ea

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Baderomsplater kan du få nokså nøytrale/klassiske. Ville også satt inn dusjkabinett og ikke bare hatt opplegg med dusjdører og dusjing rett på gulv/vegger. Kabinett er tryggere mtp vannskader og leietakere følger nok ikke like godt med som eiere.

Anonymkode: d67fe...2ea

Men jeg føler kabinett krever veldig  grundig og jevnlig rengjøring. Det kan man desverre ikke forvente av leietakere (det er min erfaring i alle fall). Et dusjkabinett i en utleiebolig frykter jeg ser uhelbredelig grisete ut etter 2-4 år. 

ts

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men jeg føler kabinett krever veldig  grundig og jevnlig rengjøring. Det kan man desverre ikke forvente av leietakere (det er min erfaring i alle fall). Et dusjkabinett i en utleiebolig frykter jeg ser uhelbredelig grisete ut etter 2-4 år. 

ts

Samtidig er det billigere å bytte et rimelig dusjkabinett etter fem år enn å måtte fikse etter fuktskader, der risikoen er noe større med dusjnisje. I et bad jeg bruker selv vil jeg ha dusjsone og dusje på gulv, men dusjkabinett er billig forsikring. 

Anonymkode: 08191...5fa

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Faren min er gammel og avhengig av hjemmesykepleie og sånt. Hjemmehjelpen vasker dusjen hans 2 ganger i året, pluss at jeg vasker den når jeg er hos ham (ca. fem ganger i året). Han har dusjkabinett som han nå har hatt i nesten ti år og det ser faktisk ikke så ille ut som man skulle tro med tanke på hvor sjelden det blir vasket. 
Uansett er det billig å kjøpe nytt dusjkabinett dersom det skulle bli flekkete og stygt. Men det er mye tryggere enn å dusje rett på flisene, dusjkabinett forlenget levetiden til badet med flere år. Så anbefaler virkelig det.

Anonymkode: 2db56...03f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

ts

Fliser (fugene) blir også ganske kjipe etterhvert, og da vil jeg påstå at det kan være enklere å bytte et dusjkabinett enn å skure flisene rene.

Anonymkode: 38892...4b6

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville lagt plater på vegg, linoleum på gulv og satt inn dusjkabinett. Har også god erfaring med Ikea innredning, som ser moderne ut, men koster mye mindre.

Anonymkode: bf242...83d

• Liker 1
Skrevet

Plater på gulv, finnes nøytrale og fine. Og belegg på gulv. Det går fint an å dusje rett på gulv da. Helt enkle dusjdører og en nytt servantskap, så blir det bra👍🏻

Anonymkode: 8f3da...a93

Skrevet

Kritthvitt bad er kjipt å holde rent. Det føles også veldig institusjon, ikke hjemmekoselig en plass.

Jeg likte godt mitt forrige bad. Grå fliser, og mørkegrå plater på veggene. Ikea speil med masse oppbevaring inni. To skuffer under vasken i stedet for hyller. Det var veldig funksjonelt og lett å holde rent.

Jeg hadde valg en vanlig nedsunket servant, ikke en av de som står oppå benken. Hadde også valgt et rimelig dusjkabinett av samme grunn som andre sier, de kan faktisk byttes.

Anonymkode: adeb8...453

Skrevet

Kjøp baderomsplater som kan males med våtromsmaling, da kan man lett skifte stil på badet uten store utgifter. 

Anonymkode: ede46...e4d

• Liker 2
Skrevet

Enten overflater som kan males, eller plater i lys varm beige, hvit møblement ellers, svart armatur og dusjkabinett med svarte detaljer. Ser moderne og fresht ut (synes jeg da), passer de fleste farger av annet interiør, og er nøytralt.

Anonymkode: 38892...4b6

Skrevet

Jeg ville også stemt for muligheten til å male fremfor fliser. Fuger blir stygge. Vegger som kan males krever 2 - 3 døgn med våtromsmaling (lang tørketid mellom hvert strøk) og deretter 10 dager uten vannsprut. Så har du et fornyet bad.

Anonymkode: 99a57...bfe

Skrevet

Jeg ville nok lagt belegg på gulvet og brukt baderomsplater. Synes også at dusjkabinett er lurt, som andre sier, de kan skiftes! Dessuten finnes det vel knapt noe verre enn et søkkvåt bad, noe som er vanskelig å unngå om badet er lite og man går for dusjhjørne/forheng. 

Det er viktig å tenke praktisk og få så mye oppbevaring som mulig på badet. Plass til hudpleie, håndklær og føner. 

Og til slutt, ikke gå ut fra at leietagere ikke holder ting rent, så fremt ikke målgruppen din er mennesker uten boerne...  Vi vanlige renslige mennesker bor jo i disse boligene og er like renslige som de som eier bolig. Grisete mennesker er grisete uansett om de eier eller leier... 

Anonymkode: 0be2a...7d2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville nok lagt belegg på gulvet og brukt baderomsplater. Synes også at dusjkabinett er lurt, som andre sier, de kan skiftes! Dessuten finnes det vel knapt noe verre enn et søkkvåt bad, noe som er vanskelig å unngå om badet er lite og man går for dusjhjørne/forheng. 

Det er viktig å tenke praktisk og få så mye oppbevaring som mulig på badet. Plass til hudpleie, håndklær og føner. 

Og til slutt, ikke gå ut fra at leietagere ikke holder ting rent, så fremt ikke målgruppen din er mennesker uten boerne...  Vi vanlige renslige mennesker bor jo i disse boligene og er like renslige som de som eier bolig. Grisete mennesker er grisete uansett om de eier eller leier... 

Anonymkode: 0be2a...7d2

Vi har leid ut i 8 år, jeg må dessverre gå ut i fra det. Det er ikke det at de ikke har boevne, men at de ikke bryr seg når de ikke eier det selv. Jeg har måttet vaske stekovnen etter nesten alle leietakerne vi har hatt. For «de fikk den ikke ren». Det er merkelig for jeg får den ren hver gang. Vi skal prioritere sånn selvrensende ovn denne gangen. Frykter at dusjkabinett er samme greie, de gidder ikke å virkelig skrubbe, eller så har de ikke vasket den på et år, og så blir det virkelig umulig når den har blitt så inngrodd. 

ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...