Gå til innhold

Nyskilt og på jakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble skilt for 1 år siden  2 barn som akkurat er ute av rede. Jeg er i midten av 40 årene. Igår var jeg hos en venninne og vi diskuterte fremtiden, og hvor uinteressert jeg er i byliv og nettdating. Venninnen min sa "du må gjøre disse tingene, gå ned 5-6 kg, stell deg litt ekstra, støp negler og så kommer det viktigste. Begynn på seiling, golf eller meld deg inn i en pistolskyteklubb. Der kommer du til å møte en kvalitetsmann". Jeg lo det bort og ble heller ikke fornærmet. Vi er veldig gode venner. 

Jeg synes egentlig det var en god idé. Noen som har gode historier om hvordan dere møtte noen?

Anonymkode: f91e1...2ea

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, er i utgangspunktet et godt forslag. Men jeg har selv prøvd dette i nesten 6 år nå, og det har ikke ført til mer enn en kort dating med en mann. Derimot har jeg fått et par nye venner da, og kommet igang med en fritidsaktivitet jeg lenge har hatt lyst til å prøve. Jeg er 44, så er på samme alder som deg.

Så lenge du velger noe du virkelig har lyst til å prøve så skader det jo ikke. Men det er jo langt fra sånn at det florerer med single menn på slike aktiviteter dessverre. Mange av dem er i forhold, eller er en god del eldre enn oss. Menn i 40 årene er litt vanskelige å finne faktisk. Har lurt litt på hva de egentlig gjør når de blir single.

Skrevet

Jo, det bør du sjekke ut. Hvis du er deilig vel og merke. Kan være at mennene der gjerne går etter noen yngre og tynn jenter. Du skal gå ned 6 kg? Hvorfor ikke gå ned 10? Og jeg anbefaler deg å øve på golf eller hva du vil begynne med, før du starter i en klubb, så du ikke driter deg helt ut. Bedre å være viderekommen enn nybegynner der, om du vil få blikk etter deg.

Det du også kan gjøre er å begynne å trene på SATS i områder der du vil finne en mann i Oslo vest. Der er det mange pen(g)e-menn som trener. Jeg gikk for den varianten og fant en pen mann med god bakgrunn selv.

Lykke til!

Anonymkode: 50d56...5fb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jo, det bør du sjekke ut. Hvis du er deilig vel og merke. Kan være at mennene der gjerne går etter noen yngre og tynn jenter. Du skal gå ned 6 kg? Hvorfor ikke gå ned 10? Og jeg anbefaler deg å øve på golf eller hva du vil begynne med, før du starter i en klubb, så du ikke driter deg helt ut. Bedre å være viderekommen enn nybegynner der, om du vil få blikk etter deg.

Dette kan jeg skrive under på er bare tull. Vær deg selv. Men ta vare på deg selv, det er alltid en fordel. Men noen kg til eller fra spiller liten rolle. Oppegående menn i 40- og 50 årene er ikke så overfladiske som det beskrives her (eller de som er det vil vi jo ikke ha uansett). Og om man starter med noe så spesifikt som golf så må man ta kurs for å i det heletatt å komme ut på banen, og det tar det noen år før man blir viderekommende for å si det sånn. Men det er jo ikke sånn at alle på golfbanen har holdt på i mange år. (selv om det er mye pensjonister der).

Det viktigste er å finne noe DU trives med og har lyst til å prøve. Hoved-driven bør ikke være å finne en mann, men heller å prøve noe nytt. Tenk på hvordan du ønsker at resten av livet ditt skal være. Når du trives og er lykkelig med deg selv så vil du også tiltrekke deg likesinnede menn.

PS: jeg har ennå ikke møttt en mann som faktisk syns støpte negler er noe pent. De fleste syns det er noe stor tull og ren idioti. Men antar det avhenger av hva slags miljøer man vanker i.

Anonymkode: dc5d9...ccf

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Engel said:

Menn i 40 årene er litt vanskelige å finne faktisk. Har lurt litt på hva de egentlig gjør når de blir single.

Jeg er i den alderen, og kjenner mange single menn som har vært samboere / gifte for så å bli single igjen. De jeg kjenner liker å spille dataspill og holde på med sitt.

Kvinner er nok ofte mer sosiale av seg, single menn melder seg kanskje ikke inn i foreninger og slik?

Anonymkode: c0310...cc9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg ble skilt for 1 år siden  2 barn som akkurat er ute av rede. Jeg er i midten av 40 årene. Igår var jeg hos en venninne og vi diskuterte fremtiden, og hvor uinteressert jeg er i byliv og nettdating. Venninnen min sa "du må gjøre disse tingene, gå ned 5-6 kg, stell deg litt ekstra, støp negler og så kommer det viktigste. Begynn på seiling, golf eller meld deg inn i en pistolskyteklubb. Der kommer du til å møte en kvalitetsmann". Jeg lo det bort og ble heller ikke fornærmet. Vi er veldig gode venner. 

Jeg synes egentlig det var en god idé. Noen som har gode historier om hvordan dere møtte noen?

Anonymkode: f91e1...2ea

Støpte negler...og hysterisk slanking...og den lokale yachtklubben..😂😂...hva om du er deg selv isteden.. så kanskje finner du en som liker DEG..,?

Skrevet

Hun venninna di høres ikke helt god ut. Skal du forandre hele deg for en mann? Da er det like greit å være uten tenker jeg.

Anonymkode: cf0b9...307

Skrevet

Støp negler? Jeg tror ikke menn bryr seg så mye om det, så lenge neglene dine er rene og pene så er vel det nok.. men enig i at man kan stelle seg litt og gjerne også spise sunt og trene, bare for å føle seg hakket bedre. Det gjør noe med en mentalt også å ta vare på seg selv, så får man en fin utstråling. Sånn sett kan jo det å legge negler også hjelpe, om det medfører at du føler deg finere og mer vel. 

Jeg møtte min 52 år gamle premie av en mann på jobb, det er vel der de fleste møtes.. Kunne du kanskje sett på om det var på tide med et karrierebytte, til en større bedrift eller et sosialt yrke? '

Ellers møter jeg jo mange "på byen" jeg, da. Venner av venner. Jo større nettverk man har, jo flere møter man.

Anonymkode: af5eb...54d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal gå ned 6 kg? Hvorfor ikke gå ned 10?

Eller kanskje ikke gå ned noe i det hele tatt?

Ikke anbefal noen å gå ned 10 kg uten at du vet noe som helst om vedkommende. For alt vi vet kan hun være undervektig. Da er det direkte ansvarsløst å be de om å gå ned,

Anonymkode: 53dce...5f6

• Liker 1
Skrevet
Engel skrev (3 timer siden):

Joda, er i utgangspunktet et godt forslag. Men jeg har selv prøvd dette i nesten 6 år nå, og det har ikke ført til mer enn en kort dating med en mann. Derimot har jeg fått et par nye venner da, og kommet igang med en fritidsaktivitet jeg lenge har hatt lyst til å prøve. Jeg er 44, så er på samme alder som deg.

Så lenge du velger noe du virkelig har lyst til å prøve så skader det jo ikke. Men det er jo langt fra sånn at det florerer med single menn på slike aktiviteter dessverre. Mange av dem er i forhold, eller er en god del eldre enn oss. Menn i 40 årene er litt vanskelige å finne faktisk. Har lurt litt på hva de egentlig gjør når de blir single.

Vi er mange single menn i 40-årene, men som en annen skrev over er nok ikke menn like sosiale som kvinner. Eller, det stemmer kanskje ikke, men mange menn er sosiale på andre måter. Kvinner er nok flinkere til å være sosiale for det sosiale sin del og møtes oftere ute for lunsj/middag/vin med venninner. Menn møtes nok i større grad rundt aktiviteter av ulike slag da mange menn liker å være sosiale kombinert med å gjøre noe. Nå vet ikke jeg hva slags interesser du har, men dersom det passer deg kan jo den lokale Jeger og Fiskeforeningen eller DNT være noe. Eller den lokale blues/jazz klubben. Eller bowling, billiard, etc. Dette er jo en generalisering av begge kjønn, men single menn i 40-årene er nok ikke like synlige på typiske sosiale arenaer som kvinner i 40-årene. Kan ikke single av begge kjønn som ønsker kjæreste skrive en ‘S’ i panna eller noe?😅

Skrevet

"Begynn på golf og finn en kvalitetsmann" 🤣🤣 Min mann dropper familielivet minst 4 av 7 dager i uken for å stå der og loke med kompisene sine på golfbanen. Vil ikke akkurat kalle det et kvalitetsstempel. Ene kompisen ble nettopp dumpet av damen fordi han *surprise surprise* golfet for mye. Han ble knust og skjønte ingenting, stakkar 😈

Anonymkode: ea44c...b35

• Liker 1
Skrevet
Fluefisker1 skrev (2 timer siden):

Vi er mange single menn i 40-årene, men som en annen skrev over er nok ikke menn like sosiale som kvinner. Eller, det stemmer kanskje ikke, men mange menn er sosiale på andre måter. Kvinner er nok flinkere til å være sosiale for det sosiale sin del og møtes oftere ute for lunsj/middag/vin med venninner. Menn møtes nok i større grad rundt aktiviteter av ulike slag da mange menn liker å være sosiale kombinert med å gjøre noe. Nå vet ikke jeg hva slags interesser du har, men dersom det passer deg kan jo den lokale Jeger og Fiskeforeningen eller DNT være noe. Eller den lokale blues/jazz klubben. Eller bowling, billiard, etc. Dette er jo en generalisering av begge kjønn, men single menn i 40-årene er nok ikke like synlige på typiske sosiale arenaer som kvinner i 40-årene. Kan ikke single av begge kjønn som ønsker kjæreste skrive en ‘S’ i panna eller noe?😅

Vi kan ta på grønn lue på tur da.😉 

Jeg har prøvd arrangementer via lokal DNT og tilsvarende, men der er aldresnittet 10-15 år eldre enn det jeg søker. Er også aktiv i lokal idrettsforening, men der er jo ingen single... Blues og jazz er ikke helt min greie, selv om jeg går ofte på andre konserter i normale tider. Men det er jo som å gå på byen... Ikke så lett å møte en med felles interesser der. Jeg jobber til og med i en mannsdominert bransje, men møter ingen der heller. Eneste som delvis funker er faktisk datingapper. Rett og slett for å klare å spore opp single med like interesser som meg.

Skrevet
Engel skrev (5 minutter siden):

Vi kan ta på grønn lue på tur da.😉 

Jeg har prøvd arrangementer via lokal DNT og tilsvarende, men der er aldresnittet 10-15 år eldre enn det jeg søker. Er også aktiv i lokal idrettsforening, men der er jo ingen single... Blues og jazz er ikke helt min greie, selv om jeg går ofte på andre konserter i normale tider. Men det er jo som å gå på byen... Ikke så lett å møte en med felles interesser der. Jeg jobber til og med i en mannsdominert bransje, men møter ingen der heller. Eneste som delvis funker er faktisk datingapper. Rett og slett for å klare å spore opp single med like interesser som meg.

Ja, vinteren er på vei, kanskje jeg må kjøpe meg grønn lue!😉

Nei, det er ikke lett å finne en person med noen like interesser som det klaffer med. Jeg er ikke den som flyr ned dørene på byen heller, så da blir det færre arenaer å treffe kvinner på. Har samme erfaring som deg i det at datingapper fungerer sånn delvis, men det blir mye «nesten». Har skrevet med flere hyggelige kvinner, og møtt noen av dem, uten at det ble full klaff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...