Gå til innhold

Tips til intimvaskprodukter som er skånsomme å bruke etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det finnes på apoteket mange ulike produkter for skånsomt renhold av underliv og forebygging av sår/tørr hud. F.eks. vaskeoljer, intimservietter, kremer for sår hud osv.

Er dette noe som kan være smart å bruke etter en vaginal fødsel?

Er det f.eks. mer behagelig å tørke seg med intimservietter enn vanlig dopapir? 

Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: 6e204...504

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann :) Bare vann! 

Ikke bruk noe annet. Lurt å skylle underlivet med vann etter hvert dobesøk. Har du ikke en dusj nær do, bare bruk en flaske med vann som du heller over. 

Ps,det er normalt at det lukter litt rart der nede etter fødselen, det er renselsen. Man skal allikevel aldri bruke noe annet enn vann. Men om det er skikkelig illeluktende kan det være infeksjon og da tar du kontakt med barsel eller fastlege :)

Anonymkode: 02f4b...7a1

• Liker 3
Skrevet

Anbefaler vann, i form av dusj eller en spruteflaske. Jeg kunne i allefall ikke tørke meg på veldig mange dager, men kunne spyle meg. 

Anonymkode: ad356...50b

• Liker 2
Skrevet

Vann.

Anonymkode: 31f0b...dea

• Liker 2
Skrevet

Vaaaann.

Anonymkode: dfeea...57b

• Liker 1
Skrevet

Ekko her; vann! 

ikke begynn å tulle med div såpeprodukter når 

Anonymkode: ea0b4...54b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ekko her; vann! 

ikke begynn å tulle med div såpeprodukter

Fjernet siste ordet 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser det finnes på apoteket mange ulike produkter for skånsomt renhold av underliv og forebygging av sår/tørr hud. F.eks. vaskeoljer, intimservietter, kremer for sår hud osv.

Er dette noe som kan være smart å bruke etter en vaginal fødsel?

Er det f.eks. mer behagelig å tørke seg med intimservietter enn vanlig dopapir? 

Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: 6e204...504

Vann.

Håndkle istedenfor dopapir (ved urin)

Anonymkode: bbd83...17b

Skrevet

Jeg syns kun det var litt ømt i et par dager (2. Grads rift), men min jordmor anbefalte lactacyd - hvis jeg ville bruke noe mer enn vann.

Må innrømme at selv om det er anbefalt å kun bruke vann, så hadde jeg ikke greid det i ukesvis. Er nå 5 uker uten fødsel og jeg har vasket meg daglig med lactacyd.

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte lactacyd intimvask.

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke om det er helt til ditt formål, men jeg revnet litt etter fødsel å var øm og sår i tillegg klødde jeg å følte meg helt mørbanket der nede. Fikk beskjed av jordmor av å legge høna mi i bløt i lunkent grønnsåpe vann, jeg tenkte yikes det må svi og gjøre jævlig vondt, men det var en befrielse å ha de stundene på badet mens lille sov, den såre, kløende og brennende følelsen dempet seg kraftig mens jeg hadde understellet mitt i et kar med grønnsåpevann😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...