AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Vi er begge i 40-årene og vært sammmen i snart 5år. I starten av forholdet sa han at han ønsket å gifte seg med meg. Jeg har hintet litt det suste året, men da blir han bare sur. Jeg spurte rett ut i helgen og da kommer det frem at han ikke ønsker gifte seg allikevel. Han ser ikke poenget. Det gjør meg lei meg og trist, og merker at jeg nå trekker meg litt unna. Tenker at jeg må forberede meg på at det blir slutt, at vi ikke skal bli gamle sammen som jeg jo var håper på. Hadde han elsket meg ville han vel ønsket å gifte seg med meg? Anonymkode: dc98d...d08 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Ja, ts. Tro meg, jeg har sett så mange eksempler på at «vil ikke gifte seg» betyr «vil ikke gifte seg MED DEG». Anonymkode: 1d6c9...560 22
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Her har jeg vært sammen med kjæresten i 13 år. Har barn, hus og alt. Nå er jeg 39, og bitter for at han aldri frir. Føler han fratar meg en stor ting i livet😔 Klem til deg❤ Anonymkode: 02ae9...9c0 10
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her har jeg vært sammen med kjæresten i 13 år. Har barn, hus og alt. Nå er jeg 39, og bitter for at han aldri frir. Føler han fratar meg en stor ting i livet😔 Klem til deg❤ Anonymkode: 02ae9...9c0 Nemlig. Og menn tenker «hvorfor binde seg når hun gir meg alt jeg trenger uansett»? Anonymkode: 1d6c9...560 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Tja. Jeg er sammen med en mann som ikke vil gifte seg og. Han begrunner det med at han har vært gift før. vi har barn sammen, forsikringer somm begunstiger hverandre og testamente. Så jeg har ikke det behovet for å gifte meg, sålenge alle papirer er iorden. No er vi og i midten på 40-årene, så tenker at det vil være naturlig å være gift jo eldre vi blir, og det vet han. Og han har ikke sakt noe på det. Håper da virkelig han elsker meg, selv om vi ikke er gift. Anonymkode: 529c7...aa9 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi er begge i 40-årene og vært sammmen i snart 5år. I starten av forholdet sa han at han ønsket å gifte seg med meg. Jeg har hintet litt det suste året, men da blir han bare sur. Jeg spurte rett ut i helgen og da kommer det frem at han ikke ønsker gifte seg allikevel. Han ser ikke poenget. Det gjør meg lei meg og trist, og merker at jeg nå trekker meg litt unna. Tenker at jeg må forberede meg på at det blir slutt, at vi ikke skal bli gamle sammen som jeg jo var håper på. Hadde han elsket meg ville han vel ønsket å gifte seg med meg? Anonymkode: dc98d...d08 Det går jo an å ha en livslang relasjon uten og blande inn staten og gifte seg. Når en hører om skilsmisse er det ikke positive assosiasjoner som kommer frem. Jeg har ikke hørt om en problemfri skilsmisse. Anonymkode: 1e286...9d3 10
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det går jo an å ha en livslang relasjon uten og blande inn staten og gifte seg. Når en hører om skilsmisse er det ikke positive assosiasjoner som kommer frem. Jeg har ikke hørt om en problemfri skilsmisse. Anonymkode: 1e286...9d3 Hvis man er samboer reguleres det likevel via lov om ekteskap. Man får bare litt færre rettigheter. Anonymkode: 04418...2c6 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 Når en har har vært gift og skilt en gang så frister det mindre å prøve det en gang til FORDI en vet at det kan faktisk skjære seg. Erfaringen en har fått viser det . En kan leve sammen og ha det godt UTEN å være gift og. Å leve med presset om en burde gifte seg er ikke godt å ha i ryggen Anonymkode: 6ea77...470 8
Gjest Mysticgirl Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 Jeg vil heller ikke gifte meg, aldri! Men det er da seriøst med meg og typen likevel. Hvorfor må man gifte seg egentlig?
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, ts. Tro meg, jeg har sett så mange eksempler på at «vil ikke gifte seg» betyr «vil ikke gifte seg MED DEG». Anonymkode: 1d6c9...560 Dette er ikke 1890. Et ekteskap er enten en religiøs sak eller en juridisk sak. En av de to. Et ekteskap er ikke en emosjonell sak. Hele konseptet ekteskap ble jo funnet opp som en transaksjon mellom fedre i jakt på eldreomsorg og arbeidskraft (i moderne tider kalt «barnebarn»). Det er intet romantisk med ideen, men såpass mye etisk betenkelig bagasje at det bør unngås. Anonymkode: 82102...d66 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Når en har har vært gift og skilt en gang så frister det mindre å prøve det en gang til FORDI en vet at det kan faktisk skjære seg. Erfaringen en har fått viser det . En kan leve sammen og ha det godt UTEN å være gift og. Å leve med presset om en burde gifte seg er ikke godt å ha i ryggen Anonymkode: 6ea77...470 Eller så var det ikke ekteskapet i seg selv som var problemet, men mannen man valgte som endret seg. I mitt tilfelle ble eksen voldelig etter bryllupet, ingen tegn før. Jeg er i dag gift på nytt, og er fornøyd med det. Ts, hvis å gifte seg er viktig for deg får du si ifra hvor viktig det er. Du kan ikke hinte når du er i et forhold, vær tydelig. Er det ekteskapet og å leve sammen for alltid han er imot? Er det stor fest til 200.000 han ikke ser poenget med? Foreslå å dra på rådhuset og spise middag på restaurant etterpå. Eller vil han leve med deg som samboer? Å ikke ville gifte seg er ikke det samme som at forholdet er over. Selv syns jeg det er viktigst å være sammen, om ikke i ekteskap så at man i alle fall har så mange papirer i orden som mulig. Spør han hvorfor, og om han har dårlige minner fra f.eks foreldres skilsmisse. Slikt kan stikke dypt og er en god grunn i seg selv. Det er bare du som kan bestemme om dette er nok til å droppe et liv sammen. Tenk litt om det er bryllupsfest eller ekteskap du egentlig vil ha, du også. Anonymkode: 8fa24...74c 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er ikke 1890. Et ekteskap er enten en religiøs sak eller en juridisk sak. En av de to. Et ekteskap er ikke en emosjonell sak. Hele konseptet ekteskap ble jo funnet opp som en transaksjon mellom fedre i jakt på eldreomsorg og arbeidskraft (i moderne tider kalt «barnebarn»). Det er intet romantisk med ideen, men såpass mye etisk betenkelig bagasje at det bør unngås. Anonymkode: 82102...d66 Ja, for å ha dårligere rettigheter i et langvarig forhold er derimot veldig romantisk? Anonymkode: 04418...2c6 12
Morten1 Skrevet 19. september 2021 #13 Skrevet 19. september 2021 Hvorfor skal det å ikke ville være gift bety det samme som at det skal bli slutt? Det er vel ikke noe problem å være samboere så lenge papirene er i orden? 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her har jeg vært sammen med kjæresten i 13 år. Har barn, hus og alt. Nå er jeg 39, og bitter for at han aldri frir. Føler han fratar meg en stor ting i livet😔 Klem til deg❤ Anonymkode: 02ae9...9c0 Hæ? Hvorfor kan du ikke bare fri selv hvis det er så viktig for deg? Anonymkode: 0929d...a3f 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #15 Skrevet 19. september 2021 Morten1 skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal det å ikke ville være gift bety det samme som at det skal bli slutt? Det er vel ikke noe problem å være samboere så lenge papirene er i orden? Det er nesten ingen samboere som har ordentlig kontrakt, gjensidig testamente etc. Anonymkode: 04418...2c6 3
Morten1 Skrevet 19. september 2021 #16 Skrevet 19. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er nesten ingen samboere som har ordentlig kontrakt, gjensidig testamente etc. Anonymkode: 04418...2c6 Det er nok sikkert sant, men det er fullt mulig å ordne det viss en vil. 3
Gjest ABM Skrevet 19. september 2021 #17 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er begge i 40-årene og vært sammmen i snart 5år. I starten av forholdet sa han at han ønsket å gifte seg med meg. Jeg har hintet litt det suste året, men da blir han bare sur. Jeg spurte rett ut i helgen og da kommer det frem at han ikke ønsker gifte seg allikevel. Han ser ikke poenget. Det gjør meg lei meg og trist, og merker at jeg nå trekker meg litt unna. Tenker at jeg må forberede meg på at det blir slutt, at vi ikke skal bli gamle sammen som jeg jo var håper på. Hadde han elsket meg ville han vel ønsket å gifte seg med meg? Anonymkode: dc98d...d08 Ikke hvis han var meg iallefall...skulle dette skuespillet i kjerka forandre noe som helst unntatt å opprettholde en utdatert instutisjon..?
Gjest ABM Skrevet 19. september 2021 #18 Skrevet 19. september 2021 Mysticgirl skrev (27 minutter siden): Jeg vil heller ikke gifte meg, aldri! Men det er da seriøst med meg og typen likevel. Hvorfor må man gifte seg egentlig? Oh jess baby! Upvote for den!
Gjest Mysticgirl Skrevet 19. september 2021 #19 Skrevet 19. september 2021 ABM skrev (Akkurat nå): Oh jess baby! Upvote for den! 😁
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #20 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nemlig. Og menn tenker «hvorfor binde seg når hun gir meg alt jeg trenger uansett»? Anonymkode: 1d6c9...560 Det går nok opp for flere og flere menn etterhvert at gifte seg kan bety at de blir "kjørt" økonomisk ved brudd. Kvinner flest velger menn med høyere inntekt en dem selv. Og fra den dagen man gifter seg har partner krav på halvparten av det som anskaffes. Når man veit at utroskap er vanlig så kan menn havne i den situasjonen at de blir bedratt og at ekskona krever halvparten. Hvis lønnsforskjellene er store kan det dreie seg om mye. Kvinner er smarte og velger menn med høyere inntekt en dem selv. Hvor mange kvinner hadde giftet seg om de potensielt måtte betale halvparten til sin utro mann?? Veldig få. Historiene om menn som blir rævkjørt økonomisk av sine utro koner begynner å feste seg. For en mann er det stort sett ned sider ved giftemål. Tror dette er resultatet av deling, rettigheter osv. Menn taper og derfor unngår mange menn bryllup i fremtiden. Anonymkode: baea6...dad 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå