Uglems Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Hei. Om man tar dose 1 en dag, og noen dager senere får man positiv korona test, hvordan blir det i følge vaksinering? For snart 3 uker siden tok jeg dose 1 og skal få dose to om noen dager, men jeg fikk korona. Jeg veit ikke Helt hvem jeg skal spørre, så prøver her. Jeg vil gjerne ta dose to og bli ferdig med alt, men om det er nødvendig? Kommer dose 1 til å bli bortkastet om jeg ikke tar dose 2? Er status som fullvaksinert permanent sammenlignet med beskyttet som kun varer i 12 mnd?
Hatsumomo Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Det aller beste for deg er å ta kontakt med fastlegen din eller ringe koronatelefonen for å høre hva som gjelder, det er ingen her på Kvinneguiden som kan gi deg noe sikkert svar på det, og det er vel heller ikke lov å gi helseråd her på KG. 1
Mwanafunzi Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 En vaksine + korona = fullvaksinert Dvs du trenger ikke dose to. Men snakke med vaksinetelefonen er lurt 👍🏻
Uglems Skrevet 19. september 2021 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2021 Ok, så jeg kan altså ringe vaksine telefon? Er så redd for å få kjeft dersom de ikke sitter med den kunnskapen. Det står bare at jeg kan ringe dem for å spørre om å sette opp time 😅
Chili_pepper Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Jeg jobber med vaksineringen daglig. Om du har hatt korona skal du bare ha en dose ja. Men.. om det er under tre uker fra Vaksine til infeksjon så du må du ha en dose to, det handler primært om beskyttelse men også om koronasertifikatet som vil bli rødt dersom det går under 3 uker i mellom. Dose 2 kan du ta tidligst tre uker symptomfrihet, men det det anbefales opp mot 3 måneder. Sjekk helsenorge for informasjon Du må ringe koronatlf og få utsatt timen ja.
Uglems Skrevet 19. september 2021 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2021 Chili_pepper skrev (10 minutter siden): Jeg jobber med vaksineringen daglig. Om du har hatt korona skal du bare ha en dose ja. Men.. om det er under tre uker fra Vaksine til infeksjon så du må du ha en dose to, det handler primært om beskyttelse men også om koronasertifikatet som vil bli rødt dersom det går under 3 uker i mellom. Dose 2 kan du ta tidligst tre uker symptomfrihet, men det det anbefales opp mot 3 måneder. Sjekk helsenorge for informasjon Du må ringe koronatlf og få utsatt timen ja. I see, da får jeg gjøre det 😊 takk for svar
Anbefalte innlegg