AprilLudgate Skrevet 20. september 2021 #41 Skrevet 20. september 2021 Aller først ville jeg tatt en helhetsvurdering av situasjonen deres hjemme. Kan mannen bytte jobb? Anbefaler deg å lese tråden fra ei fortvilt 3barnsmor som nå har hatt redusert stilling i 3 år, blitt syk - og dermed ender på minstesats AAP. Som hun ikke klarer seg på. Spørsmålet er om dette er fordi man har 3 barn og ellers egentlig er frisk som en fisk - eller - om det er en grei sannsynlighet for at dette er et uttrykk for sykdom. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #42 Skrevet 20. september 2021 Dersom du føler deg på randen til å bli utbrent er delvis sykemelding det eneste rette her. Du kan få 20% sykemelding istedenfor ulønnet permisjon. Det er det lureste i din situasjon, siden det høres ut som det er fare for en større sykemeldingsprosent etterhvert også. Dersom du først går ned til 80% og deretter blir sykemeldt blir sykepengegrunnlaget kun 80%. Snakk med legen! Anonymkode: d15fc...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #43 Skrevet 20. september 2021 Loven sier at om du søker om redusert stilling med bakgrunn i omsorg for barn under 10 år så regnes det som meget tungtveiende grunn. Jeg har nettopp søkt meg ned i stilling, sa til sjefen at jeg trengte det for å få dagene til å gå opp. Tror du har rett på pensjonsopptjening ved omsorgspermisjon, ikke fått svar fra HR enda. Anonymkode: 9cbe9...371
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #44 Skrevet 20. september 2021 Brunello skrev (4 timer siden): Problemet er at typiske kvinneyrker blir vesentlig dårligere betalt enn de kunne ha vært. Arbeidsgiver må regne mye mer inn i lønnskostnadene. Du kan så si, men det må man ta opp på politisk nivå, ikke med enkeltmennesker. Anonymkode: 0de54...8df
Brunello Skrevet 20. september 2021 #45 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Du kan så si, men det må man ta opp på politisk nivå, ikke med enkeltmennesker. Anonymkode: 0de54...8df Mye kan gjøres av kvinnene som gruppe.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #46 Skrevet 20. september 2021 Brunello skrev (1 time siden): Mye kan gjøres av kvinnene som gruppe. Kom med eksempler? Anonymkode: 0de54...8df
Brunello Skrevet 20. september 2021 #47 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kom med eksempler? Anonymkode: 0de54...8df Det enkleste er om kvinner krever at menn tar sin del av sykt barn dager. Veldig mange menn slipper nærmest dette, og må først ta ut dager om mor bruker opp sine dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå