Gå til innhold

Toro sjokoladekake langpanne med rømme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Håper noen kan hjelpe meg 🙂  Jeg skal lage Toro langpannekake (glutenfri posekake) og jeg har tenkt å erstatte vannet med rømme for å få den saftigere. Men hvordan blir mengdeforholdet rømme/vann? Jeg har 3 dl seterrømme og skal egentlig ha i 3,5 dl vann. Kan jeg sløyfe alt vannet da? Og vil det ha innvirkning på steketiden når jeg bruker rømme i stedet for vann? Takk for alle svar!

Anonymkode: a197e...c3c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville tatt de 3 desiliterne med rømme og en halv desiliter vann, men jeg regner med at kaka er bakt allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Har faktisk vært hjemme pga sykdom siden jeg opprettet tråden og skal timbakepå jobb i morgen, så tenkte å lage kaken i kveld. Men nå ble jeg jo bare enda mer usikker siden dere sier ulikt 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker crème fraiche og bare litt vann, og lengere steketid  på lavere temperatur 😊 

Anonymkode: c52fe...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker en boks i tillegg til vannet :) evt smekker jeg opp i cultura og bytter da ut deler av vannet. Alle tror altid sjokoladekaken min er hjemmebakt da, men nei da 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Blue Berry skrev (På 23.9.2021 den 8.12):

Bruker en boks i tillegg til vannet :) evt smekker jeg opp i cultura og bytter da ut deler av vannet. Alle tror altid sjokoladekaken min er hjemmebakt da, men nei da 😄

Hvordan gjør du det med steketiden? Samme steketid som når du dropper rømme? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan gjør du det med steketiden? Samme steketid som når du dropper rømme? 

Ja, har brukt samme steketid, men alle ovner er forskjellige.. Lurt å sjekke etter en stund :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 20.07):

Hei! Håper noen kan hjelpe meg 🙂  Jeg skal lage Toro langpannekake (glutenfri posekake) og jeg har tenkt å erstatte vannet med rømme for å få den saftigere. Men hvordan blir mengdeforholdet rømme/vann? Jeg har 3 dl seterrømme og skal egentlig ha i 3,5 dl vann. Kan jeg sløyfe alt vannet da? Og vil det ha innvirkning på steketiden når jeg bruker rømme i stedet for vann? Takk for alle svar!

Bruke kefir istedenfor rømme da`>?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...