Gå til innhold

Har du noen gang rullet bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i en bisarr ulykke for et par måneder siden. Kom ganske sakte bort i en annen bil, istdf å bremse trykket på gassen, i panikk, og rullet bilen. Siden har jeg drømt om det hver natt, og jeg tørr enda ikke kjøre bil. Når gir det seg? Noen med erfaring?

Anonymkode: d61f4...a75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Du trykket på gass i stedet for brems og rullet bilen? Rullet bilen hvor? 

Anonymkode: d0d9c...236

Skrevet

Jeg rullet rundt med en gammel VW Boble for 20 år siden, det var en fredagskveld på vinteren og jeg var tur hjem fra jobb med bilen full av øl. Var litt for ivrig med gasspedalen og bilen snurret 180°, traff en brøytekant og rullet et par runder rundt i en grøft før den landet på hjulene.

Det ble ingen skader på bilen bortsett fra en bulk på taket som var enkel å trykke ut igjen, selv om det ikke var personskade så ringte jeg lensmannen sånn at han kunne komme å ta en alkotest. Skulle jo hjem å drikke og ønsket ikke at politiet skulle komme på døren etter at jeg hadde drukket.

Anonymkode: abf3d...dfb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg rullet rundt med en gammel VW Boble for 20 år siden, det var en fredagskveld på vinteren og jeg var tur hjem fra jobb med bilen full av øl. Var litt for ivrig med gasspedalen og bilen snurret 180°, traff en brøytekant og rullet et par runder rundt i en grøft før den landet på hjulene.

Det ble ingen skader på bilen bortsett fra en bulk på taket som var enkel å trykke ut igjen, selv om det ikke var personskade så ringte jeg lensmannen sånn at han kunne komme å ta en alkotest. Skulle jo hjem å drikke og ønsket ikke at politiet skulle komme på døren etter at jeg hadde drukket.

Utrolig i en boble, de hadde vel i utgangspunktet ikke så mye innebygd sikkerhet? Har du tenkt mye på det siden? Var du redd for bil etterpå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utrolig i en boble, de hadde vel i utgangspunktet ikke så mye innebygd sikkerhet? Har du tenkt mye på det siden? Var du redd for bil etterpå?

Var litt skjelven etterpå men fikk bilen på veien igjen med hjelp av traktor og kjørte videre med en gang, har ikke tenkt så mye på det etterpå men fikk bekreftet at når det først slipper bak på en boble så kommer bakenden raskt.  

• Liker 2
Skrevet

Jeg var i en alvorlig ulykke i en tunnel. 

To dager etterpå satt jeg meg i bilen, og kjørte gjennom en annen (kortere tunnel). Ringte en kollega om en faglig problemstilling, for da måtte jeg holde fokus på det, ikke på redsel og hjertebank. De neste gangene jeg kjørte gjennom en tunnel var jeg også i telefonen. Nå kjører jeg også gjennom ulykkestunnellen uten å ofre det en tanke. 

Det jeg forsøker å si: dette gir seg ikke, før DU tar tak i det. Det du holder på med nå er å lære hjernen at "dette er farlig, dette må du holde deg unna" Og hver gang du drømmer om det, hver gang du tenker på det, gir du fryktsenteret i hjernen næring til å fortsette å være redd. 

Anonymkode: caac9...f1d

• Liker 1
Skrevet

Snurret eller rullet rundt via taket? 

Jeg var med på en velt  for over 25 år siden. Jeg satt på med en venn som gasset på og nektet å slippe gassen. Vi traff en stein, hoppet langt og velta ned en skråning. Den dag i dag, kan jeg få plutselige stikk i kroppen. Hvis det feks er litt feil i veikurven ol. Men det viktige er å komme seg bak rattet så fort som mulig. Jo lengre du venter jo værre blir det. 

Stikkene er jo ikke farlig, men skvetter jo litt. Men det går jo bra da. Færre nå enn før. Det heter vel kropps inne. Noen ganger går det raskt over og andre ganger sitter det i lenge

Anonymkode: 9f611...00f

• Liker 1
Skrevet

Rullet, ja. Takk for gode råd! Er jo enig at jeg må prøve igjen, men det sitter i og krever overvinnelse altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...