Gå til innhold

Hvordan klarer dere som bor i små leiligheter ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en leilighet på 100 kvm og jeg føler ikke jeg kunne hatt mindre. 

Ungen løper rundt her, og det er kaos fra tide til en annen! Vi er mye ute, men om det er veldig mye regn i flere dager så blir man jo stort sett gåendes inne, dra på lekeland og lignende.

Hva gjør dere som bor i små leiligheter? Vi maler, pusler, leker på rommet, men hva med dere som har det trangt? Sitter ungen i ro i flere timer?  

Anonymkode: 7cfc9...40a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor på 65 kvm med to barn (1 og 3 år). 

Vi leker gjemsel, danser, maler, tegner, holder på med leire, bygger med duplo, kler oss ut, leser bøker, pusler puslespill, leker med lekekjøkken, herjer og ser litt på TV. Vi liker også å være mye ute.
Ungene sitter ikke i ro i flere timer. 

Anonymkode: 0c91b...207

• Liker 24
Skrevet

Haha, for en idiotisk tråd. 

Ja, ts alle som ikke sitte med dine guddommelige 100 kvm har barn som er helt apatiske og ikke beveger seg en millimeter. 

Trodde alle visste det.

Anonymkode: c3a34...775

• Liker 38
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ungen løper rundt her, og det er kaos fra tide til en annen! Vi er mye ute, men om det er veldig mye regn i flere dager så blir man jo stort sett gåendes inne, dra på lekeland og lignende.

Hva gjør dere som bor i små leiligheter? Vi maler, pusler, leker på rommet, men hva med dere som har det trangt? Sitter ungen i ro i flere timer?  

Kan jo fint være ute selvom det regner 

• Liker 5
Skrevet

Vi har 124 kvadratmeter, og vi er 2 voksne og 1 barn. Synes at det er knapt med plass her, og jeg føler ikke at vi kan få felles barn før vi har flyttet til større bolig. Så forstår heller ikke de som har 2+ barn og bor i småe leiligheter. 

Anonymkode: 92555...c69

• Liker 4
Skrevet

Vi har to barn og bor på 90 kvadratmeter, og det går helt fint 👍

Har hage, da, og det hjelper jo på, dessuten er det en stor lekeplass i området. 

Anonymkode: 0b177...b93

• Liker 1
Skrevet

Er mye ute. Ellers er det 1 rom som er for barna og da leker de greit der inne med perling, male, puslespill el lign. Bor 1 voksen og 1 barn på 50 kvadratmeter.

Hvordan i all verden er 100kvm for lite???

Anonymkode: 2e0b6...919

• Liker 11
Skrevet

Bor på 95 kvm, har 2 barn. Det fungerer bra det. 

• Liker 3
Skrevet

Det er millioner og millioner av mennesker i verden som bor med flere barn i små leiligheter. Mannen min bodde i en leilighet som bestod av ett rom, kjøkken og baderom nesten hele barndommen sin. Det var fire familiemedlemmer som alle sov på samme rom. De hadde ofte gjester på overnatting også. Bare tenk hvis hele befolkningen på jorda hadde hus på 200 kvm? 

At du føler at du ikke kunne ha mindre leilighet med ett (?!?!) barn betyr bare at du er bortskjemt. Men ja, jeg er enig i at det kan være litt stress å være hjemme hele dagen med småbarn da de kan fort bli urolige og trenger mye mosjon. Men synes ikke det har så mye å gjøre med størrelse på leilighet.

Anonymkode: 1011f...fb4

• Liker 30
Skrevet

1. Kvitt dere med ting jevnlig, når ungene får nye leker kan dere kvitte dere med noe annet, gå gjennom ting dere har jevnlig, klær, sengetøy, håndklær, alt! 

2. Ut hver dag uansett vær! Ungene er ute i surt vær i bhg, da klarer de det fint hjemme også!

Anonymkode: 0dfea...2b4

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det var et utrolig slemt spørsmål. Det er ikke alle som har råd til leilighet, de fleste må ta opp lån. Folk ønsker og bo i slott, men har ikke penger til det. Det blir like dumt som og si "jeg forstår ikke hvordan folk kan kjøre biler eldre enn to år". Slemt spørsmål.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Bor med to småbarn på 100 kvm. Føler på ingen måte at det er for lite. Nå er det faktisk helt perfekt. Vi er alltid i nærheten. Mer enn nok plass til å leke inne også.

På sikt derimot tenker jeg at vi trenger større plass. Når ungene blir ungdommer og vi alle trenger mer privatliv fra hverandre. 

Anonymkode: 10c1f...863

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi har 124 kvadratmeter, og vi er 2 voksne og 1 barn. Synes at det er knapt med plass her, og jeg føler ikke at vi kan få felles barn før vi har flyttet til større bolig. Så forstår heller ikke de som har 2+ barn og bor i småe leiligheter. 

Høres ut det er utrolig dårlig planløsningen i leiligheten deres. Det kan ha mer å si enn de faktiske kvadratmeterne.

Anonymkode: 0527b...a9b

• Liker 14
Skrevet

For 10 år siden bodde en familie jeg kjenner i en liten 3-roms på 45 kvm med 2 voksne og 4 barn. Dette var i Oslo sentrum. Barna var i alderen 0-7 år. Lurer på hvordan de holdt ut. Dette er jo nesten Guiness rekordbok i vår tid 😅 

Anonymkode: fb4c1...986

• Liker 3
Skrevet

Vi bor i en leilighet på circa 60 kvm. To soverom, kjøkken + stue, baderom og do. To voksne og to barn. Synes det er helt ok, men ville ikke sagt nei til en større leilighet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Gud bedre. Nei, det er ikke knapt 

Anonymkode: c4766...77d

• Liker 4
Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi bor i en leilighet på circa 60 kvm. To soverom, kjøkken + stue, baderom og do. To voksne og to barn. Synes det er helt ok, men ville ikke sagt nei til en større leilighet. 

Samme, bare 1barn. Skulle gjerne hatt større, men vi tar oss ikke råd, siden vi sparer opp til egenkapital for å kjøpe selv. 

Gjest rampenissen72
Skrevet

Kjenner ei som bor på 70kvadrat, to soverom, og 4 barn. DET hadde ikke jeg orka 😂

Skrevet
Kamilla25 skrev (2 minutter siden):

Kjenner ei som bor på 70kvadrat, to soverom, og 4 barn. DET hadde ikke jeg orka 😂

Er man alenemor så har man vel ikke alltid noe valg. 70 er uansett bedre enn 45 kvadrat. 

Anonymkode: fb4c1...986

• Liker 3
Skrevet

Somaliske naboen her bor på rundt 50 m2 med 4, barn i alder fra barnehage til 9 åring. Samme gjør en annen midtøsten familie på samme størrelse. Jeg vil tro alle sover i samme rom. Hvordan de klarer det vet jeg ikke, ville aldri valgt et slikt liv. Vi er to voksne og en 2 åring, venter en til og bor på 100m2. Ser at i det lange løp blir svært lite mtp alt av klær, utstyr, hjemmekontor, stue hobby etc. Også er det ingen hage. Barnet vårt bråker noe, men ikke mye, men lyd er jo et problem i leilighet.  Så vi skal senere i enebolig. Er så mye å gå glipp av når man bor seg i hjel i en jævla leilighet.

Og spar meg med å sammenligne europeere med asiatere, afrikanere som har andre vilkår. 

Anonymkode: 0c79f...305

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...