AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Besteforeldrene til sønnen min ønsker å ha han på overnatting. Han er bare 9 mnd gammel. Dette er altså foreldrene til barnefar. Barnefar bor i utlandet og treffer ikke barnet sitt (han ønsker det ikke). Besteforeldrene har vært en del på besøk hos oss, men vi har aldri vært hos dem og kjenner dem ikke så godt ennå. Sønnen min er litt skeptisk til andre for tiden, han søker alltid til meg for «bekreftelse» på at det er trygt når han er i armene til andre mennesker. Jeg tenker at det er helt uaktuelt med overnatting nå, men når tenker dere at det er aktuelt? Jeg er helt alene med han og har ikke verdens største nettverk og er selvsagt glad for at min lille sønn har besteforeldre som er glad i han (mine foreldre er døde). Jeg er sikker på at de vil bli en fin ressurs for han framover og de virker som gode mennesker. Grunnen til at vi ikke kjenner dem så godt ennå er at forholdet med barnefar var veldig kortvarig og han ønsket ikke å fortelle foreldrene om det, før ganske nylig. De ble kjempeglade for å plutselig ha et barnebarn og vil gjerne hjelpe meg masse ❤️ Anonymkode: cd88b...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Du bestemmer. Det er du som kjenner barnet, og du som vet når det er aktuelt å prøve. Det finnes på ingen måte noe fasitsvar, så du må ta det på magefølelsen Anonymkode: 90d9e...da6 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Jeg hadde ikke sendt barnet, uansett alder, på overnatting til noen barnet ikke kjenner så godt og ikke en gang har vært på besøk hos. Må få på plass en trygghet for barnet der først. Anonymkode: ef3b5...418 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Når barnet er 9 måneder, og du stoler på besteforeldrene, er det vel bare å gjøre et forsøk, tenker jeg. Jeg hadde barnebarnet mitt på overnatting for første gang da hun var 1 år. Da var hun ferdig med å die, så da gikk det greit å være borte fra mor og far en natt. Mitt ene barn var på overnatting hos besteforeldre da han var 6 måneder. Jeg havnet på sykehus, og far var i utlandet, så vi hadde ikke noe valg. Det gikk helt fint, det. Anonymkode: 30281...7a5 2
atropos Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Min var vel rundt 9 mnd da han overnattet hos besteforeldre for første gang. Da var vi ferdig med nattamming og han spiste en del fast føde. Jeg var litt tvilende husker jeg, men de ønsket det så sterkt at jeg gikk med på det. Og det gikk helt fint Du må jo bestemme selv hva du ønsker for barnet ditt, men hvis han ikke kjenner de så godt, hva med å foreslå at dere kommer på overnatting begge to? Da vil jo su bli bedre kjent med dem også
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 Har de passet barnet uten overnatting da? Ihvertfall lurt å begynne med å la dem være barnevakt et par timer først, uten at det er overnatting. Så ser dere jo alle hvordan det går. Anonymkode: 00ea7...60a 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 Som nevnt over, så lq de passe barnet et par ganger på dagtid først, så overnatting når det går fint. Kan være godt for deg og ha noen besteforeldre å lene deg litt på siden du har all omsorg. Så lenge besteforeldrene også har lyst er det bare å la de bli godt kjent så er det lettere å få hjelp når du trenger samt at det er kjekt for barnet ditt å ha litt mer familie enn bare deg. Anonymkode: 256b7...f33
Hedda-78 Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 Høres ut som gode besteforeldre, du skal være glad du har dem. Som andre nevner så bør dere starte med pass på dagtid først. Dere bør besøke dem, slik at barnet blir litt kjent i huset også. Man sender ikke baby på overnatting i et hus man aldri har vært i før 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå