Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg innser at jeg alltid har slitt med sjalusi og dårlig selvfølelse, og kom over et sted som heter justmind.nu Kjøpte det kurset bli kvitt sjalusi nå. Tatt noen år, men skjønner mer av deg nå. Det var så bra! Laget meg nye tankemønstre! 

har du andre tips om sider/ kurs/kontoer for å bli kvitt takle sjalusi og dårlig selvfølelse?  

Anonymkode: 90a6c...8ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb med de tingene du ikke liker ved deg selv som er årsaken til sjalusien. Sjalusi er utrolig usexy. Det er deal-breaker for meg. 

Anonymkode: ba1d9...0df

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke noe om behandling og slikt. Sikkert mange flinke psykologer der ute. Men det kan ha noe med en slags usikkerhet å gjøre. Noen vil nok også hevde at de som ikke er litt sjalu, de bryr seg ikke egentlig. Og det stemmer nok. Men hva er det vesentlige for deg, selve sex'en eller andre ting? For meg har andre ting vært viktigere i livet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jobb med de tingene du ikke liker ved deg selv som er årsaken til sjalusien. Sjalusi er utrolig usexy. Det er deal-breaker for meg. 

Anonymkode: ba1d9...0df

Takk! Ja det er det! Har tidligere tenkt det er eksens feil. Men etter jobb nå ser jeg jo at jeg har null tillit til meg selv. Så hvordan kan jeg stole på noen og hvordan kan jeg forvente at andre har tillit og liker meg når jeg ikke har tillit og tro på meg selv. Ekteskap endte pga dette. Vi er jo to, men ved å være objektiv å se utenfra og inn har det nok ikke vært lett!  Jobber med det og at det er greit med ny kone på han osv. 😵💫 ikke lett! Men nok offerrolle nå!! Lovet meg selv at dette må ordnes på før evt nytt forhold! 

Skrevet
Michaelhe skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke noe om behandling og slikt. Sikkert mange flinke psykologer der ute. Men det kan ha noe med en slags usikkerhet å gjøre. Noen vil nok også hevde at de som ikke er litt sjalu, de bryr seg ikke egentlig. Og det stemmer nok. Men hva er det vesentlige for deg, selve sex'en eller andre ting? For meg har andre ting vært viktigere i livet.

Sunt sjalusi er jo greit! Men er den usunne ubegrunnet sjalusien mistenkeliggjøringen, og usikkerheten som ikke er bra! Ødelegger jo helt, sliter egentlig med alle typer av relasjoner. 

• Liker 1
Skrevet

Anerkjenn de fine kvalitetene hos andre som trigger din sjalusi. Har damen på bussen flotte pupper så ikke vri det om til at hun er en tøs, men anerkjenn for deg selv (du trenger ikke si det høyt engang) at hun har flotte pupper og at du skjønner godt om andre også synes det. Etterhvert vil du merke at det er mye lettere å være like god og raus med seg selv, og sjalusien vil ikke lengre gange like bittert.

Anonymkode: eac7a...c43

• Liker 1
Skrevet

Ja vær singel, er mye lettere for sinnet, unngå kontakt med det andre kjønn

Anonymkode: 95e83...927

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Anerkjenn de fine kvalitetene hos andre som trigger din sjalusi. Har damen på bussen flotte pupper så ikke vri det om til at hun er en tøs, men anerkjenn for deg selv (du trenger ikke si det høyt engang) at hun har flotte pupper og at du skjønner godt om andre også synes det. Etterhvert vil du merke at det er mye lettere å være like god og raus med seg selv, og sjalusien vil ikke lengre gange like bittert.

Takk for rådet! Skal teste det ut! Høres litt bakvendt ut! Men jeg tenker jo ofte negativt om andre mennesker også 🙈 hvorfor har de det så bra når jeg har det sånn… dagens vonde ærlige innsikt 🙈🙈🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sunt sjalusi er jo greit! Men er den usunne ubegrunnet sjalusien mistenkeliggjøringen, og usikkerheten som ikke er bra! Ødelegger jo helt, sliter egentlig med alle typer av relasjoner. 

Vel, du skjønner ihvertfall at det er ditt problem, og du vet at det jager bort folk som kunne blitt glad i deg. Jeg vil ikke komme med så mange råd, for jeg tror det må graves litt. Og da trenger du en kompetent og grei fagperson. Ikke en nett-nisse.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er mange sånne små nyttige tanke-tricks. Kanskje det er bedre å lære noen slike enn å grave? Noen ganger når man graver så kommer man jo egentlig aldri noe sted uansett? Det som gjenstår da er å fokusere på praktiske problemer.

Kort sagt, jeg tok kanskje feil i forrige post.

• Liker 1
Skrevet
Michaelhe skrev (1 minutt siden):

Vel, du skjønner ihvertfall at det er ditt problem, og du vet at det jager bort folk som kunne blitt glad i deg. Jeg vil ikke komme med så mange råd, for jeg tror det må graves litt. Og da trenger du en kompetent og grei fagperson. Ikke en nett-nisse.

Nettnisser og selvhjelpsbøker som har lært meg å ta ansvar for eget liv. Ikke psykolog. Har gravd i mange år i diverse traumer og psykologen fikk meg til å bli mer usikker. Er i annet opplegg nå. Så skal høre der. Men ikke interessert i digging og stakkars deg som var tidligere, men å ta grep og komme meg videre! 

• Liker 1
Skrevet
Michaelhe skrev (5 minutter siden):

Ja, det er mange sånne små nyttige tanke-tricks. Kanskje det er bedre å lære noen slike enn å grave? Noen ganger når man graver så kommer man jo egentlig aldri noe sted uansett? Det som gjenstår da er å fokusere på praktiske problemer.

Kort sagt, jeg tok kanskje feil i forrige post.

Er ikke sikkert du tar fril, men Innrømme feil er bra egenskap!
Noen ganger et det riktig å grave og andre ikke. Ikke alltid lett å vite. Blir spennende å se fremover! Er optimist! 

• Liker 1
Skrevet
Michaelhe skrev (24 minutter siden):

Noen vil nok også hevde at de som ikke er litt sjalu, de bryr seg ikke egentlig. Og det stemmer nok. 

Jeg er ikke sjalu i forhold. Veldig sjelden og bare forbigående. Ingen i min familie er sjalu. Ikke søsken eller foreldre. Vi bryr oss veldig. Pappa er forelska i mamma selv om hun er død.Tror det er bra for kjæresten at jeg ikke er sjalu, han hater drama og hadde ikke tålt en like sjalu kjæreste som han er. 

Mitt mind-trick overfor ham, er at jeg ser på sjalu anfall som en type angst-anfall. Han sier ting som ikke stemmer, men det handler ikke om meg. Han er bare redd. Så jeg snakker rolig og bestemt til ham. Sier at vi sammen skal fikse rotete tanker og gjøre hverandre trygge.

Anonymkode: 82c1e...ac5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for rådet! Skal teste det ut! Høres litt bakvendt ut! Men jeg tenker jo ofte negativt om andre mennesker også 🙈 hvorfor har de det så bra når jeg har det sånn… dagens vonde ærlige innsikt 🙈🙈🙈

Det har i hvertfall funket veldig bra for meg. Jeg vokste opp i en husholdning hvor det var veldig for de voksne å sitte å kommentere stygt om andre mennesker, særlig de på tv, men også familie og venner ble hengt ut. Lørdagskvelden ble ofte tilbragt foran TVen mens de på skjermen nærmest ble dissekert av mine foreldre. Alt fra utseende til personlige karakteristikker som man ikke kan gjøre noe med ble påpekt som en del av "underholdningen". Når man da etterhvert vokser til og er blitt hyperoppmerksom på hvorvidt andre har for mye sminke, kjærringklær, stygg hårsveis, synlige nesehår, svetteringer, slitsom stemme, rare ører osv så gjør det noe med eget selvbilde. Man blir fort veldig selvkritisk og redd for å motta lignende kommentarer, selv om de aldri kommer.

Sjalusi er et resultat av flere vanskelige følelser, og det kan derfor være vanskelig å si at "gjør x så blir det helt borte", men jeg er overbevist om at dersom man klarer å tenke litt bedre om andre og seg selv så kan det hjelpe det mye.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har i hvertfall funket veldig bra for meg. Jeg vokste opp i en husholdning hvor det var veldig for de voksne å sitte å kommentere stygt om andre mennesker, særlig de på tv, men også familie og venner ble hengt ut. Lørdagskvelden ble ofte tilbragt foran TVen mens de på skjermen nærmest ble dissekert av mine foreldre. Alt fra utseende til personlige karakteristikker som man ikke kan gjøre noe med ble påpekt som en del av "underholdningen". Når man da etterhvert vokser til og er blitt hyperoppmerksom på hvorvidt andre har for mye sminke, kjærringklær, stygg hårsveis, synlige nesehår, svetteringer, slitsom stemme, rare ører osv så gjør det noe med eget selvbilde. Man blir fort veldig selvkritisk og redd for å motta lignende kommentarer, selv om de aldri kommer.

Sjalusi er et resultat av flere vanskelige følelser, og det kan derfor være vanskelig å si at "gjør x så blir det helt borte", men jeg er overbevist om at dersom man klarer å tenke litt bedre om andre og seg selv så kan det hjelpe det mye.

Tusen takk! Har heller ikke forventning om at det skal gå helt bort, men hvertfall mye av den unødvendige!! Har du vært hjemme hos meg i barndommen? Familien er fortsatt sånn 🙈🙈🙈 blir flau der de  sitter å snakker om de på TV-en eller folk vi kjenner ikke kjenner, unge som gamle. 

jeg må hvertfall starte med selvfølelsen og se etter det i gode i folk jeg møter og ser og om eksen 💗💗 takk for den oppvåkningen om dette! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke sjalu i forhold. Veldig sjelden og bare forbigående. Ingen i min familie er sjalu. Ikke søsken eller foreldre. Vi bryr oss veldig. Pappa er forelska i mamma selv om hun er død.Tror det er bra for kjæresten at jeg ikke er sjalu, han hater drama og hadde ikke tålt en like sjalu kjæreste som han er. 

Mitt mind-trick overfor ham, er at jeg ser på sjalu anfall som en type angst-anfall. Han sier ting som ikke stemmer, men det handler ikke om meg. Han er bare redd. Så jeg snakker rolig og bestemt til ham. Sier at vi sammen skal fikse rotete tanker og gjøre hverandre trygge.

Anonymkode: 82c1e...ac5

Så god kjæreste du er 💗💗💗 

det jeg tenker er at det er min usikkerhet og redsel ikke han. Han reagerte ikke sånn, han reagerte med å ikke svare og bli sint på meg. Så uansett så passet vi ikke…  men ja… 

• Liker 1
Skrevet

Haha, dette er kanskje den dårligste skjulte reklamen jeg har sett. Noen gang.

Anonymkode: 96419...571

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Haha, dette er kanskje den dårligste skjulte reklamen jeg har sett. Noen gang.

Anonymkode: 96419...571

Bra du fikk en latter idag da 😙
så kan de som trenger det finne et bra lite opplegg for en liten penge istedenfor de svinedyre kursene og ulike behandlingstimer som er der ute. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...