AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Har tidligere kunnet sove på brystet men har nå sluttet med å gjøre det også. Jeg har lest masse om sovetrening på nettet men ingenting funker. Sørger for at han har tørr bleie, er mett, rapet og passe døsig når jeg prøver å legge han ned, men blir alltid gråt. Føler det eneste jeg ikke har prøvd er «gråt-ut-metoden», men ønsker ikke å gjøre det når han er så liten men kanskje det er siste utvei??? han er nå konstant overtrøtt og kommer gjennom dagen med 5-10 minutter powernaps hva skal jeg gjøre? Anonymkode: d4ae7...304
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Har tidligere kunnet sove på brystet men har nå sluttet med å gjøre det også. Jeg har lest masse om sovetrening på nettet men ingenting funker. Sørger for at han har tørr bleie, er mett, rapet og passe døsig når jeg prøver å legge han ned, men blir alltid gråt. Føler det eneste jeg ikke har prøvd er «gråt-ut-metoden», men ønsker ikke å gjøre det når han er så liten men kanskje det er siste utvei??? han er nå konstant overtrøtt og kommer gjennom dagen med 5-10 minutter powernaps hva skal jeg gjøre? Anonymkode: d4ae7...304 Bæretøy? Bysse til han sover? Veldig få på 2 mnd som vil sovne når de blir lagt ned... det er litt mye å forvente Anonymkode: 09b9c...e72 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 er bare og legge han ned igjen , gi han smokk, så sovner han kanskje igjen ,det gjorde min Anonymkode: 65ad7...bca 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Bæretøy? Bysse til han sover? Veldig få på 2 mnd som vil sovne når de blir lagt ned... det er litt mye å forvente Anonymkode: 09b9c...e72 Har prøvd både sjal og sele, det var ikke særlig populært😅 byssing funker av og til, men er litt begrenset hvor lenge jeg klarer å bysse han også. Han kan bysses i evigheter men våkner og gråter med en gang jeg legger han ned. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): er bare og legge han ned igjen , gi han smokk, så sovner han kanskje igjen ,det gjorde min Anonymkode: 65ad7...bca Funker 1 av 10 ganger😂 hvor lenge gråt han, hvis det ikke funket? Prøvde å sette timeren på 5 minutter da han gråt i dag, føltes som en evighet Anonymkode: d4ae7...304
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har prøvd både sjal og sele, det var ikke særlig populært😅 byssing funker av og til, men er litt begrenset hvor lenge jeg klarer å bysse han også. Han kan bysses i evigheter men våkner og gråter med en gang jeg legger han ned. Funker 1 av 10 ganger😂 hvor lenge gråt han, hvis det ikke funket? Prøvde å sette timeren på 5 minutter da han gråt i dag, føltes som en evighet Anonymkode: d4ae7...304 da må dere skylde dere selv, er dere som lager vanene til babyen, ikke babyen Anonymkode: 65ad7...bca 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): da må dere skylde dere selv, er dere som lager vanene til babyen, ikke babyen Anonymkode: 65ad7...bca Babyen er to måneder. De har ikke vaner i den alderen. Anonymkode: a3ca1...b98 9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 Jeg kjøpte en yogaball som jeg sitter og gynger på, god avlastning for armer, skuldre og nakke. Anonymkode: bb0b8...4ce
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 Hadde og en sånn baby 😊 her gikk vi rundt i rommet og bysset, når hun sovnet - så ålte jeg meg forisktig ned i sofaen og krysset alle bøyelige ledd for at hun ikke våknet. Om hun våknet i det jeg satt meg ned, tok jeg meg en runde til med byssing. Hun ville sjeldent/aldri sove i senga si eller vogn. Og til den kommentaren om vaner, det er bare tull. Når de er 2 måneder trenger de nærhet, kos og vi kan ikke påvirke vanene deres. I dag er frøkna mi 15 måneder, og hun sovner fint (med noen unntak😅) i senga si selv 😊 Anonymkode: cc33f...01b 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har tidligere kunnet sove på brystet men har nå sluttet med å gjøre det også. Jeg har lest masse om sovetrening på nettet men ingenting funker. Sørger for at han har tørr bleie, er mett, rapet og passe døsig når jeg prøver å legge han ned, men blir alltid gråt. Føler det eneste jeg ikke har prøvd er «gråt-ut-metoden», men ønsker ikke å gjøre det når han er så liten men kanskje det er siste utvei??? han er nå konstant overtrøtt og kommer gjennom dagen med 5-10 minutter powernaps hva skal jeg gjøre? Anonymkode: d4ae7...304 Hvorfor i alle dager hjelper du ikke barnet å sovne? Ved 7-8 uker endrer søvnmønsteret seg og det trenger ofte mer støtte for å sove. Anonymkode: 46aed...873
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har prøvd både sjal og sele, det var ikke særlig populært😅 byssing funker av og til, men er litt begrenset hvor lenge jeg klarer å bysse han også. Han kan bysses i evigheter men våkner og gråter med en gang jeg legger han ned. Funker 1 av 10 ganger😂 hvor lenge gråt han, hvis det ikke funket? Prøvde å sette timeren på 5 minutter da han gråt i dag, føltes som en evighet Anonymkode: d4ae7...304 Kanskje du kan få hjelp til å plassere barnet riktig i selen eller sjalet, kanskje du ikke får det helt til. Her var det alltid lott protester, STOOORE protester om barnet var for trøtt. Sovnet godt til slutt. Jeg gjentar: å forvente at en baby på 2 mnd sovner liggende for seg selv når barnet tydeligvis ikke innehar den egenskapen er helt hinsides. Du må hjelpe barnet ditt å sove. Jeg bar mitt barn i bæresele 5 timer hver dag frem til 4 mnd. Kunne sette meg ned innimellom. Prøvde med jevne mellomrom å legge meg ned sammen med han. Plutselig en dag fungerte det. Og 2 uker etter at jeg begynte å samsove på dupper så sovnet han selv i egen seng bare ved å holde meg i hånda. Så ved 5 mnd sov han alle dupper for seg selv i seng. Laaaaange dupper. Anonymkode: 09b9c...e72 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Babyen er to måneder. De har ikke vaner i den alderen. Anonymkode: a3ca1...b98 det har de, rutiner får de veldig fort Anonymkode: 65ad7...bca 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): det har de, rutiner får de veldig fort Anonymkode: 65ad7...bca 🙄 De er i et nytt utviklingstrinn akkurat her, og det er rundt her man ser om babyen trenger hjelp til å sovne eller ikke. De som ikke trenger hjelp = får kjempegode rutiner De som trenger hjelp = får ingen rutiner Anonymkode: 46aed...873
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå