AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Har du noen tips til visning? Jeg er selger og skal gjøre klar bolig for salg. Fotograf kommer om litt over en uke, så må gjøre klar før det for det skal se likt ut på visning. Tips både for å få fine bilder og til selve visningen. Det jeg har gjort: -vasket under vasken på kjøkken/bad. Ryddet og vasket, tatt vekk en del ting slik at det fremstår ryddigere. -skal kjøpe friske blomster til å ha i vase. Hva slags type blomster? -alt av personlige bilder og tegninger er tatt bort. Andre tips? -hva skal jeg gjøre med spisebord? Dekkes på? Duk/løper/spisebrikker? -håndkler? -Duftlys? Romduft/duftpinner? Støvsuge kuler? Vaske rett før visning (lukte rent)? Skal jeg tenke på duft eller bare droppe det mtp de som får hodepine ol av duft? Jeg bruker vanligvis duftpinner fra kremmerhuset på badet i duften «clean cotton» og synes den lukter behagelig og diskret. Vil gjerne ha tips til hvordan å fremstille leiligheten på best mulig måte (to etg med hageflekk og terrasse). Alt av tips både fra du som har solgt og du som har vært på en del visninger for å kjøpe. Anonymkode: 4f20a...8cf
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Dropp luktende ting! Det betyr at den virkelige lukten skjules, ergo ha selger noe å skjule, som mugg, råte etc… Anonymkode: a9659...29d 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Dropp duftlys osv, vær så snill. Mange blir dårlige av det, og jeg personlig tror du gjør det for å maskere over lukt. Du trenger ikke dekke bordet, men en duk eller løper er fint. En høstbukett er pent. Husk å rydde inni skap og kjøkkenskuffer, og baderomsskuffer. Folk kommer til å kikke inni. Vask ovn og kjøleskap og bestikkskuff. Og selvsagt ren vask, og rene fronter. Badet må du også ta grundig, en skitten dusj er... ikke positivt på visning. Få den til å skinne. Fotografen ordner fine bilder. Vær tilstede så du kan hjelpe til. Ha rene og pene håndkler, men du trenger ikke kjøpe nye. Vi hadde våre hvite og grå ute på et par knagger Sengeteppe så sengen ser pent oppreid ut. Småpynt kan med stor fordel halveres de fleste steder. Husk at folk skal klare å se for seg stedet med sine egne møbler. Vi har det minimalistisk i vårt hus, og reduserte likevel mer. Fikk kommentar fra fotograf og megler at det var veldig positivt. Solgte dagen etter visning. Ellers er nyvaskede vinduer bra å ha, og gjerne sørg for at det lukter nyvasket ja. Husk også å lufte litt så det ikke er innestengt. Anonymkode: fbd24...cd4 1
Million Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Dropp duftpinner overalt. Kvelende parfymerte stanker kan fort tolkes som at du prøver å kamuflere en stank av noe annet, f.eks. kloakk eller noe. Kjøp godt med frisk frukt og sett frem en skål på stuebordet og en på kjøkkenbenken. Dekk på til fire personer på spisebordet, med fint servise og pene glass. Friske blomster i en vase på bordet. Spis opp frukten mellom fotografering og visning, og så kjøper du ny, frisk frukt til selve visningene. Fjern alt som henger på kjøleskapet og huskelapper og slikt. Rene overflater overalt. Rydd unna brettspill og rot i hyller. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Jeg er på boligjakt og ser etter det du beskriver. Det bør være møblert slik at man ser at det er plass til f.eks spisestue og hagemøbler. Fjern alt nips. Rydd i skuffer og skap (bad, kjøkken, garderobeløsninger som følger med) slik at det er lett å se at alt er i orden. Normalt rent er bra, så grønnsåpe eller lukt av jif er bra - men ville droppet duftlys og slikt, da mistenker jeg at de prøver å kamuflere en fæl lukt. Har sett noen styler og dekker på veldig, det er slikt vi ser forbi - men en selger la igjen en tegning/skisse over alle planter og trær i hagen med navn, det var kult! Anonymkode: 1db18...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå