Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har denne fra sist svangerskap, men så bli jeg så usikker når jeg leser på nettet nå at det kan være veldig forstyrrende for fosteret å bruke doppler? Står så mye forskjellig, så blir ikke helt klok på hva som stemmer🤔 noen som vet? https://www.testhelsen.no/produkt/baby-doppler/sonoline-b-fetal-doppler?gclid=EAIaIQobChMIz-a9gYSL8wIVmeR3Ch2HyQFyEAQYAiABEgL5i_D_BwE

Anonymkode: 17796...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at det kan også være forstyrrende for deg, og dermed forstyrrende for babyen fordi du stresser deg opp. Hvis du f.eks ikke finner hjertelyden eller føler at den er like sterk som før, etc. Det kan bli en falsk trygghet og gi grobunn til bekymring. Det er vel derfor det egentlig ikke anbefales.

Anonymkode: fe736...58f

• Liker 1
Skrevet

Fosteret takler det helt fint, så lenge en ikke bruker det mye eller lenge av gangen, er det jeg har tenkt. 

Også er det viktig å slutte med det når en kjenner bevegelse, så ikke man dropper å kontakte helsepersonell dersom bevegelsene blir svakere men man finner hjertelyd f. Eks. 

Jeg bruke min ofte fra uke 8 og til uke 18 når jeg kjente bevegelse først gang 😊

Anonymkode: dfcc7...6c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fosteret takler det helt fint, så lenge en ikke bruker det mye eller lenge av gangen, er det jeg har tenkt. 

Også er det viktig å slutte med det når en kjenner bevegelse, så ikke man dropper å kontakte helsepersonell dersom bevegelsene blir svakere men man finner hjertelyd f. Eks. 

Jeg bruke min ofte fra uke 8 og til uke 18 når jeg kjente bevegelse først gang 😊

Hvor er det beste å lete for å finne hjertelyd tidlig? Er bare i uke 11 :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg fant hjertelyden like over hårfestet i uke 11

Anonymkode: f049e...98b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fant en YouTube video som viste meg det, fant den ganske raskt og har fint funnet den siden. Men, ikke stress om du ikke finner den, er noen ganger jeg har gitt opp og forsøkt igken på kvelden. Hjertet er lite og bebisen beveger jo på seg, så det er noen ganger der jeg kun har hørt det i 2 sekunder før jeg mistet det igjen 😊 Finn din egen først, så hører du lett forskjell! 

Skrevet

Jeg er samme som over her. Jeg fant det fra uke 8 forresten, etter å ha vært på tidlig ultralyd 😊

Skrevet

Jeg finner ikke 🤷‍♀️ Har lett hver cm nederst i magen nå😬 regner med det er fordi det er vanskelig å finne så tidlig! 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg finner ikke 🤷‍♀️ Har lett hver cm nederst i magen nå😬 regner med det er fordi det er vanskelig å finne så tidlig! 

ts

Jeg måtte helt ned til starten av symfysen(beinet som er ved starten av hårene. Også forsiktig endre vinkelen på doppleren, ikke fysisk flytte den men bare endre siktet liksom 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg måtte helt ned til starten av symfysen(beinet som er ved starten av hårene. Også forsiktig endre vinkelen på doppleren, ikke fysisk flytte den men bare endre siktet liksom 😂

Tørr ikke prøve mer idag, er så redd det er forstyrrende for fosteret, og har allerede prøvd i 20 min😬 så føler det er lenge nok! Men takk for tips😃

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tørr ikke prøve mer idag, er så redd det er forstyrrende for fosteret, og har allerede prøvd i 20 min😬 så føler det er lenge nok! Men takk for tips😃

Første gangen tar ekstra tid ja! Lurt å prøve igjen i morgen, se noen YouTube videoer først. Søk på doppler og uken du er i så ser du hva de gjør. Du får hvertfall øvd deg på å ikke bli stresset når du ikke finner 😂 Lykke til, plutselig så finner du det 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Første gangen tar ekstra tid ja! Lurt å prøve igjen i morgen, se noen YouTube videoer først. Søk på doppler og uken du er i så ser du hva de gjør. Du får hvertfall øvd deg på å ikke bli stresset når du ikke finner 😂 Lykke til, plutselig så finner du det 😁

Ja! Har allerede begynt å sett litt på videoer på youtube nå😂 ble heldigvis ikke så stresset, er jo veldig tidlig og vanskelig å finne når det er så lite😅 men kjenner jeg bare har lyst å finne for å høre den fine lyden🥰 tror jeg blir å prøve igjen imorgen

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...