AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #21 Skrevet 20. september 2021 Vi er nå på vår tredje søskenvogn og minste barnet er bare 5 mnd 😂 (alle er kjøpt brukt) Kjøpte først denne: https://www.jollyroom.no/barnevogner/soskenvogner/beemoo-swing-soskenvogn-inkl-liggedel-grey-melange Baggen på denne var ekstremt smal og minste er stor, så han vokste ut av denne før han var 3 mnd. Kjøpte da en baby jogger city select, hvor de sitter på rekke og ikke ved siden av hverandre. Dette var veldig praktisk på ferie da den kan brukes både som singel og dobbelvogn. Men denne er utrolig tung å kjør med eldste fremme, som er den mest naturlige måten å gjøre det på. Fikk så en TFK twinner Twist duo som jeg synes eg veldig veldig bra. Lett å kjøre på alle underlag og praktisk med håndbremsen. Men baggen på denne er også veldig liten. Så med min erfaring vil jeg si det avhenger av bruk. Skal den alltid brukes med begge barna? Har du behov for at den skal kunne gjøres om til enkelt vogn? Ønsker du at sportsdelen skal kunne vendes mot deg? Hva er mulig å få kjøpt brukt der du bor? Anonymkode: 06d56...a00
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #22 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vi er nå på vår tredje søskenvogn og minste barnet er bare 5 mnd 😂 (alle er kjøpt brukt) Kjøpte først denne: https://www.jollyroom.no/barnevogner/soskenvogner/beemoo-swing-soskenvogn-inkl-liggedel-grey-melange Baggen på denne var ekstremt smal og minste er stor, så han vokste ut av denne før han var 3 mnd. Kjøpte da en baby jogger city select, hvor de sitter på rekke og ikke ved siden av hverandre. Dette var veldig praktisk på ferie da den kan brukes både som singel og dobbelvogn. Men denne er utrolig tung å kjør med eldste fremme, som er den mest naturlige måten å gjøre det på. Fikk så en TFK twinner Twist duo som jeg synes eg veldig veldig bra. Lett å kjøre på alle underlag og praktisk med håndbremsen. Men baggen på denne er også veldig liten. Så med min erfaring vil jeg si det avhenger av bruk. Skal den alltid brukes med begge barna? Har du behov for at den skal kunne gjøres om til enkelt vogn? Ønsker du at sportsdelen skal kunne vendes mot deg? Hva er mulig å få kjøpt brukt der du bor? Anonymkode: 06d56...a00 Tusen takk for så mange erfaringer! ☺️ Da har du jo prøvd litt. Tror jeg kan få tak i en god del her jeg bor, hvis ikke er det jo mulig å bestille på nett. Er interessert i å kjøpe brukt også, så er interessert i tips om alle typer. Drømmen ville nok vært en vogn der de sitter side ved side. Hvilken vei er ikke nøye. Er en skikkelig bonus om vogna kan gjøres om til «enkeltvogn», men her finnes det vel omtrent ikke andre alternativer enn Donkey? 🧐 Men siden vi allerede har en vanlig vogn, så kan jo den selvsagt brukes når man bare skal gå tur med en. Finnes jo en del «side ved side» vogner, men flest uten bag, sånn som TFK. De ser veldig kjekke ut. Men da kan jo ikke miste bruke den før etter ca 6 mnd. Men kan jo hende man får en litt lettere vogn (og tror det finnes en del rimelige typer her), om begge kan være i sportsdel. Anonymkode: 86daf...37d
Supersmurf Skrevet 20. september 2021 #23 Skrevet 20. september 2021 Det avhenger litt av barnet. Hvis du har et barn som liker å gå selv, så kan du klare deg med et ståbrett. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #24 Skrevet 20. september 2021 Supersmurf skrev (1 time siden): Det avhenger litt av barnet. Hvis du har et barn som liker å gå selv, så kan du klare deg med et ståbrett. Har tenkt på det! Samtidig som man er avhengig av å være hjemme til dupp da.😬 Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #25 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja jeg kan det 😇 Var på butikken i dag og kikket. Ergonomisk del på Emmaljunga er ganske lang. 55 cm! ts Anonymkode: 86daf...37d Vår lange toåring viste seg å være nesten 95cm, så da stemmer nok svaret over her om at det burde gå bra. Som sagt går hodet såvidt over, men han er jo nesten 10 cm lenger enn din. Anonymkode: c6726...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #26 Skrevet 21. september 2021 Vi har nå BabyJogger City Select Lux for andre gang faktisk og synes den er helt super. Har tre barn (5 år, 3 år og 5 mnd), de to minste sitter i vognen og eldste på søskenbrett. Mellomste er fortsatt i vogn ettersom hun har autisme og fremdeles har det behovet og blir fort sliten av mye inntrykk. Den første solgte vi og kjøpte Bugaboo Donkey3, men vår erfaring er at sittedelene til de brede søskenvognene er smale og korte, og er noe dritt å trille med på butikker osv. Så kvittet oss med den og kjøpte ny City Select Lux... Sittedelene er mye bedre i størrelse, og kalesjen kan settes et hakk høyere og ikke engang 5-åringen treffer kalesjen da. Skal mye til før den tipper og (noe som skulle lite til med Bugaboo). Men! Synes City Select har litt mindre demping, og det blir tyngre å svinge når de er plassert over hverandre, men ingen av de to tingene har vært noe problem sånn sett. Anonymkode: c1060...09f 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #27 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har nå BabyJogger City Select Lux for andre gang faktisk og synes den er helt super. Har tre barn (5 år, 3 år og 5 mnd), de to minste sitter i vognen og eldste på søskenbrett. Mellomste er fortsatt i vogn ettersom hun har autisme og fremdeles har det behovet og blir fort sliten av mye inntrykk. Den første solgte vi og kjøpte Bugaboo Donkey3, men vår erfaring er at sittedelene til de brede søskenvognene er smale og korte, og er noe dritt å trille med på butikker osv. Så kvittet oss med den og kjøpte ny City Select Lux... Sittedelene er mye bedre i størrelse, og kalesjen kan settes et hakk høyere og ikke engang 5-åringen treffer kalesjen da. Skal mye til før den tipper og (noe som skulle lite til med Bugaboo). Men! Synes City Select har litt mindre demping, og det blir tyngre å svinge når de er plassert over hverandre, men ingen av de to tingene har vært noe problem sånn sett. Anonymkode: c1060...09f Den kan også gjøres om til enkelvogn, og da kan man bare legge det andre setet i understellet til og med. Synes det er gull når vi har levert de eldste i barnehagen og jeg triller videre med minsten. Anonymkode: c1060...09f 1
Supersmurf Skrevet 21. september 2021 #28 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har tenkt på det! Samtidig som man er avhengig av å være hjemme til dupp da.😬 Anonymkode: 86daf...37d Ja, det er sant! 😊 Jeg kan dessverre ikke anbefale noen vogn, da det er noen år siden vi hadde behov for det. Hadde en Tfk tvillingvogn, med babybag. Den var veldig god, men sikkert kommet mye nytt på markedet.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #29 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har nå BabyJogger City Select Lux for andre gang faktisk og synes den er helt super. Har tre barn (5 år, 3 år og 5 mnd), de to minste sitter i vognen og eldste på søskenbrett. Mellomste er fortsatt i vogn ettersom hun har autisme og fremdeles har det behovet og blir fort sliten av mye inntrykk. Den første solgte vi og kjøpte Bugaboo Donkey3, men vår erfaring er at sittedelene til de brede søskenvognene er smale og korte, og er noe dritt å trille med på butikker osv. Så kvittet oss med den og kjøpte ny City Select Lux... Sittedelene er mye bedre i størrelse, og kalesjen kan settes et hakk høyere og ikke engang 5-åringen treffer kalesjen da. Skal mye til før den tipper og (noe som skulle lite til med Bugaboo). Men! Synes City Select har litt mindre demping, og det blir tyngre å svinge når de er plassert over hverandre, men ingen av de to tingene har vært noe problem sånn sett. Anonymkode: c1060...09f Takk for svar! ☺️ Den så kjekk ut! Det utelukker bag da, men skal uansett vurdere det behovet! ts Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #30 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar! ☺️ Den så kjekk ut! Det utelukker bag da, men skal uansett vurdere det behovet! ts Anonymkode: 86daf...37d Mye mulig jeg misforstod, men det er bagdel til den og😋 Anonymkode: c1060...09f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #31 Skrevet 21. september 2021 Jeg har Babyjogger City Select Lux med jump seat. Nå er ungene mine ett og snart tre og eldste liker godt å sitte på benken hvis hun blir sliten. Liker den store shoppingbaggen man kan plassere over benken. Og babybaggen kan plasseres på alle måter. Perfekt! Anonymkode: 5d90c...404 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #32 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mye mulig jeg misforstod, men det er bagdel til den og😋 Anonymkode: c1060...09f Åja!! 😅 takk! Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #33 Skrevet 21. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har Babyjogger City Select Lux med jump seat. Nå er ungene mine ett og snart tre og eldste liker godt å sitte på benken hvis hun blir sliten. Liker den store shoppingbaggen man kan plassere over benken. Og babybaggen kan plasseres på alle måter. Perfekt! Anonymkode: 5d90c...404 Takk ☺️🙏🏻 Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #34 Skrevet 21. september 2021 Sjekk ut Nuna Demi grow ☺️ Anonymkode: 22b60...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2021 #35 Skrevet 21. september 2021 Også superfornøyd med city select lux med jump seat! Men jump seat virker ikke å få tak i nytt, er utsolgt overalt… men de dukker opp på bruktmarkedet innimellom😊 eldste her sover ikke på dagen lenger, men liker å bruke sportsdelen om vi skal med buss f.eks, og hun passer fint i setet enda (snart 3 år). Helt genial vogn, kommer til å beholde den til jeg er 100% sikker på at vi ikke trenger dobbelvogn mer😅 Anonymkode: d20ca...d62 1
Niny Skrevet 22. september 2021 #36 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (På 20.9.2021 den 20.45): Ja jeg kan det 😇 Var på butikken i dag og kikket. Ergonomisk del på Emmaljunga er ganske lang. 55 cm! ts Anonymkode: 86daf...37d Mulig du er klar over det men hos emmaljunga nxt90 så er den ergonomiske sittedelen kortere i ryggen enn den flate! Har selv ergonomisk, men har hørt så mange ganger at den flate varer mye lengre mtp ryggens lengde..
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #37 Skrevet 22. september 2021 Niny skrev (10 timer siden): Mulig du er klar over det men hos emmaljunga nxt90 så er den ergonomiske sittedelen kortere i ryggen enn den flate! Har selv ergonomisk, men har hørt så mange ganger at den flate varer mye lengre mtp ryggens lengde.. På den nyeste versjonen i butikken stemte det ikke. Ergonomisk var lengre i ryggen (55 cm) VS den flate (50 cm) 😇 Når det er sagt, er det tydeligvis mer enn rygglengde som avgjør her. Hvordan kalesjen kommer over hodet kanskje. Har feks hørt mange si at barnet sitter i Bugaboo Donkey til minst 3 år, men den er akkurat like lang i ryggen som egen vogn (50cm), så det må jo være noe annet. Skal snart teste med mini ts Anonymkode: 86daf...37d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå