AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Hei ☺️ Vårt barn er i ferd med å vokse ut av sin vogn (hn er 85 cm), da hodet stanger i kalesjen. Barnet sover i vogn på dagtid. Vi går tur av og til. Nå kommer snart et søsken også, da vil førstemann være rett over 2 år. Er det nødvendig med søskenvogn? I så fall, tips? Finnes det noe som barn 1 kan bruke (som er langt nok) frem til barn 2 kommer? Over og under? Eller er det bedre med de som er side ved side? Håper denne tråden kan stå uten å bli flyttet i vogntråden. 🙏🏻 Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Vi er veldig fornøyde med denne, kjøpt brukt https://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/emmaljunga-2022-nxt-twin-soskenpakke.html?gclid=Cj0KCQjwv5uKBhD6ARIsAGv9a-x9DTF1fGn01tDipE3SPqew5jsMUqsaHOd8R3w63bfoGkrMu3NqSPUaArNxEALw_wcB Synes det er veldig praktisk å ha søskenvogn, plutselig vil hun eldste gjøre som lillesøster, og på tur, i parer, byen osv er det veldig praktisk at begge kan slappe av/sove. Lettere å holde kontroll på en aktiv unge om man har mulighet til å sette ungen i vogn også😝 Jeg har mann som reiser mye da, 100-200 reisedøgn i året, så jeg er mye alene med ungene. Hadde uansett valgt det samme igjen! Anonymkode: 91bb5...bbe 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er veldig fornøyde med denne, kjøpt brukt https://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/emmaljunga-2022-nxt-twin-soskenpakke.html?gclid=Cj0KCQjwv5uKBhD6ARIsAGv9a-x9DTF1fGn01tDipE3SPqew5jsMUqsaHOd8R3w63bfoGkrMu3NqSPUaArNxEALw_wcB Synes det er veldig praktisk å ha søskenvogn, plutselig vil hun eldste gjøre som lillesøster, og på tur, i parer, byen osv er det veldig praktisk at begge kan slappe av/sove. Lettere å holde kontroll på en aktiv unge om man har mulighet til å sette ungen i vogn også😝 Jeg har mann som reiser mye da, 100-200 reisedøgn i året, så jeg er mye alene med ungene. Hadde uansett valgt det samme igjen! Anonymkode: 91bb5...bbe Tusen takk for svar! Skal se på den ☺️ Ts Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er veldig fornøyde med denne, kjøpt brukt https://www.kjopbarnevogn.no/no/artiklar/emmaljunga-2022-nxt-twin-soskenpakke.html?gclid=Cj0KCQjwv5uKBhD6ARIsAGv9a-x9DTF1fGn01tDipE3SPqew5jsMUqsaHOd8R3w63bfoGkrMu3NqSPUaArNxEALw_wcB Synes det er veldig praktisk å ha søskenvogn, plutselig vil hun eldste gjøre som lillesøster, og på tur, i parer, byen osv er det veldig praktisk at begge kan slappe av/sove. Lettere å holde kontroll på en aktiv unge om man har mulighet til å sette ungen i vogn også😝 Jeg har mann som reiser mye da, 100-200 reisedøgn i året, så jeg er mye alene med ungene. Hadde uansett valgt det samme igjen! Anonymkode: 91bb5...bbe Nb: hvor lenge kunne de sitte i sportsdelen? Avhengig av at den ikke er kort i ryggen ☺️ ts Anonymkode: 86daf...37d
Anonym6789 Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Litt off topic, men hvilken vogn har du som en på 85 cm er på vei til å vokse utav? Vet ikke med de nye, men eldre emmaljunga har vertfall veldig god plass i lengden 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nb: hvor lenge kunne de sitte i sportsdelen? Avhengig av at den ikke er kort i ryggen ☺️ ts Anonymkode: 86daf...37d Eldste jenta mi er 82, så jeg vet ikke, men tror det står 100cm lengde i målene? Anonymkode: 91bb5...bbe
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 Jeg hadde aldri brukt mye penger på en søskenvogn når eldste er 2 år. Kanskje hvis han var glad i vogn også utenom soving, og han ikke gikk i barnehage... Selv så jeg på Babyjogger city mini GT double når det så ut som vi skulle få lillesøsken før eldste bikket 2. Jeg har vært veldig fornøyd med City Elite ift trillekomfort, den er helt konge på all slags føre. Veldig enkelt å legge sammen vogna, men man må jo kjøpe en mykbag å ha til minste siden det bare er fremovervendt sportsdel på den. Mykbagen står i sportsdelen, vendt mot mor 🙂 Anonymkode: 7665e...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 Jeg tenkte det var bortkasta penger, men henter til fots i barnehagen, nr 2 viste seg å elske vogn og toåringen vil ikke bruke søskenbrett, og har begynt å godta vogn, så kjøpte brukt bugaboo søskenvogn. Er veldig fornøyd med den. Fungerer bra og kan dyttes sammen og brukes av bare ett barn. Har ikke prøvd som sovevogn for eldste, men tror hodet ville dyttet i kalesjen(lang toåring, men vet ikke høyden, 86cm for et halvt år siden, egentlig for lang for emmaljunga nxt 90F liggende, men bruker den likevel) Anonymkode: c6726...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 Det viste seg forresten å være gull verdt når eldste ble syk også. Tok selvfølgelig ikke med en febersyk unge ut, men når vi hadde vært inne to dager, feberen hadde vært borte et døgn og toåringen begynte å bli rastløs, men egentlig for slapp til å leke ute (og mammaen begynte bli ør i hodet av en rastløs toåring og skrikende spedbarn) var det gull verdt å putte begge i vogna, pakke dem godt inn og trille til nærmeste byggeplass for underholdning🙈 Anonymkode: c6726...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 Anonym6789 skrev (42 minutter siden): Litt off topic, men hvilken vogn har du som en på 85 cm er på vei til å vokse utav? Vet ikke med de nye, men eldre emmaljunga har vertfall veldig god plass i lengden Easywalker Harvey 3. Elsket den frem til nå, men er jammen ikke stor! Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Eldste jenta mi er 82, så jeg vet ikke, men tror det står 100cm lengde i målene? Anonymkode: 91bb5...bbe Okei, altså at barnet er 100 cm eller? ☺️ Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg hadde aldri brukt mye penger på en søskenvogn når eldste er 2 år. Kanskje hvis han var glad i vogn også utenom soving, og han ikke gikk i barnehage... Selv så jeg på Babyjogger city mini GT double når det så ut som vi skulle få lillesøsken før eldste bikket 2. Jeg har vært veldig fornøyd med City Elite ift trillekomfort, den er helt konge på all slags føre. Veldig enkelt å legge sammen vogna, men man må jo kjøpe en mykbag å ha til minste siden det bare er fremovervendt sportsdel på den. Mykbagen står i sportsdelen, vendt mot mor 🙂 Anonymkode: 7665e...5c6 Nei, men er åpen for alle forslag, for tenker å kjøpe brukt. Men kan man trille begge samtidig i denne? Har prøvd den før, og likte den egentlig ikke sååå godt fordi knærne mine stanger i ryggen (når barnet ligger nede) mens jeg går 🤷🏼♀️😅 Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #13 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg tenkte det var bortkasta penger, men henter til fots i barnehagen, nr 2 viste seg å elske vogn og toåringen vil ikke bruke søskenbrett, og har begynt å godta vogn, så kjøpte brukt bugaboo søskenvogn. Er veldig fornøyd med den. Fungerer bra og kan dyttes sammen og brukes av bare ett barn. Har ikke prøvd som sovevogn for eldste, men tror hodet ville dyttet i kalesjen(lang toåring, men vet ikke høyden, 86cm for et halvt år siden, egentlig for lang for emmaljunga nxt 90F liggende, men bruker den likevel) Anonymkode: c6726...7d3 Okei takk for svar! Har sett på Enmaljubga nxt, men har lurt på dette med rygglengde! Har også lurt på Bugaboo. Hadde vært best med søskenvogn hvor de sitter side om side, men vet ikke om noen flere modeller enn disse? 😅 Hadde vært aller best om begge kunne sove i den! Tenker jo litt på turer hvor det blir litt gåing, eller lange dager ute. Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det viste seg forresten å være gull verdt når eldste ble syk også. Tok selvfølgelig ikke med en febersyk unge ut, men når vi hadde vært inne to dager, feberen hadde vært borte et døgn og toåringen begynte å bli rastløs, men egentlig for slapp til å leke ute (og mammaen begynte bli ør i hodet av en rastløs toåring og skrikende spedbarn) var det gull verdt å putte begge i vogna, pakke dem godt inn og trille til nærmeste byggeplass for underholdning🙈 Anonymkode: c6726...7d3 Hehe ikke sant! Godt innspill ☺️👏🏻 Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #15 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Okei takk for svar! Har sett på Enmaljubga nxt, men har lurt på dette med rygglengde! Har også lurt på Bugaboo. Hadde vært best med søskenvogn hvor de sitter side om side, men vet ikke om noen flere modeller enn disse? 😅 Hadde vært aller best om begge kunne sove i den! Tenker jo litt på turer hvor det blir litt gåing, eller lange dager ute. Anonymkode: 86daf...37d Bor du slik at du kan prøve i butikk? Som sagt har vi en lang toåring. Har ikke prøvd med kalesjen på (han dro den av første tur..), men synes det ser ut som hodet stikker såvidt over kanten. Vi har som sagt emmaljunga nxt90F(2019), der er det en kant som kommer opp når ryggen legges ned, det er den som gjør ryggen for kort. Sittende er ryggen lang nok, så mulig de ergonomiske setene til emmaljunga er lange nok. Anonymkode: c6726...7d3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #16 Skrevet 19. september 2021 Ville valgt en som du kommer gjennom standard dører med. Svigerinne har donkey tror jeg. Det er en de kan slå ut, så om du ønsker kan du bruke den til én og ha veske på siden i stedet. Den kommer de gjennom alle dører på kjøpesentre etc med. Ikke så god på grus og sand. Kan slås sammen ganske bra også. Anonymkode: 72ac8...dea 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #17 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenkte det var bortkasta penger, men henter til fots i barnehagen, nr 2 viste seg å elske vogn og toåringen vil ikke bruke søskenbrett, og har begynt å godta vogn, så kjøpte brukt bugaboo søskenvogn. Er veldig fornøyd med den. Fungerer bra og kan dyttes sammen og brukes av bare ett barn. Har ikke prøvd som sovevogn for eldste, men tror hodet ville dyttet i kalesjen(lang toåring, men vet ikke høyden, 86cm for et halvt år siden, egentlig for lang for emmaljunga nxt 90F liggende, men bruker den likevel) Anonymkode: c6726...7d3 Avsporing: Men min 3 åring på 93 cm har fortsatt god plass i det ergonomiske setet i Bugaboo Donkey. Sover ennå av og til i den, uten problem. Til TS: Vi har vært veldig fornøyd med Bugaboo. Har samme aldersforskjell mellom mine. Blitt mye brukt. Eldste sov fast på dagtid frem til like før treårsdagen så vi hadde et helt år med paralellsoving. Kjekt å få trille begge samtidig til soving. Brukt også til henting i barnehage, på byturer osv. Supert å kunne velge sitteretning. Nå som begge sitter i sportsdel liker de å sitt mot hverandre (en forover og en bakover) slik at de ser hverandre og kan tulle og tøyse. Jeg hadde egentlig sett meg ut en Emmaljunga Double Viking med outdoor understell, men denne gikk ut av produksjon rett før vi skulle kjøpe vogn og var umulig å oppdrive på Finn her hvor vi bor. Anonymkode: 2440f...93c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #18 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Avsporing: Men min 3 åring på 93 cm har fortsatt god plass i det ergonomiske setet i Bugaboo Donkey. Sover ennå av og til i den, uten problem. Til TS: Vi har vært veldig fornøyd med Bugaboo. Har samme aldersforskjell mellom mine. Blitt mye brukt. Eldste sov fast på dagtid frem til like før treårsdagen så vi hadde et helt år med paralellsoving. Kjekt å få trille begge samtidig til soving. Brukt også til henting i barnehage, på byturer osv. Supert å kunne velge sitteretning. Nå som begge sitter i sportsdel liker de å sitt mot hverandre (en forover og en bakover) slik at de ser hverandre og kan tulle og tøyse. Jeg hadde egentlig sett meg ut en Emmaljunga Double Viking med outdoor understell, men denne gikk ut av produksjon rett før vi skulle kjøpe vogn og var umulig å oppdrive på Finn her hvor vi bor. Anonymkode: 2440f...93c Skal prøve med kalesjen på neste gang og se 😅 har nemlig ikke prøvd med soving. Kan også oppdatere her når jeg finner ut hvor høy han har blitt. Vet han har strukket seg noe voldsomt i sommer! Anonymkode: c6726...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #19 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 20.21): Bor du slik at du kan prøve i butikk? Som sagt har vi en lang toåring. Har ikke prøvd med kalesjen på (han dro den av første tur..), men synes det ser ut som hodet stikker såvidt over kanten. Vi har som sagt emmaljunga nxt90F(2019), der er det en kant som kommer opp når ryggen legges ned, det er den som gjør ryggen for kort. Sittende er ryggen lang nok, så mulig de ergonomiske setene til emmaljunga er lange nok. Anonymkode: c6726...7d3 Ja jeg kan det 😇 Var på butikken i dag og kikket. Ergonomisk del på Emmaljunga er ganske lang. 55 cm! ts Anonymkode: 86daf...37d
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #20 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Avsporing: Men min 3 åring på 93 cm har fortsatt god plass i det ergonomiske setet i Bugaboo Donkey. Sover ennå av og til i den, uten problem. Til TS: Vi har vært veldig fornøyd med Bugaboo. Har samme aldersforskjell mellom mine. Blitt mye brukt. Eldste sov fast på dagtid frem til like før treårsdagen så vi hadde et helt år med paralellsoving. Kjekt å få trille begge samtidig til soving. Brukt også til henting i barnehage, på byturer osv. Supert å kunne velge sitteretning. Nå som begge sitter i sportsdel liker de å sitt mot hverandre (en forover og en bakover) slik at de ser hverandre og kan tulle og tøyse. Jeg hadde egentlig sett meg ut en Emmaljunga Double Viking med outdoor understell, men denne gikk ut av produksjon rett før vi skulle kjøpe vogn og var umulig å oppdrive på Finn her hvor vi bor. Anonymkode: 2440f...93c Takk for innspill! Det som var så utrolig merkelig, var at vi målte ryggen på Bugaboo Donkey og den vi har i dag, i butikk, og de var begge 50 cm! Kan nesten ikke tro det 😂 Men det må være noe med at kalesjene er festet ulikt. Jeg tror Donkey har et lite «mellomrom» før kalesjen, mens vår Harvey har den «klin inntil». Men du er ikke den første som forteller meg at barnet fikk plass frem til 3-4 års alder, så jeg stoler på det, og kan gjerne prøve med ho før vi kjøper. Donkey er favoritten hittil! ☺️ ts Anonymkode: 86daf...37d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå