Gå til innhold

Et innlegg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gikk på tur sammen med psykologen min. Har gått til henne i to år på kontoret hennes, men så spurte hun meg om vi skulle gå på tur, og da sa jeg at det var det samme. men hun hadde så lyst til å se meg når jeg er ute. Og da gjorde vi dette. samtalen gikk nesten sånn.

Lise (meg): (titter rundt, ser meg bak hvert tiende sekund.)

Psykologen: Hvorfor titter du bak deg når du går?

Lise: fordi jeg er så redd.

Psykologen: Hvorfor er du redd?

Lise: Fordi jeg er redd det skal komme noen bak meg. Som kan skyte meg eller voldta meg eller tortulere meg, og gjøre meg vondt.

Psykologen.: men det er liten sjanse.

Lise: Ja, jeg vet det.

Psykologen: Tror du det er noen der?

Lise: Nei, det er ingen der.

Psykologen: Er du sikker på at du ikke ser noen?

Lise: Ja, jeg er sikker.

Psykologen: Ser du noen som jeg ikke ser?

Lise: nei jeg ser ingen.

Psykologen: Fordi hvis du ser noen der så er det en god grunn til hvorfor du er så redd.

Lise: ok.

Også spurte hun flere ganger om jeg trodde jeg så noen, og sa at noen mennesker hallonsjonerer og ser ting som andre ikke ser. Men jeg ser ingen ting. Også spurte psykologen om jeg var ærlig. Det er jeg jo? Og da ble jeg så lei meg fordi hun ikke trodde på meg.

Det virker som om psykologen leter etter ting hvorfor jeg er så redd? Hvorfor gjør hun dette? Hvorfor spør hun flere ganger?

Er det vanlig at folk med angst ser bak seg om det kommer noen bak?

Er det normalt?

Jeg gjør det helt avtomatisk jeg.

Gjør dere det?

Hva kan grunnen være til at jeg er redd noen skal gjøre meg noe vondt?

Jeg lurer sånn?

Kanskje det er vanskelig for dere å svare, siden dere ikke kjenner meg, men har dere opplevd dette? hva gjorde dere? Titter dere bak dere?

Tenk dere følgende: Hvis dere hadde kjent en som tittet bak seg hvert tienda minutt ca. Hva hadde dere tenkt om vedkommende da?

Hadde dere tenkt at vedkommende så noen bak derfor hun tittet?

Eller at vedkommende var redd for at det skulle komme noen.?

Tilslutt i timen sa psykologen at jeg nok var redd for om det skulle komme noen der. :roll::roll::roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Hva hadde dere gjort med dette?

Er det vanlig å titte bak?

Skrevet

Kanskje hun er redd du halisunerer ?

Jeg titter også bak ryggen min når jeg er ute å går tur. Jeg synes det er kjempeekkelt å gå tur alene og titter meg over skuldra hele tiden.

Trodde sånt hadde mer med paranoia enn med halusinasjoner å gjøre....

Du er ikke alene om å titter deg over skuldra ihvertfall.

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke.

Og jeg synes spørsmålene hennes virket normale og reflekterte. Dersom du ser noe ikke er der er det viktig for henne å vite det slik at du får rett behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...