AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Har eid 7 hunder. Alle hundene mine har hatt mer eller mindre noe av dette. Alt fra husky til samojed til chihuahua. Var i går i hundepark med hunden min, som ikke er så aller vest hva angår akkurat dette. Litt brunt rett under øynene, men ikke hele snuten full slik noen hunder har. En dame i parken mente da at dette var sopp og lurte på hvordan jeg behandlet det. Jeg er over 40 år og har ALDRI behandlet det på noen av hundene mine, selv ikke de som hadde det litt verre enn den jeg har nå. Aldri hørt en eneste veterinær nevne det heller. Noen som har peiling på dette? Legger ved bilde. Anonymkode: 60113...912
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Du kan prøve å tørke med Malacetic våtservietter. Det blir fort litt «soppete» hvis øynene renner og det stadig er fuktig. Det gjelder å holde området tørt Anonymkode: ac7ad...9b7 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du kan prøve å tørke med Malacetic våtservietter. Det blir fort litt «soppete» hvis øynene renner og det stadig er fuktig. Det gjelder å holde området tørt Anonymkode: ac7ad...9b7 Men synes du dette er noe som bør behandles? Det er jo virkelig så lite?! Anonymkode: 60113...912
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Jeg har en katt som sliter med rennende øyne som i perioder er værre. Har vært til dyrlege maaange ganger og fått skikkelig sjekk hver gang. De fant aldri noe feil med øye og sa ingenting om sopp. Fikk vell en antibiotika behandling den ene gangen fordi ene øyet virket litt sårt. Det hjalp litt men øyene renner fortsatt som før. Jeg tørker det bare av og renser noen ganger med saltvann som man får kjøpt på apoteket hvis det er mer gørr enn vanlig. Vil selvsagt ha spurt dyrlegen uansett i ditt tilfelle, man vet jo aldri, men tror det faktisk kan være ganske normalt. Det er jo mulig allergi eller lignende så kan være lurt å sjekke. Anonymkode: a50c7...40c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en katt som sliter med rennende øyne som i perioder er værre. Har vært til dyrlege maaange ganger og fått skikkelig sjekk hver gang. De fant aldri noe feil med øye og sa ingenting om sopp. Fikk vell en antibiotika behandling den ene gangen fordi ene øyet virket litt sårt. Det hjalp litt men øyene renner fortsatt som før. Jeg tørker det bare av og renser noen ganger med saltvann som man får kjøpt på apoteket hvis det er mer gørr enn vanlig. Vil selvsagt ha spurt dyrlegen uansett i ditt tilfelle, man vet jo aldri, men tror det faktisk kan være ganske normalt. Det er jo mulig allergi eller lignende så kan være lurt å sjekke. Anonymkode: a50c7...40c Takk Skal spørre veterinæren. Jeg har hatt hunder i alle år som sagt, og flere med verre brunt enn dette hvor veterinær aldri har sagt noe. Synes ikke det er ille i det hele tatt. Synes du dette ser ille ut? Anonymkode: 60113...912
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 Hunden vår har det, og veterinæren sa at det er et protein i tårer og spytt som misfarger pelsen. Vår er derfor mer brun under øynene enn den på bildet, men det hjelper å tørke vekk sånn øyeslim. Hun får også rosa pels hvis hun slikker seg noe sted, men det er ingenting galt med henne. Hun er av rase bichon frisé. Anonymkode: 676b3...5cf
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 Det er ikke noe verre enn overfødig tårevæske, og den inneholder noe jern-aktig som gjør at det blir rødbrunt. «Alle» hunder har det, men det syns jo bare på de lyseste. Men det er likevel greit å tørke bort og prøve å holde området tørt. Anonymkode: 117ef...525 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke noe verre enn overfødig tårevæske, og den inneholder noe jern-aktig som gjør at det blir rødbrunt. «Alle» hunder har det, men det syns jo bare på de lyseste. Men det er likevel greit å tørke bort og prøve å holde området tørt. Anonymkode: 117ef...525 Jeg får dobbeltsjekke med veterinær, men en hund skulle hatt adskillig mye mer brunt rundt øynene for at jeg skulle poengtert det og spurt en fremmed. Ble nok litt paff i og med at jeg anser dette som ingenting. Anonymkode: 60113...912
AnAngel Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 Min hund hadde det, veterinæren sa det var søvn rett og slett, skulle bare vaske det bort med myk våt klut. Vet jo ikke om det er det samme som dine har hatt, hør for sikkerhets skyld med vet 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #10 Skrevet 25. september 2021 TS her. Vært hos veterinær nå! Var kun overflødig tåreveske, absolutt ingenting å bekymre seg for visstnok 😃🙏🏻 Anonymkode: 60113...912
Minya Skrevet 26. september 2021 #11 Skrevet 26. september 2021 On 9/25/2021 at 6:05 PM, AnonymBruker said: TS her. Vært hos veterinær nå! Var kun overflødig tåreveske, absolutt ingenting å bekymre seg for visstnok 😃🙏🏻 Anonymkode: 60113...912 Det er veldig vanlig og som vet sier, helt ufarlig, selv om det kan se litt voldsomt ut. Kattene våre hadde mye av det da de var små. Svart eller brun guffe fra øynene og også i neseborene. Jeg pleier å si at det er fordi de snuser og dytter trynet oppi alt mulig rart, så det er en blanding av støv og smuss og tårevæske eller kondens/snørr. Fjern det forsiktig med en bomullsdott eller qtip hvis det ser ut til å plage hunden, eller bruk en fuktig klut for å vaske ansiktet. For hunder med hvit pels kan pelsen bli litt misfarget hvis hunden har mye overflødig tårevæske, dette er også helt normalt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå