AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Så dette ble en rar, og uvant, greie. Jeg har nå mulighet til å kjøpe leilighet og ser i Oslo, der alle skal kjøpe selvfølgelig... Begynte nå i september å gå på noen visninger, jeg vet ikke helt hva jeg vil ha, hvor jeg skal bo etc. Det er veldig nytt for meg å skal håndtere så mye penger! Så har vært på en del visninger, noen er det jenter som har, men flest mannfolk. Og jeg må si, de virker så veldig sjarmerende disse mannlige meglerne. Har vært på visninger hvor det er en megler som går igjen og han har faktisk kommet med noen tips til hva jeg burde se etter osv. Er det noe interesse fra hans side? Det virket som om han virkelig prøvde å hjelpe meg, komme med råd, fortelle om boligmarkedet etc... Sikkert bare jeg som legger for mye i den oppmerksomheten han gir. Sa tydelig på telefon etter siste visning at jeg ikke var interessert i bud, men takket for rådene han ga meg. Da sa han bare at jeg måtte kontakte han om jeg lurte på noe mer (ikke om leiligheten, men budrunder, visninger generelt) Anonymkode: d689d...b5f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Helt normalt. Ikke vær så innbilsk Anonymkode: 94300...58a 14
Leonora99 Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Det gjør alle meglere til begge kjønn! Jo hyggeligere de er jo løsere sitter pengene 10
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Det betyr ikke at de er interessert i deg, de gjør kun jobben sin.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Men hvorfor bruke tid på en som ikke var interessert i å legge inn bud? Skjønner ikke det der.. Meglere bruker vel bare tid på de som er intr i leiligheten de viser? Anonymkode: d689d...b5f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så dette ble en rar, og uvant, greie. Jeg har nå mulighet til å kjøpe leilighet og ser i Oslo, der alle skal kjøpe selvfølgelig... Begynte nå i september å gå på noen visninger, jeg vet ikke helt hva jeg vil ha, hvor jeg skal bo etc. Det er veldig nytt for meg å skal håndtere så mye penger! Så har vært på en del visninger, noen er det jenter som har, men flest mannfolk. Og jeg må si, de virker så veldig sjarmerende disse mannlige meglerne. Har vært på visninger hvor det er en megler som går igjen og han har faktisk kommet med noen tips til hva jeg burde se etter osv. Er det noe interesse fra hans side? Det virket som om han virkelig prøvde å hjelpe meg, komme med råd, fortelle om boligmarkedet etc... Sikkert bare jeg som legger for mye i den oppmerksomheten han gir. Sa tydelig på telefon etter siste visning at jeg ikke var interessert i bud, men takket for rådene han ga meg. Da sa han bare at jeg måtte kontakte han om jeg lurte på noe mer (ikke om leiligheten, men budrunder, visninger generelt) Anonymkode: d689d...b5f Dette blir på samme måte som en dame i kassa er "interessert" om hun smiler og spør deg om en pose. Det er jobben deres. Ikke legg noe mere i det. Anonymkode: 0f8f0...0b2 9
L'Eau D'Issey Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så dette ble en rar, og uvant, greie. Jeg har nå mulighet til å kjøpe leilighet og ser i Oslo, der alle skal kjøpe selvfølgelig... Begynte nå i september å gå på noen visninger, jeg vet ikke helt hva jeg vil ha, hvor jeg skal bo etc. Det er veldig nytt for meg å skal håndtere så mye penger! Så har vært på en del visninger, noen er det jenter som har, men flest mannfolk. Og jeg må si, de virker så veldig sjarmerende disse mannlige meglerne. Har vært på visninger hvor det er en megler som går igjen og han har faktisk kommet med noen tips til hva jeg burde se etter osv. Er det noe interesse fra hans side? Det virket som om han virkelig prøvde å hjelpe meg, komme med råd, fortelle om boligmarkedet etc... Sikkert bare jeg som legger for mye i den oppmerksomheten han gir. Sa tydelig på telefon etter siste visning at jeg ikke var interessert i bud, men takket for rådene han ga meg. Da sa han bare at jeg måtte kontakte han om jeg lurte på noe mer (ikke om leiligheten, men budrunder, visninger generelt) Anonymkode: d689d...b5f Han gjør bare jobben sin med og fortelle deg hvordan du kan utnytte rom og plass i de eventuelle leilighetene du har vært og sett på. Det vil ikke si at han er interessert i deg som privatperson men klient. Han ønsker at du skal få mest mulig for pengene dine og det er noe alle meglere gjør for sine klienter. 5
Leonora99 Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor bruke tid på en som ikke var interessert i å legge inn bud? Skjønner ikke det der.. Meglere bruker vel bare tid på de som er intr i leiligheten de viser? Anonymkode: d689d...b5f For da har de en god tone med deg til neste gang og evnt ny budrunde på annet hus 7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 Unge eiendomsmeglere tjener mindre enn en butikkmedarbeider. Anonymkode: b6038...197 2
miSs. Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 Meglere starter med å prøve å overtale den som ikke er interessert i det hele tatt. Hvis den som ikke er interessert blir overtalt til å legge inn bud, blir da de andre som er interessert gira på å legge inn flere bud. Salgsteknikk hvis du skjønner, ikke sjekketriks😂 1
pia mater Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men hvorfor bruke tid på en som ikke var interessert i å legge inn bud? Skjønner ikke det der.. Meglere bruker vel bare tid på de som er intr i leiligheten de viser? Anonymkode: d689d...b5f De vil gjerne ringe om andre boliger som kan være av interesse for å prøve å selge deg de. De kan også være ganske frampå for å få være den som selger din nåværende bolig. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 Jeg føler jo at det er noe her. Han virker litt mer "på" meg, enn selve leiligheten. Tenkte kanskje jeg skulle sende han en melding en dag, å høre om vi kunne ringes fordi jeg er nysgjerrig på hvordan dette virket osv? Eller blir det for teit? Tenkte kanskje høre hvordan markedet er om dagen, hvor mange i budrunde, størrelse på leiligheten, områder osv Anonymkode: d689d...b5f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #13 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg føler jo at det er noe her. Han virker litt mer "på" meg, enn selve leiligheten. Tenkte kanskje jeg skulle sende han en melding en dag, å høre om vi kunne ringes fordi jeg er nysgjerrig på hvordan dette virket osv? Eller blir det for teit? Tenkte kanskje høre hvordan markedet er om dagen, hvor mange i budrunde, størrelse på leiligheten, områder osv Anonymkode: d689d...b5f Det er nok du som er interessert i han. Han gjør bare jobben sin som megler. 🙂 Anonymkode: cc401...12b 10
L'Eau D'Issey Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg føler jo at det er noe her. Han virker litt mer "på" meg, enn selve leiligheten. Tenkte kanskje jeg skulle sende han en melding en dag, å høre om vi kunne ringes fordi jeg er nysgjerrig på hvordan dette virket osv? Eller blir det for teit? Tenkte kanskje høre hvordan markedet er om dagen, hvor mange i budrunde, størrelse på leiligheten, områder osv Anonymkode: d689d...b5f Du legger nok litt mer i det enn hva det trengs. Tror nok han ville gitt mer tydeligere tegn om det var deg som privatperson han var interessert i. Det er ikke uvanlig at meglere er litt mer "på" for hjelpe klientene sine over kneika når det gjelder og kjøpe noe nytt. Har selv hatt denne opplevelsen men koblet det aldri opp til han det var mer "meg" når han gjorde jobben sin. 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #15 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men hvorfor bruke tid på en som ikke var interessert i å legge inn bud? Skjønner ikke det der.. Meglere bruker vel bare tid på de som er intr i leiligheten de viser? Anonymkode: d689d...b5f De bygger nettverk. Plutselig kjøper du og så skal du selge igjen og husker på han hyggelige megleren du møtte en gang… Anonymkode: 0edc4...7ca 9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #16 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg føler jo at det er noe her. Han virker litt mer "på" meg, enn selve leiligheten. Tenkte kanskje jeg skulle sende han en melding en dag, å høre om vi kunne ringes fordi jeg er nysgjerrig på hvordan dette virket osv? Eller blir det for teit? Tenkte kanskje høre hvordan markedet er om dagen, hvor mange i budrunde, størrelse på leiligheten, områder osv Anonymkode: d689d...b5f Da syntes jeg heller du burde være ærlig om intensjonene dine. Ikke ring han og lat som om du er interessert i «markedet». Spør om han vil ta «en kaffe» med deg, og se hva han svarer. Da slipper han å kaste bort tiden sin hvis han ikke er interessert. Anonymkode: 0edc4...7ca 5
Gjest Alterego666 Skrevet 19. september 2021 #17 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg føler jo at det er noe her. Han virker litt mer "på" meg, enn selve leiligheten. Tenkte kanskje jeg skulle sende han en melding en dag, å høre om vi kunne ringes fordi jeg er nysgjerrig på hvordan dette virket osv? Eller blir det for teit? Tenkte kanskje høre hvordan markedet er om dagen, hvor mange i budrunde, størrelse på leiligheten, områder osv Anonymkode: d689d...b5f Hvorfor ber du ham ikke bare på en kopp kaffe? Dersom det klaffer er neste steg NetFlix og chill.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #18 Skrevet 19. september 2021 Å fy flate, skal jeg tørre å spørre han ut på en kopp kaffe? Hva om han mistolker det også da, til å dreie seg om jobb? Anonymkode: d689d...b5f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #19 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å fy flate, skal jeg tørre å spørre han ut på en kopp kaffe? Hva om han mistolker det også da, til å dreie seg om jobb? Anonymkode: d689d...b5f Du får gjøre det klart da, «hei, jeg syntes vi fikk en hyggelig tone, har du lyst til å møtes over en kaffe en dag?» Anonymkode: 0edc4...7ca 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #20 Skrevet 19. september 2021 Meglere er ofte kjekke, ja Anonymkode: e00e5...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå