Gå til innhold

Klarer ikke være glad på hans vegne, bør jeg gjøre det slutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har fått en ny jobb som innebærer at han jobber 4 uker på og 4 uker av. Han drar neste uke, og er veldig glad for at han har fått den jobben. Jeg var støttende ved intervju og i at han skulle søke, men jeg klarer ikke lenger være glad på hans vegne. 

Jeg føler meg bare trist, sitter med tårer i øynene hele tiden og er redd at dette skal være slutten på forholdet vårt. Er redd følelsene skal forsvinne, at vi ikke klarer å «opprettholde» forholdet når han er borte og at jeg kommer til å være svært ensom i juletider, bursdag, påske osv. Sommerferie får vi tatt sammen annen hvert år. Burde jeg bare gjøre det slutt? 

Jeg kan se positive sider som at vi kommer til å savne hverandre, men den siden veier liksom ikke opp for alt det negative. Jeg føler meg jo som verdens værste kjæreste som ikke er glad på hans vegne, men samtidig er jo ett slikt forhold ikke noe jeg så for meg. Har vært i avstandsforhold før og merker jeg har en mye større tilknytning, åpenhet og trygghet til min nåværende kjæreste da meg og min eks aldri fikk dette pga. avstanden. 

Anonymkode: 66004...422

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere avtale at han skal prøve denne jobben feks et år? 

Anonymkode: dd4a3...0d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan dere avtale at han skal prøve denne jobben feks et år? 

Han er plutselig blitt fast bestemt på at han vil ha en slik jobb for han hater å jobbe på land. Om vi er sammen 50 år vil han være tilstede 25 av disse årene. Han sier han vil ha masse fri men jeg er jo på jobb når han har fri så klarer ikke se at det skal være så positivt som jeg har lest andre mener. Føler meg helt håpløs og fortvilet 

Skrevet

Ingen som har noen råd eller tips? Står helt fast i hva jeg skal gjøre 

Skrevet

Jeg tenker du må prøve før du gir opp. Hva er vitsen med å gi opp før han i det hele tatt har begynt å jobbe?

Anonymkode: e3260...229

• Liker 11
Skrevet

Jeg var samboer med en som jobbet 2/2 turnus, og syntes det var helt herlig. I to uker kunne jeg gjøre akkurat som jeg selv ønsket, ha masse alenetid, styre fjernkontrollen, legge meg når jeg ville osv. Og i to uker kom jeg hjem til en kjæreste, rent hus, ferdig middag, klesvask som var tatt, og jeg kunne gå på stas. Det beste fra to verdener.

Anonymkode: 5e684...95e

• Liker 14
Skrevet

Altså, jobben tar han jo uansett. Det er jo ikke verre enn at hvis det fungerer, så er det supert, og hvis det ikke fungerer, så slår du opp. Det er ikke vits å slå opp før du overhodet har prøvd! Hvem vet, det kan jo gå kjempefint!

Anonymkode: d8d0f...cfe

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er redd følelsene skal forsvinne, at vi ikke klarer å «opprettholde» forholdet når han er borte 

Dette er jo i stor grad noe du selv kan jobbe med. Du velger tankene dine, og du kan til en viss grad styre følelsene dine ved å være bevisst hvilke tanker du gir plass og hvilke følelser du gir næring.

Ellers kan dere lage avtaler om f.eks. hyppigheten av kontakt, at dere ringes en gang om dagen eller at dere sender hverandre et langt brev i uken. Det som måtte passe for dere. 

Anonymkode: aef05...c6e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Han er plutselig blitt fast bestemt på at han vil ha en slik jobb for han hater å jobbe på land. Om vi er sammen 50 år vil han være tilstede 25 av disse årene. 

Skal han jobbe de neste 50 år? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er jo i stor grad noe du selv kan jobbe med. Du velger tankene dine, og du kan til en viss grad styre følelsene dine ved å være bevisst hvilke tanker du gir plass og hvilke følelser du gir næring.

Ellers kan dere lage avtaler om f.eks. hyppigheten av kontakt, at dere ringes en gang om dagen eller at dere sender hverandre et langt brev i uken. Det som måtte passe for dere. 

Ja jeg er helt enig med deg, men det er akkurat som jeg lager dårlige situasjoner i hodet mitt før han engang har dratt. Kan tenke at det er mye utroskap på båt, tenk om følelsene forsvinner eller at forholdet vårt blir dårligere siden vi ikke sees så ofte. At jeg blir ensom i sommerferie, høytider o.l. Vi snakker mye om dette og han sier bare at sånn er det, føler ikke han klarer å trygge meg. Han sier han skal ringe hver dag men det blir jo ikke det samme som å se hverandre. Jeg må prøve å slutte å tenke negativt men når jeg leser om offshore jobbing kommer det opp så mange dårlige sider med dette.. 

Skrevet

Nå har du mye skumle tanker i hodet. 

Når han er tilbake fra jobb, la ham avklimatisere seg noen dager og se så om han/dere har det bedre med lange friperioder hvor han er uthvilt. 

Ps Hadde lagt til grunn at han må drive med trening/hobby når han er hjemme og bidra i huset samt ikke mye drikking. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kjæresten min har fått en ny jobb som innebærer at han jobber 4 uker på og 4 uker av. Han drar neste uke, og er veldig glad for at han har fått den jobben. Jeg var støttende ved intervju og i at han skulle søke, men jeg klarer ikke lenger være glad på hans vegne. 

Jeg føler meg bare trist, sitter med tårer i øynene hele tiden og er redd at dette skal være slutten på forholdet vårt. Er redd følelsene skal forsvinne, at vi ikke klarer å «opprettholde» forholdet når han er borte og at jeg kommer til å være svært ensom i juletider, bursdag, påske osv. Sommerferie får vi tatt sammen annen hvert år. Burde jeg bare gjøre det slutt? 

Jeg kan se positive sider som at vi kommer til å savne hverandre, men den siden veier liksom ikke opp for alt det negative. Jeg føler meg jo som verdens værste kjæreste som ikke er glad på hans vegne, men samtidig er jo ett slikt forhold ikke noe jeg så for meg. Har vært i avstandsforhold før og merker jeg har en mye større tilknytning, åpenhet og trygghet til min nåværende kjæreste da meg og min eks aldri fikk dette pga. avstanden. 

Helt naturlig. Mange folk lever slik. Du får ham jo 100% når han er på land og slasker seg og later seg slik alle latsekker på turnus gjør det. Så synes ikke regnestykket med 25 år av 50 er riktig måte å tenke. 

Skrevet

Skjønner han godt, mange kåte kvinner som jobber på båt. Blir jo perfekt for han det, mye mus å kose seg med på båten, og så har han deg klar hjemme. Vinn-vinn.

Anonymkode: 35dbf...1d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Forstår ikke helt hvorfor du tar dette til ekspertpanelet på kg ..? Enten kan du leve med det...eller du kan ikke! 

Bare du som vet egentlig..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi snakker mye om dette og han sier bare at sånn er det, føler ikke han klarer å trygge meg.

Vet du hva du trenger for å bli trygget, da? Tror kanskje du bør finne ut av det, og så be om det fra kjæresten din. Det er vanskelig for ham å gjette seg frem til hva du trenger når du ikke engang vet det selv. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 13.19):

er redd at dette skal være slutten på forholdet vårt.

AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 13.19):

Burde jeg bare gjøre det slutt? 

Du er redd for at dette er slutten på forholdet, og vurderer derfor å gjøre det slutt? Er ikke det vanvittig motstridende? 

Jeg tenker du overtenker og krisemaksimerer før du faktisk vet. La det gå sin gang. Dere vennes til dette. Hvis du innstiller deg på det. 

Anonymkode: 542ff...dd3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...