Gjest ^gjest* Skrevet 27. september 2005 #1 Skrevet 27. september 2005 Lurte på hvilke navn dere syns passer med Mathias André? Gjerne to navn og gjerne gutte og jente navn..
Mini_me Skrevet 27. september 2005 #2 Skrevet 27. september 2005 Hva med samme forbokstav? Markus, Martin, Mathilde eller Malin? selv fant jeg navnt til mine i en navnebok, og skrev ned de jeg likte på en lapp. Så begynte forhandlingen med min kjære....jeg tenkte ikke på hva som passet sammen..
LilleSnille Skrevet 27. september 2005 #3 Skrevet 27. september 2005 Anne Linea Anne Ma Per Ivar Svein Magne Eller hva med Kåre Johnny Ronny Reidar? Bare tulla!
LilleBille Skrevet 28. september 2005 #4 Skrevet 28. september 2005 Har du først en apostel - kan du jo henge på flere - de klinger jo godt sammen - fordi vi er vant til å høre dem sammen.
Gjest lilletroll Skrevet 28. september 2005 #5 Skrevet 28. september 2005 Første jeg tenkte var Mathilde, og det ser jeg en annen har svart her også, så da passer nok det
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #6 Skrevet 28. september 2005 Vår Erle Lill Hege Ingrid Linnea Karen Celina Aina Therese
:-) anna Skrevet 28. september 2005 #7 Skrevet 28. september 2005 Enig med Lille Bille. Gå for de klassiske bibelske navnene. Så kan man heller henge på et som ikke er bibelsk. Jonas, Markus, Johannes, Kristian o.s.v For jenter: Maria, Elisabeth, Kristine, Anna, Martha Andrenavn er jeg ikke så glad i, så det er jeg ikke flink til å fnnne på i det hele tatt
Gjest Gjesta Skrevet 28. september 2005 #8 Skrevet 28. september 2005 Enig med Lille Bille. Gå for de klassiske bibelske navnene. Så kan man heller henge på et som ikke er bibelsk. Jonas, Markus, Johannes, Kristian o.s.v For jenter: Maria, Elisabeth, Kristine, Anna, Martha Andrenavn er jeg ikke så glad i, så det er jeg ikke flink til å fnnne på i det hele tatt ← Lukas, Isak, Jakob, Daniel, Sara, Rakel, Magdalena osv
Musemor Skrevet 28. september 2005 #9 Skrevet 28. september 2005 Første jeg tenkte var Mathilde, og det ser jeg en annen har svart her også, så da passer nok det ← Samme her!
smil Skrevet 28. september 2005 #10 Skrevet 28. september 2005 Jeg synes ikke det er så viktig at navnene passer sammen jeg. Barna er jo to forskjellige individer. Men mange ønsker jo at navnene skal klinge godt sammen. Forslag fra meg: Hanna Marie, Maja Kristine, Elias.
Gjest Kålungen Skrevet 28. september 2005 #11 Skrevet 28. september 2005 Martine, Maria, Marcus, Mathilde
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #12 Skrevet 28. september 2005 Skal barns navn passe sammen?? Det var en merkelig ide! Navnet skal vel først og fremst passe til barnet og passe sammen med seg selv (for, mellom og etternavn)
Ellisiv Skrevet 28. september 2005 #13 Skrevet 28. september 2005 Mathea, Mina, Maren, Mari, Marte Leander, Morten
Gjest Embla s Skrevet 28. september 2005 #14 Skrevet 28. september 2005 Skjønner ikke hvorfor det nye barnet skal ha navn som passer med søsknene sine navn? Det er riktignok litt søtt at barna har matchende navn mens de er små, men ??!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #15 Skrevet 28. september 2005 OT: Eksempel fra barnehagen der jeg jobber: Richard Andreas og Rikke Andrea. Synes det vitner om dårlig fantasi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå