Gå til innhold

R.I.P. geléstenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Delfiakaken blir aldri den samme uten geléstengene, og det var det største mathøydepunktet rundt juletider. Savnet er stoooort😭

Anonymkode: b929f...e11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle dager er geléstenger?

Anonymkode: fa234...b92

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva i alle dager er geléstenger?

Anonymkode: fa234...b92

Har du ikke laget delfiakake før?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg vet heller ikke hva gelestenger er - det har vært geletopper på alle delfiakaker jeg har smakt.

Skrevet
Blondie65 skrev (Akkurat nå):

Jeg vet heller ikke hva gelestenger er - det har vært geletopper på alle delfiakaker jeg har smakt.

Årh, da har du gått glipp av det beste i hele kaka!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har sett mange delifiakaker, men aldri noen med gelestenger på. Det må i så fall være en lokal vri der du bor.

Anonymkode: 991ae...246

• Liker 4
Skrevet

Gelestenger skal vel være i, ikke på, kaka?

Gelestenger | Happy Sweets Homepage

Sånn kan de se ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror ikke det er en obligatorisk ingrediens, nei. Det er nok heller en variant som er blitt tradisjonell i din familie eller omgangskrets.

Aldri sett snurten av en eneste geléstang i de delfiakakene jeg av høflighets skyld har hatt den tvilsomme gleden av å måtte smake på et så lite stykke som overhodet mulig av. Jeg har heller ikke sett dem nevnt i en eneste oppskrift på denne skrekkeligheten. 

• Liker 5
Skrevet
Ullvott skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det er en obligatorisk ingrediens, nei. Det er nok heller en variant som er blitt tradisjonell i din familie eller omgangskrets.

Aldri sett snurten av en eneste geléstang i de delfiakakene jeg av høflighets skyld har hatt den tvilsomme gleden av å måtte smake på et så lite stykke som overhodet mulig av. Jeg har heller ikke sett dem nevnt i en eneste oppskrift på denne skrekkeligheten. 

Gjør et ørlite søk på kaken, og se hva som er normen

Skrevet
Brunhilde skrev (3 timer siden):

Gelestenger skal vel være i, ikke på, kaka?

Gelestenger | Happy Sweets Homepage

Sånn kan de se ut.

Jepp, de er I kaka (som jeg formulerte). Digg å spise på bart var de også!

Skrevet

Bruker seigmenn/seigdamer vi.. 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gjør et ørlite søk på kaken, og se hva som er normen

Det er det jeg har gjort. Jeg har selvsagt ikke lest alle oppskrifter i hele verden, men jeg har lest mange. Ikke én av de jeg har lest har inneholdt gelestenger, så der har du normen.

• Liker 8
Skrevet
Snorkfrøkener skrev (1 minutt siden):

Bruker seigmenn/seigdamer vi.. 😅

Er jo ikke det samme, men blir vel noe i den duren for å prøve å etterlikne tekstur og smak mest :) 

• Liker 1
Skrevet
Ullvott skrev (Akkurat nå):

Det er det jeg har gjort. Jeg har selvsagt ikke lest alle oppskrifter i hele verden, men jeg har lest mange. Ikke én av de jeg har lest har inneholdt gelestenger, så der har du normen.

Ah, vet at kjeks brukes i en del oppskrifter, men ettersom jeg har cøliaki, har vel bare geléen vært substitutten i så måte!

Skrevet

Per-kjeks er vel også gått ut av produksjon, så det er ikke mange delfiakake-ingredienser igjen på markedet. Mamma brukte (bruker?) forøvrig også geletopper i delfiakaka, jeg har aldri hørt om gelestenger.

Anonymkode: 443f1...b4f

• Liker 1
Skrevet

Har laget delfiakake flere ganger og jeg og min mor har alltid brukt geletopper, aldri hørt om stenger.

Anonymkode: 7da6e...088

• Liker 3
Skrevet

Jeg har bare puttet diverse smågodt oppi delfiakaka.

Anonymkode: af46d...9c8

Skrevet

Jeg har spist delfiakake med gelestenger i. Mener de kalte stengene for sukkerflesk, eller noe sånt. Dette var på en helt annen kant av landet enn jeg selv er fra. Her har det aldri vært annet enn geletopper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...